Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie een vuurton branden tijdens de dag om de handen aan om te warmen ? Gezellig er om heen staan, het geknetter van het hout, het geeft een hoop sfeer!

Nog nooit gedaan, dit jaar is het wel mijn streven. Vanaf een uur of 4/5 naar het pleintje achter en stoken maar. Vuurton op de kop tikken moet nog gebeuren!

Ik heb altijd wel de vuurkorf aan en meestal ook wel een grote olie vuurton. Heerlijk warm en perfect om gelijk alle lege cakes weg te branden. Uiteraatd na een inspectue of ze leeg zijn haha

Dit is wel grappig, nooit echt gepland zoiets, maar het is er de laatste jaren wel steeds bij. Vaak gaat er wel een cake spontaan in de fik. Daar gaan dan de andere afgestoken cakes bij. Dan ontstaat er vanzelf een groot vuur. Vorig jaar was toevallig een overbuurman die een groot vuur had gemaakt. Zorgt wel voor extra sfeer.

Gebruik al een aantal jaar een olie ton. Ik ben van plan er dit jaar een 2de bij te halen.

Olieton en vuurkorfje en als kan op de parkeerplaats een mooi vreugdevuurtje. Hoort erbij bij oud & nieuw

wes.jpg

Dit is mijn ton die ik al een aantal jaren gebruik. Echt ideaal, zou blijven de vrouwen ook langer buiten doordat ze het niet te koud hebben en het zorgt natuurlijk voor een heerlijk sfeertje.

Kleine tip als je cakes etc wilt verbranden, ze de cakes altijd met de tubes omhoog, je zult niet de eerste zijn waarbij een cake door de straat schiet omdat deze nog niet volledig leeg was! :wink:

Andere jaren nooit een gehad, maar aangezien ik vorig jaar toch best wat afval had de volgende ochtend, ga ik dit jaar misschien toch maar eens vuurton dan wel korf regelen. Is ook wel gezellig denk ik om er omheen te staan 's avonds :)

@Omepje Ik zou wel even de verf resten van de ton af branden, zo komen er een hoop giftige stoffen vrij:bye:

Eigenlijk altijd wel, dit hoort er toch wel bij. Zelfs toen we het ergens vierden, waar we twijfelden of het wel gewaardeerd werd, sleepte de buurman zijn vuurschaal naar de straat toe. Altijd extra gezellig zo'n vuur.
Vorig jaar, met de harde wind, was het wel extreem. Vooral veel doorgelonte boxen, die spontaan de fik in vlogen

Hier is altijd wel leuk gewoon drankje er bij muziekje aan en genieten van het vuurwerk..ik zelf zit ik aan de redbull als ik afsteek drinken doe ik naar 2 uur wel als klaar bent

Wil dit jaar ook vuurkorf hebben lijk me eens wat anders en gezelliger

Nee helaas geen ton of vuurkorf. Meestal idd een cakebox die in de fik vliegt en waar de rest van de rotzooi en cakes bij gaat. Of toevallig nog wat pallets die iemand heeft liggen zoals afgelopen oud & nieuw

Afgelopen jaar heb ik in mijn eigen straat alles gedoofd wat in de fik vloog. Het zorgde voor mooiere day after foto's. Bij de meeting hebben we wel een stapel gemaakt met cakes maar helemaal goed ging dat niet.

Een los vuur met hout maken heeft niet mijn prioriteit maar de overbuurjongen en Jochem vinden het wel leuk. Wat mij betreft hoeft het niet persee.

Ik vraag me ook altijd af hoeveel procent van de luchtvervuiling van oud en nieuw door vuurwerk komt en hoeveel door de vuren er omheen. Ik denk dat als alle vuren achterwege gelaten worden er gewoon 75% minder luchtvervuiling zou zijn bij de jaarwisseling. In dat geval kies ik liever voor vuurwerk zonder vuurton dan een vuurton zonder vuurwerk :D

Ja, sinds een paar jaar een vuurkorfje er bij. Niet hoofdzakelijk voor de sfeer maar vooral zodat mensen wat op kunnen warmen als ze het koud krijgen. Zelf heb ik daar trouwens nooit last van, zal wel iets te maken hebben met adrenaline ofzo...

Hier heeft elke straathoek nog altijd een vuur. De grote vlak om de hoek gaat om 14u ongeveer altijd aan en daar gaat weer heel wat afgedankt huisraad enzo op. Krijg je als grofvuil laten halen een bak geld kost.
Mijn eigen stookplek kent vanaf 00.30u ofzo ook vreemd genoeg opeens een brandend bultje :wink: Opgeruimd staat netjes :D

Hier nog een aantal foto's van ons vuur 2 jaar geleden.

thumbnail_img_0704.jpg

thumbnail_img_0638.jpg

thumbnail_img_0630.jpg

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken heb ik altijd een vuurkorf in de voortuin staan waarin de afgestoken cakes nogmaals worden opgestookt. Helaas gooide een windvlaag vorig jaar de wind wat roet in het eten waardoor de straat een grote inferno werd.

Hopelijk staat er komend jaar iets minder wind, dan kan de vuurkorf weer lekker aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan