Goddelijk Vuur

moontan

VWC lid
Afgelopen december, oud en nieuw werd er weer lustig op los geknald. Miljoenen euro's gingen letterlijk pijlsnel de lucht in. Tja, als iedereen die zich christen noemt, dit geld had besteed aan zendingsdoelen. Dat zou bijzonder geweest zijn. Het is een hardnekkige verslaving om geld te verspillen onder het mom van vreugdevuurwerk.

Sommige denken dat ze hiermee de boze geesten verjagen. Zelf denk ik eerder dat hiermee boze geesten worden opgeroepen. Een stompzinnige uiting wat mij betreft.

Bovendien is het vaak nog gevaarlijk ook. Er zijn landen die enigszins het verstand terug krijgen. Behalve Kenia, zijn er nu ook in België en Duitsland flinke beperkingen wat betreft het afsteken van vuurwerk.

Wat je ziet bij vuurwerk, dat vuur in dit verband van buiten komt en niet van binnen zit. Alles wat van buiten komt, vervliegt en houdt niet stand. Wat van binnen uitkomt, houdt zijn waarde en niemand neemt het je af.

Jezus zegt: Ik ben gekomen om Leven in overvloed te geven; stromen van levend water zullen uit uw binnenste stromen. Dat geldt ook voor vuur van God; passie voor Jezus, voor het winnen van zielen.

Beste column-lezer (es): ik bid u en mezelf toe dat dit jaar meer dan ooit een jaar zal worden met meer vuur dan ooit te voren. Het vuur van Elia. Als we verlangend zijn, en hongeren en dorsten naar de gerechtigheid Gods, dan zal God komen me zijn vuur dat

- alles verteert van binnen dat niet van God is (het vlees, de oude natuur)
- elke tegenstand verteert
- dat ons brandend maakt van binnen voor de Zaak van Christus

U weet wel: het brandende braambos waar Mozes meer geconfronteerd werd. Dat braambos stond in brand, maar verteerde niet. Een beeld van de passie van God in ons!

Er is ook ander vuur. Vuur uit hel die mensen tot in alle eeuwigheid pijnigt. Ze verbranden niet, maar worden altoosdurend gepijnigd en gekweld door vuur en zwavel. Dat is ander vuur, namelijk vals vuur, vuur van de duivel, vuur uit de hel.

Laten we oppassen voor vals vuur, voor vreemd vuur want het zal ons te gronde richten, maar ons intens uitstrekken naar goddelijke vuur.

Er is hiermee alles te winnen of te verliezen!

John Hofman | Website Elia Media

http://www.alphaonline.nl/index.php...cle&id=34:vuurwerk&catid=64:column&Itemid=172

Amen.:wink:

Maar volgens meneer hofman, moeten wij als vuurwerk liefhebbers allemaal onderstaand logo als avatar hebben.
images

Alvast excusses aan de genen die wel geloven.

Maar het geloof in god heeft door mij heeft, al een gigantische niet meer te verhelpen deuk opgelopen.
Mede door dit soort jokers die dit soort berichten/verhalen lopen te predikken.

(Gabber)house is satanissche muziek, je mag niet naar Harry Potter films kijken en Harry Potter meer van dit soort gel*l.
Laat maar, ik zucht maar weer even.
Ik zucht.
Hij zucht.
Wij zuchten.
Wij hebben gezucht.
Zucht.. ;-)

Ik maar eens een Satan biertje drinken vanavond. (Ja bestaat echt!)

Laatst bewerkt:
fijn als je iets hebt om in te geloven. vooral in zulke tijden van resessie. mensen vinden het vervelend als ik op staat loop te knallen, maar ik vind de mensen die zulke boodschappen over straat lopen te schreeuwen (arnol in eindhoven)heel irritant, en die moskeejen, moskees, moskeeën? waar dat carnavalsgelal vanaf komt ook gelduishinderlijk. het geloof brengt ook slchtoffers met zich mee.

en dan komen we weer bij het puntje, alles wat laster is gaan we verbieden. dus ook het geloof waar 90% van nederland aan vasthoud...

Zelf ben ik ook gelovig, maar vind dit te ver gaan van deze beste man.
Waar zeurt die over?
Hij denkt dat met vuurwerk eerder boze geesten worden opgeroepen, ik denk dat deze man teveel horror gekeken heeft en in een droomwereld leeft..

ja, als iedereen die zich christen noemt, dit geld had besteed aan zendingsdoelen. Dat zou bijzonder geweest zijn. Het is een hardnekkige verslaving om geld te verspillen onder het mom van vreugdevuurwerk.

Sorry, dan begint u daar toch mee? Beter dan een blog schrijven, waar je toch alleen maar mensen mee kwaad maakt.. Nog beter is het dat we allemaal volgens u leven, niet waar? Als iedereen nou vuurwerk zou afsteken.. zou de wereld in ieder geval een korte tijd vrede kennen..
Want als een vuurwerk ontploft, dan kijkt iedereen in vrede naar het vuurwerk, men is voor eventjes helemaal stil en in vrede met iedereen.
Misschien kunt u beter vuurwerk afsteken, dan zult gij anders reageren en ook de magie van vuurwerk onder ogen zien.

Bovendien is het vaak nog gevaarlijk ook.

Joh, echt waar?
Wat is niet gevaarlijk dan?
Altijd maar binnen zitten en wachten tot je dood gaat of een avontuur van je leven maken? Met onder andere vuurwerk met Oud en Nieuw.
Met gezond verstand kunnen we allemaal genieten van vuurwerk, maar deze man heeft volgens mij nooit rotjes mogen kopen en is die nu een beetje pissed dat de jeugd wel rotjes heeft..

Wat je ziet bij vuurwerk, dat vuur in dit verband van buiten komt en niet van binnen zit. Alles wat van buiten komt, vervliegt en houdt niet stand. Wat van binnen uitkomt, houdt zijn waarde en niemand neemt het je af.

Joh, komt vuur echt van buiten... nou dat wist ik nog niet vader (Abraham)
Maar wat hij niet ziet... is de adrenaline die door ons bloed stroomt, als wij de eerste knallen hebben gehoord...Samen een mooi Oud en Nieuw vieren, rechtstreeks uit ons hart! Wij delen een mooie versiering, een tijdje magie met iedereen, iedereen die ogen heeft.

Jezus zegt: Ik ben gekomen om Leven in overvloed te geven; stromen van levend water zullen uit uw binnenste stromen. Dat geldt ook voor vuur van God; passie voor Jezus, voor het winnen van zielen.

Je hoeft niet altijd aan dingen te houden wat mensen zeggen.
Het zijn belangrijke figuren in ons geloof, maar als je maar een goed mens bent, dan zult gij ook gewaardeerd worden.

Beste column-lezer (es): ik bid u en mezelf toe dat dit jaar meer dan ooit een jaar zal worden met meer vuur dan ooit te voren. Het vuur van Elia. Als we verlangend zijn, en hongeren en dorsten naar de gerechtigheid Gods, dan zal God komen me zijn vuur dat

Misschien moet u bidden, dat u minder opdringerig bent en dat u de mensen gewoon met rust laat. Respecteer iedereen, iedereen kan voor zichzelf beslissen of dat hij/zij vuurwerk afsteekt.
Ik zal voor u bidden, in de hoop dat u ooit het licht zult zien, de magie die God ons heeft geschonken, het vuurwerk!

Er is ook ander vuur. Vuur uit hel die mensen tot in alle eeuwigheid pijnigt. Ze verbranden niet, maar worden altoosdurend gepijnigd en gekweld door vuur en zwavel. Dat is ander vuur, namelijk vals vuur, vuur van de duivel, vuur uit de hel.

De hel... een mythe... of echt waar?
Ik weet niet of dat u er al een keer bent geweest, maar ik niet en ik geloof ook niet dat iemand daar zal komen.
Teksten uit de bijbel zijn niet allemaal 100% zeker waar.
Daarbij is de hel een prachtige plaats voor een ieder die niet volgens de bijbel leeft.
Hierbij wil ik tegen iedereen zeggen; Ben goed voor u naaste en alles komt goed.

Laten we oppassen voor vals vuur, voor vreemd vuur want het zal ons te gronde richten, maar ons intens uitstrekken naar goddelijke vuur.

Er is hiermee alles te winnen of te verliezen!

Laten wij dit jaar flink uitpakken met nog meer vuurwerk!
Genieten van nog meer vuurwerk, grootsere effecten, prachtige gouden regens die slechte geesten van ons vandaan houden!
Heftige donderslagen in de lucht, waar wij een klap van op ons lichaam krijgen, een galm door de lucht die iedereen hoort..
Laten wij genieten van alles om ons heen!
En ik zal bidden, dat niemand meer opdringerige blogs schrijft!

Hierbij verklaar ik, Lars, Katholiek/Christen, dat niet iedere Christen zo is en dat ik zal bidden voor iedereen die niet het avontuur durft aan te gaan genaamd: Leven!

Gegroet,

Lars!

Ehh ja. En het vuur dan waardoor alle "heksen" aan hun einde zijn gekomen door de inquisitie in de middeleeuwen? Volgens mij verbrandde en verteerde die brandstapel vrouwen wel degelijk destijds die als heks werden gezien...
Maar ja, dat vergeten we maar in het belang van het geloof. Een kleinigheidje hoor.

Geloof of geen geloof.
Waarom wordt vuurwerk altijd als eerste als verspilling genoemd.

Een dak boven je hoofd, kleding en 3 maal per dag eten.
Alles meer dan dat is verspilling

Beetje kort door de bocht maar van deze tekstschrijver zou ik graag willen weten waar hij zijn geld maandelijks aan besteed.

Sommige denken dat ze hiermee de boze geesten verjagen. Zelf denk ik eerder dat hiermee boze geesten worden opgeroepen. Een stompzinnige uiting wat mij betreft.

Zijn ook genoeg boze geesten in de kerk,maar dat zal niet door ons komen. Mischien niet echt volwassen,maar dat moet dan maar voor een keertje.

Heeft hij ook mooi mis,want wij hier voelen zeker het vuur in ons. Wij hebben met duizenden mensen,een grote hobby,afsteken is net als bidden,het verijkt je leven.

En de dingen die de mens doet,die doet hij zelf. Heeft meneer bokkepoot niks mee te maken.

Laatst bewerkt:
Hi all,

Goed ik kom ook maar eens uit de kast;-)
Ik ben ook christen. Maar persoonlijk vind ik deze berichten echt tenenkrommend.
Dat je zelf dingen vind en een mening hebt als christen of niet christen vind ik prima. Maar om vuurwerk op deze manier te betrekken op allerlei geestelijke zaken vind ik raar.
Ik denk ook dat mensen op deze manier ook meer afschrikken dan aanmoedigen.
Als je toch wil dat mensen gaan geloven en een vuur in ze wil ontsteken denk dat ook even na over de manier waarop je iets brengt.

Daarbij komt dat de eigen mening van de schrijver(ook al is het een collumnist) wel erg naar voren komt.
Ik denk dat veel mensen dit een rare collum vinden. Ik hoop echter dat iedereen zich er niet teveel aan probeert te storen. Ene oor in, andere oor uit dan maar.
greetzzz

Back
Bovenaan