Genieten van lasershow in plaats van vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Koningsdag in Emmeloord is donderdagavond voor het eerst afgesloten met een lasershow in plaats van het traditionele vuurwerk. Toeschouwers konden op de Deel genieten van een spectaculaire lichtshow.

De Oranjevereniging Emmeloord breekt daarmee met een traditie. Ruim 60 jaar lang werd de viering afgesloten met een grootse vuurwerkshow langs de Lemstervaart. Volgens de Oranjevereniging vraagt de viering van Koningsdag om een nieuwe afsluiting. Het imago van vuurwerk zou, vanwege de milieuvervuiling, snel achteruit gaan.

Het publiek reageerde positief op de show. Veel toeschouwers vonden het mooier dan het traditionele vuurwerk.

De Noordoostpolder werd 75 jaar geleden drooggelegd. De Oranjevereniging vindt dat een mooie aanleiding om de afsluiting van Koningsdag een nieuwe invulling te geven. In de lasershow werden beelden van de Noordpolder verwerkt. Zo werd het silhouet van Schokland met een laser op een scherm geprojecteerd. De Oranjevereniging weet niet of het vuurwerk definitief verleden tijd is.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/146666/emmeloord-genieten-van-lasershow-in-plaats-van-vuurwerk

Pfff, ook de beelden bekeken en ik weet niet waar die mensen zo van onder de indruk zijn. De lasershow is ook nog eens 2x zo duur als het vuurwerk volgens de organisatie. Ik zou maar heel gauw weer terug naar het vuurwerk gaan!

Het is niet bijzonder ofzo nee. Vraag me ook echt af of de mensen er van onder de indruk waren of dat dit weer eens een stukje media is.

We hebben het vroeger één keer in Utrecht (Tolsteeg) gehad een laser show in plaats van vuurwerk.

Het was leuk om een keer mee te maken maar op gegeven moment sta je wel te gapen, zo bijzonder is het niet.

Gelukkig hadden ze het daar wel door en was het jaar erna weer een groot vuurwerk.

Vuurwerk schadelijk voor het milieu maar wat dacht je van de rook die geproduceerd moet worden in de open lucht om de laser stralen zichtbaar te maken.

Ik heb zelf nog een paar rookmachines gehad toen ik nog in die wereld zat, echt gezond is het niet..

Het valt niet mee om toe te geven dat men het vuurwerk mogelijk mooier had gevonden.
En idd heb ik het al oh zo vaak gehoord dat men overstapte op een lasershow.....echter denk ik dat de toeschouwers die zeggen het mooier te vinden blind zijn of lid van een milieu partij of iets dergelijks.
Want hoe je het ook wend of keer.....een lasershow kan vuurwerk never overtreffen.

gr
Marchel

Milieu haha wat een grap maar wel elk jaar meer vliegverkeer fijstof van autos en fabrieken lol. Mooier dan vuurwerk ? Mischien waren de bezoekers onder invloed van drugs

Ben er niet geweest, maar op basis van de filmpjes toch maar een reactie aangeboden bij Omroep Flevoland. Zouden jullie ook kunnen doen ...

Back
Bovenaan