Gevonden 'handgranaat' Crooswijk blijkt vuurwerk.

ylke

VWC lid
De mogelijke handgranaat die een voorbijganger vrijdagavond op een veldje aan de Schuttersweg in Rotterdam-Crooswijk had gevonden, bleek vuurwerk te zijn.

De vinder meldde rond kwart voor acht bij de politie dat hij een handgranaat had gevonden. Hij had het in de grond gestopt en afgedekt met aarde.

Een team explosievenexperts van de politie heeft het ding onderzocht en concludeerde dat het ging om vuurwerk. De politie zette de omgeving tijdelijk af.

Bron

Pff wat een aandacht zoekend persoon zeg als hij het verschil niet ziet tussen een waarschijnlijk stuk knal vuurwerk en een militaire fragmentatie granaat.

Krijg je he als alles in de media een handgranaat word genoemd,mensen zijn al voor geprogrammeerd als ze vuurwerk zien liggen.

Sowieso al een vaag bericht of een gestoorde vinder want als ik ook al maar het vermoeden zou hebben een handgranaat te hebben gevonden dan zou ik er lekker met mijn vingers van afblijven, laat staan begraven etc. Ik zou gaan bellen en op ruime afstand blijven posten tot de politie/Eod zou zijn gearriveerd...

Back
Bovenaan