Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben de zeer gelukkige eigenaar van een VWC vuurkorf, en tot nu toe heb ik elk jaar (op afgelopen jaar na) er goed gebruik van gemaakt! Gebruik hem soms ook op een wat koudere nazomer avond, top ding! Nog altijd heel erg blij mee!

Ik heb er zelf nooit 1 gehad, maar vorig jaar was ik bij vrienden en die hadden er wel 1.
Het is makkelijk om cakes te verbranden, verder heb ik er zelf niks mee.

Zonder vuur geen oud en nieuw hier, hoort er helemaal bij.

2018_8.jpg

2bb16d68-2b63-456e-acd8-f63ffd2e5e46.jpeg

vuur_2017_3.jpg

Haha, heel gaaf die vuurton met 1.4G erop!!

Eigenlijk nooit aan vuur gedaan tijdens de jaarwisseling, was altijd te druk met het vuurwerk. Maar als ik alle beelden hierboven zie, lijkt het me toch een heel sfeervol idee voor komend oud & nieuw!

Die onderste vind ik echt zo gaaf, wat een sfeer zeg. Dat is oud en nieuw voor mij.

Hier vliegt af en toe wel eens een compound in de fik, maar echt bewust een vuurtje maken is hier niet de standaard. Als ik de foto’s zo zie is dat wel een gemis.

Hier vliegt af en toe wel eens een compound in de fik, maar echt bewust een vuurtje maken is hier niet de standaard. Als ik de foto’s zo zie is dat wel een gemis.

Het begin is er dan zou ik zeggen.. schuif de rest er tegenaan en je hebt een mooi vuurtje..
De zwarte plek op de stoep is een maandenlang aandenken van een mooie nacht! :applause:

Maatje kwam dit weekend weer een wagen vol hout brengen. Voorbereidingen zijn getroffen. En dan de 31e de fik erin.

vorig jaar inderdaag een mooie grote vuurschaal op de stoep gezet, waar veel hout en geschoten producten in gingen... we hebben een grote tuin met veel wilgen dus hout is er genoeg gelukkig

Absoluut! Overgebleven vuurwerk, brandhout, kerstbomen... gaat er allemaal op. Echt een toevoeging voor het sfeergehalte.

We hebben een grote vuurschaal die we altijd gebruikte, alleen door de extreme wind hier vorig jaar tegen een beperking van die schaal aan gelopen. vonken gingen horizontaal door de straat, dus maar weer snel laten doven. Voor dit jaar een groot vat gehaald, alle verf eraf geschuurd en er mat zwarte hitte bestendige verf op gespoten. Flink veel ventilatie gaten gemaakt. Een ring met gaten vlak boven de boden, en eentje 20cm en de laatste 40cm boven de bodem gemaakt. Vuur moet goed ademen, zeker als er een hele lading kleiproppen in komt te liggen. we stoken 'm op met pallets die al klaar liggen, en daarna brand ie puur op cakes en compounds. En anders ligt er nog 3 kuub haardhout naast het huis :)

Dit jaar is de 60 liter oliedrum weer van de partij. ik en collega zijn nu bezig met hout sprokkelen.

Dit jaar voor het eerst met een ton in de weer. Als ik dat altijd aan de straat zie staan en op jullie foto's dan vind ik dat prachtig. En het stookt de cakes lekker weg.

Dit jaar voor het eerst iets in de ton gegooid dat nog niet helemaal leeggeschoten was :frusty:
We gooien alles altijd samen met de buren in de ton in het kader van afvalverwerking. Had een zo'n compound geval uit Duitsland van de buurman opgepakt er er in gegooid, en er verder niet naar gekeken. Van mijn eigen vuurwerk weet ik altijd wel of alles ging zoals het moet gaan. Ik spendeer hier tenslotte niet voor niets zoveel tijd ... :p
Vlak nadat ik het erin gegooid had nog een knal of 4 met gelukkig geen vervelende consequenties, en gelukkig maar 20 mm.
Kortom: op blijven letten dus !! :angel:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan