Gemeente houdt enquête over vuurwerk.Houten

ylke

VWC lid
Gemeente houdt enquête over vuurwerk.Houten

Houten - Hoe denken inwoners over het afsteken van vuurwerk? Om dat te onderzoeken heeft de gemeente een enquête uitgezet onder de leden van het burgerpanel.

De gemeente wil graag dat de jaarwisseling voor inwoners prettig en veilig verloopt. Het onderzoek moet inzicht geven in de overlast door vuurwerk die inwoners ervaren. Deelnemers aan de enquête wordt gevraagd hoe zij staan tegenover maatregelen om de overlast te beperken, zoals een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk en het instellen van vuurwerkvrije zones.

Burgerpanel

Het burgerpanel bestaat uit een groep van ruim 1.300 inwoners die via internet reageren op actuele onderwerpen. De reacties van het panel kunnen voor de gemeente aanleiding zijn om nieuw beleid te maken of bestaand beleid aan te passen. Aanmelden kan via: www.houten.nl/burgerpanel.

Dus 1300 man krijgt de kans te reageren en de rest niet? Zie de krantenkoppen alweer voor me, x aantal % is voor een verbod enz enz.

Als die 1300 een representative dwarsdoorsnede is van de bewoners van die gemeente zou dat een prima kop zijn ;-). Je kunt immers niet iedereen om een mening vragen.

De vraag is natuurlijk hoe representatief het allemaal verloopt. Over het algemeen is het een bepaald type mensen wat graag in zo'n panel wilt zitten. En iets zegt mij dat dat niet altijd de voorstanders van vuurwerk zijn...

Ik vind het zeker wel kunnen om iedereen om een mening te vragen. Wat je al zegt, vaak is het wel een bepaald type volk, dus hoe representatief is het dan. Gooi dan een site online of weet ik het, zodat gewoon iedere burger kan stemmen.

Back
Bovenaan