Gemeente Rotterdam plaatst knalsensoren in woonwijk!

Hallo luitjes, vandaag brief binnen gekregen van de gemeente...

Brief.jpg

nou mogen dus die hele fijne aardige mensen die jou op de bon slingeren omdat je hond op de verkeerde grasspriet kakt. jou dus oppakken als je voor 18:00 afsteekt.

Het moet toch niet gekker worden ? Wat kost dit dan aan geld en tijd etc?
Natuurlijk heb je altijd nog leuke delays ( 2 cm aansteeklont ) die je goed kunt gebruiken hahahaha

Diep triest dit.

nou die sensoren zullen snel op hol slaan door al dat geknal haha overdreven gedoe.
Zo een stadwacht is al helemaal een oelewaper en die heb ik nog nooit serieus genomen allemaal beetje mislukte agenten en betweters die staan te springen om een bekeuring overigens heb ik wel heel veel respect voor agenten daar niet van en heb ik pas nog gegelken voor de toelatings eisen enzo haha.
Hier was een inbraakgolf weet je hoeveel gepakt 3 en dat door alarte buurtbewoners en niet door de politie andere bezigheden laser controle lichjes controle.
Overgens ging het inbreken door maarja ik snap wel dat vuurwerk prio nummer 1 is dat is natuurlijk heel hinderlijk en schrikerig.
Dat ze je spullen weghalen nouja heb jij last van voorest ook niemand.
dus knal sensoren is natuurlijk veel beter dan wat meer patrouilleren op inbrekers.

Overigens niet de schuld van de politie die krijgt ook maar opdracht.

Sja, wat moet je hier nu van vinden.

Aan de ene kant lijkt het mij onzinnig en overbodig, ik bedoel; Zal dit daadwerkelijk effectief zijn? En zo ja, staan de kosten aan de ene kant (vrij fors lijkt mij) in verhouding tot de resultaten?

Het lijkt me meer een preventief (afschrik) middel. Als ''dader'' ben je binnen 10 seconden weer gevlogen, en zijn die stadswachten dus alsnog keihard te laat. Een heterdaadje is eigenlijk de enige manier om gepakt te worden.

Trouwens een vraag aan de Rotterdammerts; Hoe ''erg'' is het vroegtijdig afsteken van zwaar vuurwerk (+10grams knallers) in Rotterdam? Ik zelf woon in een dorp op een aantal km van Capelle e/d en hier valt het volgens mij reuze mee. Ben benieuwd of het ook echt vaak voorkomt in de steden, en Rotterdam in 't bijzonder.

Groet

ìn zoetermeer ging het na de demo herwijen goed los ik moest nog ff naar iemand toe na afloop en de poltie was in die wijk aan jagen op afstekers.
ook in pijnacker hoor je zo nu en dan een knal meer nitraten vermoed ik.

Hier in Rotterdam-West bijna geen knallen misschien een paar nitraatjes in de avond maar geen echte dikke knallers waarvan mensen in shock raken

Sja,

Trouwens een vraag aan de Rotterdammerts; Hoe ''erg'' is het vroegtijdig afsteken van zwaar vuurwerk (+10grams knallers) in Rotterdam? Ik zelf woon in een dorp op een aantal km van Capelle e/d en hier valt het volgens mij reuze mee. Ben benieuwd of het ook echt vaak voorkomt in de steden, en Rotterdam in 't bijzonder.

Groet

In de buurt waar ik woon hoor je elke dag wel wat, niet verschrikkelijk veel maar tis nooit saai zeg maar. Nitraatje hier en daar maar ook het grote spul hoor je voorbij komen. Opzich geen probleem maar het gebeurd ook tussen 23:00 en 3 uur snachts en aangezien hier veel oudere wonen snap ik dat hun aan het plafond hangen. Nou zijn die klappen af en toe heerlijk hoor zeker omdat er veel flats staan. Alleen moet je bepaalde klappers niet in een woonwijk afsteken... doe dat lekker in een weiland waar niemand last van je heb.

Ben wel benieuwd hoe die sensoren presteren de komende tijd, hoorde viavia dat ze waarschijnlijk volgende week woensdag pas aan gaan. We zullen het meemaken!

nou nou nou zeg .
ik zal het allemaal weer niet begrijpen hoor maar waar gaat het eindelijk om .
was het niet zo dat door het te vroege geknal ons feest voor ons werd bederft !?
was het niet zo dat juist die harde knallen het grote probleem was dat moest worden bestreden !?
doet men er eindelijk wat is het nog niet goed

en voor de rest weet men dat je 18.00 uur stoken mag .

ik zie het probleem niet helemaal .
ik denk eerder dat men op deze manier de goede weg is ingeslagen .

3 weken geleden reed ik in Ommoord (Rotterdam) langs een groepje jongens (14-16 jaar) die vuurwerk af staken. Achter me reed een politie auto. Jullie mogen raden wat de agenten deden. Lekker doorrijden.. En het waren geen rotjes..

nou nou nou zeg .
ik zal het allemaal weer niet begrijpen hoor maar waar gaat het eindelijk om .
was het niet zo dat door het te vroege geknal ons feest voor ons werd bederft !?
was het niet zo dat juist die harde knallen het grote probleem was dat moest worden bestreden !?
doet men er eindelijk wat is het nog niet goed

en voor de rest weet men dat je 18.00 uur stoken mag .

ik zie het probleem niet helemaal .
ik denk eerder dat men op deze manier de goede weg is ingeslagen .

Ben het met je eens! Alleen betwijfel ook ik in hoeverre het gaat werken, maar daar is het ook een pilot voor.
Wanneer iemand niet weet dat die dingen er hangen en je gaat op je gemakkie staan stoken, dan is het effectief.
Wanneer je op je fietsje door de wijk fietst en af en toe een knaller afsteekt, weet ik niet of ze je zo snel kunnen pakken.

Maar ben wel positief dat er iets gebeurt om vroege vogels proberen tegen te werken.

Back
Bovenaan