Goes krijgt vuurwerkvrije zones

ylke

VWC lid
GOES - In Goes worden de komende jaarwisseling vuurwerkvrije zones ingesteld.

Burgemeester René Verhulst is bereid die aan te wijzen rond winkelcentra, zieken- en verzorgingshuizen en eventuele andere gevoleige objecten, antwoordt hij op vragen van GroenLinks.

Verhulst wil bovendien onderzoeken of de gemeente eventueel zelf een grote vuurwerkshow kan verzorgen, om op die manier het afsteken van vuurwerk door particulieren te ontmoedigen. Net als GroenLinks vindt ook Verhulst dat 'wenselijk'.

Bron

Joh, maak je niet druk. Bij de buren van FPM kwam dit bericht afgelopen weekend als voorbij en hier zal ik net zo reageren: er zijn al heel veel steden waar dit al jaren zo is, het gaat ook om een stukje respect naar de medemens. Als jij vlak voor Oud & Nieuw een hersenoperatie zou moeten ondergaan en je ligt na de operatie op bed in je ziekenhuiskamer bij te komen en te herstellen, dan wordt je ook niet blij als ze op 30 meter afstand Cobra's staan weg te rammen. Elke klap voelt dan als een moker op je hoofd...

Daarnaast is dit toch niet te handhaven, de blauwpetten zijn rond Oud & Nieuw druk zat met het handhaven van de orde in de uitgaanscentra en bij hun bekende vaste overlastgebieden. Dit soort dingen roepen is makkelijk, de uitvoer des te moeilijker. Maar mooie propaganda zo vlak voor de Gemeenteraadsverkiezingen...

Ik heb de afgelopen maanden meerdere handhavers (lokaal, regionaal en nationaal) persoonlijk gesproken en geen enkele (!!) daarvan gelooft in een vuurwerkverbod voor particulieren/consumenten. Maar goed, de tijd zal het leren...

Vind het zelf ook niet meer dan normaal dat je niet bij verzorgingshuizen, ziekenhuizen enz. gaat lopen stoken. Als ze daar een verbod voor maken zal ik helemaal begrijpen, als ze de rest maar met rust laten.

Back
Bovenaan