Gepakt bij de grens! hoeveel boete?

dennioo

VWC lid
Hallo,
ik was op 29 december naar duitsland geweest en we zijn daar eens flink wezen shoppen!.

toen kwamen we de winkel uit en de auto volgeladen opweg naar NL.

ik kwam bij de grens en 2 km over de grens Hoppa `Stop politie`.

ik bleef normaal en stopte.

hij zei tegen me Vuurwerk controle waarop ik zei dan heb je wel wat mee te nemen.

Hij heeft de kofferbak open lag helemaal vol!!

Ik zei tegen hem van nou neem maar mee wat niet mag.

Toen gingen ze zoeken naar `knal vuurwerk`

toen zeiden ze we nemen omdat je zo sportief reageer nemen we alleen het knalspul mee.

dit hebben ze meegenomen :

-1x doosje strijkers
-1x kubbis 3 pack (Die simpele dingen van de lidl)
-pak met 60 kanonslagen.

het sier mocht ik dus houden.

de boete krijg ik thuis maar ze weten nog niet hoeveel.

Kan iemand me hier een richtllijn van geven?

Alvast bedankt.
Gr dennis

Nee, maar ik bedoelde meer ze hebben jouw kenteken wel kunnen zien. Misschien hoor je wel niks meer, en vinden ze het goed zo.

ga maar niet vanuit dat boete hoog zal zijn hoor ze gaan echter niet tellen hoeveel stuks knal vuurwerk ze hebben meegenomen.

kan best zijn dat boete +- 60,- zal bedragen tenzij justitie anders over denkt :wink:

ga maar niet vanuit dat boete hoog zal zijn hoor ze gaan echter niet tellen hoeveel stuks knal vuurwerk ze hebben meegenomen.

kan best zijn dat boete +- 60,- zal bedragen tenzij justitie anders over denkt :wink:

60 euro? Ik heb vorig jaar met oud en nieuw 80 euro boete gehad voor 2 nummertjes 4.

Reden van de boete was niet eens dat het om zwaar knalvuurwerk ging.
Nee, het in bezit hebben van vuurwerk waar geen Nederlandtalige gebruiksaanweizing op staat.

Ik weet niet wat de boete is, maar voor degenen die dit jaar ook weer willen gaan zou ik als ik jullie was de beginpost van dit topicuitprinten en meenemen :D:D

als je gaat dan nu gaan en niet over 6 maanden pas of later

Misschien moet je eens goed lezen voordat je iets zegt. Het was in Duitsland, dus daar kan je nu niet even in de Lidl lopen om vuurwerk te kopen. Duitsland mag ook pas verkopen vanaf 29dec, in ieder geval de laatste drie dagen van het jaar.

Nee daar zoeken ze niet, geloof je het zelf. Dat is juist een plek waar ze zeker kijken als ze er naar opzoek zijn.

muahaha nee Fred wist je dat nog niet, op die plek kijken ze niet
rolleyes.gif

Das idd een goed id dan trek ik tijdens controlle ff snel alles door het skiluik in men bank naar voren dan zien ze het niet meer...

Back
Bovenaan