Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet per se of het meer of minder genieten is. Ik probeer vanaf 18u gelijkmatig op te bouwen zodat je de hele tijd het wow effect blijft behouden. Het eerste tijdslot zijn kleine potjes, maar daar kan ik dan enorm van genieten. Ondanks de tig uur aan straat en productiefilms die je al gekeken hebt is het ergens toch altijd een verrassing wat er bij jou in de straat uitkomt. Als dan zo'n klein cakje wat makkelijk in je hand past toch een leuk boeket produceert tovert dat altijd een grote glimlach op mijn gezicht. Er zit ook veel minder verwachting aan. Ik merkte dat ik bij de compounds ná 00:00 die niet heel dik waren ik veel minder genoot dan de dikke losse cakes van 22:00 - 00:00u. Dat is echt een leermoment, alles ná 00:00u moet ook wel echt dik zijn qua kaliber of om te compenseren qua tempo. Anders knallen de losse cakes van het tijdslot daarvoor zo'n box eruit. Wel is het zo dat ik echt sta te springen als zo'n goede compound met dik kaliber en tempo los gaat, dat is gewoon hemels.

Ondanks dat met afgelopen jaar wisseling de boxen pas na 00:00 de lucht in gingen heb ik toch meer genoten van al het vuurwerk ervoor. Eerder op avond een stooksessie gehad met wat maten die allemaal vuurwerk tof vinden. Losse cakes, single shots en ander klein spul ging achter elkaar door. Ik kreeg hier echt weer het gevoel van 'vroeger' toen je de hele dag buiten als kleine jongen vuurwerk aan het afsteken was.

Dit jaar wel een grote upgrade in het budget kunnen maken dus nu wordt na 00:00 ook zeker weten heel erg genieten. Toch is het dan wat meer stressen allemaal plus ook een hoop vrienden erbij die minder om vuurwerk geven en alle bijkomende zaken die na het 12-uur moment erbij komen. Ik hoop in ieder geval dat deze jaarwisseling de vooravond net zo tof wordt als vorig jaar ondanks dat de toffe single shots nu verboden zijn. Moet vast goed komen :)

Beiden hebben charme. Voor mij voelt het 12:00 altijd alsof ik zweef. Ik ben minder 'kritisch' op wat er de lucht in gaat en ga helemaal uit mijn dak. Schreeuwen na een eindsalvo. En hopen dat iedereen buiten er ook van geniet :)

Voor middernacht is het heerlijk chill, oliebolletje, lekker naar buiten met mijn broer en wat leuke producten stoken. Uniekere en kleinere cakes.

Allebei zijn charme, maar niks boven 00:00 kippenvel!

Het moment op 12 uur, prachtig. Vol in de adrenaline zo snel mogelijk naar buiten willen. Maar al jaren geniet ik dan de eerste 10-15 minuten van andermans vuurwerk en begin ik daarna pas met mijn eigen vuurwerk af te steken.

Het meest geniet ik van de momenten ervoor. Afgelopen jaar was dat trouwens het moment waarop ik een aantal pakketten afstook in de voortuin met de 3 kleine mannen achter het raam in de keuken..

Of ik meer of minder geniet van het een of ander is lastig te zeggen. Ik geniet vóór 0:00 van voornamelijk grote, aparte cakes en compounds die het beste tot hun recht komen op een wat rustiger moment, terwijl het na 0:00 vooral draait om herrie, chaos en lekker met geweld het jaar in gaan (op vuurwerk gebied dan :p).

Het 0:00 moment blijft echter magisch. Zóveel adrenaline, zóveel onrust in de benen, het moet, het zal en het gaat dan als een gek tekeer. Zowel qua vuurwerk als mijn eigen gemoedstoestand!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan