Gooier vlinderbom (15) meldt zich bij politie

ylke

VWC lid
DEN HAAG - De jongen die vorige week een vlinderbom gooide op het schoolplein van basisschool De Vliermeent heeft zich bij de politie gemeld. De 15-jarige jongen komt uit de buurt.
Hij meldde zich samen met zijn moeder en verklaarde dat hij het vuurwerk naar de berging gooide en juist niet naar het schoolplein. De jongen gooide het vuurwerk over de schutting, hierbij raakten drie spelende schoolkinderen gewond.

De politie heeft met de jongen en de directeur van de school een gesprek gevoerd. De jongen wordt niet vervolgd.

Bron

Vind knap van deze 15 jarige jongen dat hij zich heeft gemeld.
is niet niks wanneer je in de media komt en dat je dingen op je geweten heb is geen fijn gevoel.

Was een zeer domme ondoordachte actie van de jongen. Maar vind het echt top dat hij wel de verantwoordelijkheid op zich neemt, En zich meld.

Wat die heb gedaan is niet goed ,maar wel goed dat hij zich meld!
Zouden meer mensen moeten doen:wink:

Jojo

Of gewoon helemaal geen vuurwerk afsteken op het schoolplein. Hoeft die zich ook niet te melden ;)

Maar dit was voor of na oud en nieuw gebeurd?

Of gewoon helemaal geen vuurwerk afsteken op het schoolplein. Hoeft die zich ook niet te melden ;)

"...De jongen gooide het vuurwerk over de schutting..." dus ik vermoed dat hij niet heeft kunnen zien (of er simpelweg niet over nagedacht heeft) dat daarachter wel eens kinderen aan het spelen konden zijn.

Na o&n dacht ik
Maar een kind van 15 denken amper aan risco,s en puberaal gedrag (stoerdoen).

Kijk wat ook eerder zij vind wel goed van dat knuletje daper zelf dat toch durft te zegen.
Oké zijn kinderen gewond geraakt maar zijn zat mensen die dit nooit zegen.

Jojo

"...De jongen gooide het vuurwerk over de schutting..." dus ik vermoed dat hij niet heeft kunnen zien (of er simpelweg niet over nagedacht heeft) dat daarachter wel eens kinderen aan het spelen konden zijn.

Oww die zaak. Ja, ik vind dat een kind van 15 al helemaal niet aan dit soort vuurwerk hoeft te komen en als die dan daarmee ook nog gevaarlijk mee doet moeten ze hem hardstraffen. Dit zijn de jongens die nu vuurwerk een slechte naam toebrengen en zorgen dat er een verbod komt.

Denk je werkelijk dat er handelaren zijn die ,denken van leveren niet aan zulke jonge kinderen .
Handelaren denken aan 1 ding centjes !

Jojo

We zijn al blij als iemand zich meld nadat hij waarschijnlijk kinderen heeft horen schreeuwen/gillen toen dat ding afging, chapeau!
Natuurlijk gebeurt dit weinig meer dat iemand zichzelf aangeeft, maar dat je hier al tevreden mee bent zegt genoeg over de maatschappij waarin we leven, niet?!

Niet nadenken, gewoon maar doen.. :frusty:

Als je trouwens de bron leest en wat verder klikt, dan lees je dat het stuk vuurwerk vanuit een aangrenzende tuin kwam. Kortom het niet weten dat er wel eens kinderen lopen/spelen/pissen vind ik een slap verhaal.

Om tot een eind te komen, ik ben verre van een moraalridder. Maar midden januari een vlinder stoken vanuit een tuin richting een schoolplein, ik vind het niet echt normaal ofzo..

Back
Bovenaan