Gezelligheid tijdens de jaarwisseling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?

De afgelopen jaren heb ik altijd een feest georganiseerd bij mij thuis zodat ik de avond kon bepalen.. ik vind het namelijk vreselijk als je ergens uitgenodigd wordt en het dan een "binnenfeestje" blijkt te zijn.
Voor mij is er maar één soort oudejaarsavond namelijk:
Een partytent op straat met een vuurton erbij en een hapje en een drankje. Gezellig wat muziek en gedurende avond lekker stoken.

Dit jaar bij ons schoonouders vieren (liefst zit ik gewoon thuis), maar meeste tijd van de avond buiten genieten van de 1e dag van het jaar dat het mag! optijd terug voor de klok en samen aftellen

Vieren O&N met een groep vrienden die allemaal gek van vuurwerk zijn. Kopen allemaal apart (veel) vuurwerk zodat je ook verrast wordt door vuurwerk wat zelf niet zou kopen.

Groot feest, lekker eten, veel vuurwerk waarbij we ieder uur wel een klein showtje geven...

Oud & Nieuw betekend voor mij grotendeels gezelligheid, saamhorigheid, sfeer en veiligheid. Nadat ik eerder veelal met vrienden was, die weinig om vuurwerk geven, vier jaar geleden de stap gezet met een grote groep van buiten het dorp de jaarwisseling door te brengen. Dat is zó goed bevallen, dat ik contact heb gelegd met een freak en daar nu al drie jaarwisselingen op rij het vuurwerk mee afsteek. Twee van de drie jaar is daar nog een oud-klasgenoot, tevens liefhebber, bij geweest. Het werd daarbij afgestoken bij degene bij wie het kon, waar dus ook familie bij aanwezig was. Erg gezellig!

Het mooie daarbij is dat je toch de gezelligheid hebt van het samenzijn van een familie, kunt profiteren van al het lekkers :p en toch ook kunt stoken met eensgezinden. Komend jaar vieren we het weer met een grote groep, bestaande uit een aantal liefhebbers waarbij er dus voldoende vuurwerk zal zijn. Gezellig! :thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan