GroenLinks blij met aanpak vuurwerkbommen

moontan

VWC lid
GroenLinks blij met aanpak vuurwerkbommen

Op verzoek van GroenLinks wordt het afsteken van illegale vuurwerkbommen in Den Haag aangepakt. Burgemeester Van Aartsen gaat in overleg met de politie een ‘knaldetectiesysteem’ invoeren om daders snel op te kunnen sporen. Ook wordt gekeken of er meer vuurwerkvrije zones en centrale vuurwerkshows kunnen komen.

Bijna 80% van de 90.000 klachten op het landelijk vuurwerkmeldpunt van GroenLinks gaan over extreem harde knallen. Met een knaldetectiesysteem kan de politie sneller ter plaatse zijn en is de pakkans veel groter. Door middel van het plaatsen van microfoons in de stad kan nauwkeurig bepaald worden waar de knal vandaan komt.

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns: "Als je weet dat de politie je zo op het spoor is, dan denk je wel twee keer na voordat je zo’n vuurwerkbom afsteekt. In Leiden en Rotterdam is veel ervaring opgedaan met het detectiesysteem en werkt het goed.”

GroenLinks pleit al jaren voor het beperken van vuurwerk. Jaarlijks zorgt vuurwerk voor honderden verwondingen met blijvend letsel, veel materiële schade en onnodig dierenleed.

Tijdens een vergadering in de gemeenteraad liet de burgemeester woensdag weten in gesprek te zullen gaan met wijkorganisaties over het uitbreiden van vuurwerkvrije zones en centrale vuurwerkshows.

https://denhaag.groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-blij-met-aanpak-vuurwerkbommen

Wat een leugens weer , dat detectie systeem werkt niet pak kans is bijna 0 !
Dat meldpunt is FAKE en toch teren ze er nog steeds op zucht word zo boos als ik dit soort berichten lees .

Ben ik de enige (of een van de weinigen) die in de veronderstelling is dat het woord "vuurwerkbom(men)" echt een typische Nederlandse benaming is? :P

Stelletje zeikerds zijn het, met name t gebruiken van t woord vuurwerkbom!! Slaat helemaal ergens op allemaal doorgestoken kaart met dat meldpunt, alleen om eigen zin te krijgen. Eikels...

Niks meer aan toe te voegen... En wanneer stoppen ze nou eens met zomaar het woord bommen te gooien? Ik vind het eigenlijk te bizar voor woorden. En dit is dan de media in NL, of het nieuws... Dat moet ons op de hoogte houden van de stand van zaken. Hoeveel andere dingen worden er dan wel niet overdreven of verdraaid?

Een bom is een gericht explosief op schade, letsel etc. Vuurwerk kan inderdaad HEEL HARD knallen, ik weet niet wat er allemaal op de markt is gekomen de afgelopen 3/4 jaar, van 50 tot 500 grammers. Hoewel de knal luid is, is de druk opvallend laag en vooral de destructieve schade erg laag. Ja, vrijwel iedere knal die je in een container behoudt kan druk opbouwen en zo dingen opblazen, maar dat maakt het nog geen bom. Dus iets in een prullenbak knalt hem er zo uit, maar ik heb ook wel eens singleshots of de bombettes daaruit dingen op zien blazen.

Tuurlijk zijn er mensen tegen vuurwerk. Er zijn ALTIJD tegenstanders, wat dan ook! Maar speel het op zijn minst eerlijk... Komop guys. Termen als bommen gooien, nep meldpunten opstarten, een of ander gigantisch negatieve poll aan een paar bejaarden laten lezen en dan laten stemmen. Het slaat allemaal nergens op.

In 2050 zitten we allemaal in een luchtbubbel die bijna pure O2 binnen laat. Maar dan geen kunstof bubbel, dat is slecht voor het millieu... Komop mensen, eventjes normaal doen!!

Bijna 80% van de 90.000 klachten op het landelijk vuurwerkmeldpunt van GroenLinks gaan over extreem harde knallen.

Goeie bron ook die website die vol neppe klachten zat en dan gebruiken ze dat nog steeds als betrouwbare bron. Rotjes knallen ook zo ongelovelijk hard, volgens mij is het decibel van een blaffende hond luider.

Laatst bewerkt:
Ik ga aangifte doen van een knalerwt, onee wacht... van een knappende ballon, want ik ervaar overlast.
Wanneer komt het meldpunt "ballonnenoverlast"? Verbieden moeten ze het, ballonnen veroorzaken bange huisdieren, bange kinderen, kennen geen algemeen nut en zijn slecht voor het milieu:bonk:

Laatst bewerkt:
Ik ga aangifte doen van een knalerwt, onee wacht... van een knappende ballon, want ik ervaar overlast.
Wanneer komt het meldpunt "ballonnenoverlast"? Verbieden moeten ze het, ballonnen veroorzaken bange huisdieren, bange kinderen, kennen geen algemeen nut en zijn slecht voor het milieu:bonk:

extreemgroenlinks wil al ballonnen verbieden, want de vogels kunnen dat opeten en het is slecht voor het milieu (dit is geen grapje)

Ik hoor maar niets van?????

Niet te vroeg juichen ...

Toch wel opvallend dat ze nu dat Meldpunt gebruiken om vuurwerkbommen te bestrijden. Door dat percentage van 80 aan te halen, geven ze automatisch aan dat het met de hinder door consumentenvuurwerk erg meevalt. Kat in het nauw maakt rare sprongen.

Hoop toch niet voor de politie dat ze die detectie dingen op t platteland neer zetten met al dat carbid,worden die blauwe nog druk

Back
Bovenaan