Gevaarlijk vuurwerk niet nader onderzocht

moontan

VWC lid
Gevaarlijk vuurwerk niet nader onderzocht

ARNHEM/KESTEREN - De rechtbank in Arnhem heeft een 26-jarige man uit Kesteren veroordeeld tot een werkstraf van 120 uur.

De man had 46 nitraten in zijn huis.

Van een heleboel strijkers, nitraten en 141 Napolitaanse bommen die de man in zijn kofferbak had in december 2008, is niet onderzocht of het wel of geen dummy's waren. Dat had wel moeten gebeuren. Daarom acht de rechtbank illegaal vuurwerkbezit voor deze partijen niet bewezen. De aanklager had, vooral vanwege de Napolitaanse bommen die gelden als levensgevaarlijk massa-explosief, negen maanden cel geëist. De politie vond de partij toen de man 's nachts met een kameraad strijkers zat af te steken aan de Rijnbandijk in Opheusden

http://www.gelderlander.nl/voorpagi...Gevaarlijk-vuurwerk-niet-nader-onderzocht.ece

Deze persoon heeft wel heel veel mazzel gehad,geloof dat hij een engeltje op zijn schouder heeft zitten.

Zou het stiekem niet ietwat hebben meegeteld?

120 uur werkstraf voor 46 nitraatjes lijkt me een beetje overdreven

dat valt op zich nog wel mee hoor, want hij is al 18 geweest, dan volgt meestal een dikke boete of gevangenisstraf.Deze geldt al vanaf enkele stuks dacht ik...

Maar als je dit vergelijkt met het topic waarin iemand een politieagente omverduwt en in het bezit is van een vuurwerkpistool en 40 uur taakstraf krijgt vindt ik deze straf bizar !

Back
Bovenaan