Geknal is grootste vuurwerkergernis

Harde knallen waren bij de afgelopen jaarwisseling de grootste vuurwerkergernis. Dat blijkt uit een inventarisatie van de klachten van het internetmeldpunt vuurwerkoverlast dat in het leven werd geroepen door lokale GroenLinksfracties. 40 procent van de in totaal 81.212 meldingen gaat over overlast van vuurwerkbommen, die mensen soms nachten uit hun slaap hielden.

Ook kwamen er veel klachten binnen over het te vroeg afsteken van vuurwerk (34 procent). Andere meldingen gingen over vuurwerkstress bij huisdieren (11 procent) en over vuurwerkschade en gevaarlijke situaties op straat (8 procent).

De meeste klachten over vuurwerkoverlast komen uit de grote steden: Amsterdam (3834), Rotterdam (3601), Den Haag (2713) en Utrecht (2070). Maar ook vanuit middelgrote gemeenten stroomden de meldingen binnen: Groningen (1356), Nijmegen (1189), Eindhoven (1172) en Enschede (1127).

GroenLinks overhandigt de meldingen op 16 januari aan de Tweede Kamer. GroenLinks wil dat met oud en nieuw vuurwerk professioneel wordt afgestoken.

bron

Die lui weten ook niet van opgeven. Als ik klachten zou moeten gaan indienen over waar ik mij aan erger kom ik aardig in de buurt. Daarbij vind ik dit niet zoveel als ik naar de rest van Nederland kijk.

Volgens mij zijn "vuurwerkbommen die mensen nachten uit hun slaap houden" eerder een klacht over te vroeg afsteken, dan over te harde knallen.
Maarja, dat geknal de grootste ergernis is, in plaats van te vroeg afsteken, is precies wat GL wil horen.

Die lui weten ook niet van opgeven. Als ik klachten zou moeten gaan indienen over waar ik mij aan erger kom ik aardig in de buurt. Daarbij vind ik dit niet zoveel als ik naar de rest van Nederland kijk.

Ja bv in de zomer de GRUWLIJKE stank en rook van de barbeque in de hele wijk

wat ik sommige mensen zich weer verschrikkelijk aanstellen zeg .
barbeknoeien doen we omdat het gezellig is en gieren doen de boeren om het land te bemesten .
vergis je niet dat boeren tegenwoordig installaties gebruiken dit het in de grond spuiten dan inplaats van er op .
nee jongens die stront fonteinen zijn echt verleden tijd .
het schijnt zelfs verboden te zijn omdat er anders te veel ammonia in de lucht zou komen voor zo ver ik weet .
dat beetje wat je dan ruikt moet je niet over zeuren van ik .

wat ik sommige mensen zich weer verschrikkelijk aanstellen zeg .
barbeknoeien doen we omdat het gezellig is en gieren doen de boeren om het land te bemesten .
vergis je niet dat boeren tegenwoordig installaties gebruiken dit het in de grond spuiten dan inplaats van er op .
nee jongens die stront fonteinen zijn echt verleden tijd .
het schijnt zelfs verboden te zijn omdat er anders te veel ammonia in de lucht zou komen voor zo ver ik weet .
dat beetje wat je dan ruikt moet je niet over zeuren van ik .

Hier wordt het er nog gewoon op gespoten hoor, en ook in de grond ruik je het wel degelijk. Of het gif wat ze gebruiken voor onkruid.

Begrijp me niet verkeerd, maar lees de tekst nog even over. Dit zijn dingen waar mensen last van kunnen hebben, maar die gaan ook niet klagen (sarcasme).

Volgens mij kom je het woord "vuurwerkbom(men)" alleen in Nederland tegen. Ik ken geen ander land in Europa die dit vertaald heeft of waar dit ook wordt gebruikt. Zegt wel een hoop lijkt me.

Volgens mij kom je het woord "vuurwerkbom(men)" alleen in Nederland tegen. Ik ken geen ander land in Europa die dit vertaald heeft of waar dit ook wordt gebruikt. Zegt wel een hoop lijkt me.

Dat komt omdat wij een lachertje hebben van een EOD!

Hier wordt het er nog gewoon op gespoten hoor, en ook in de grond ruik je het wel degelijk. Of het gif wat ze gebruiken voor onkruid.

Begrijp me niet verkeerd, maar lees de tekst nog even over. Dit zijn dingen waar mensen last van kunnen hebben, maar die gaan ook niet klagen (sarcasme).

Dank u voor de uitleg sommige mensen snappen de intensie van een opmerking niet,buiten het feit dat we van barbequen de hele zomer last kunnen hebben dag in dag uit(hoeft natuurlijk niet lees uitleg hierboven)vind ik het toch nettjes dat wij hierover niet klagen in tegenstelling tot de vuurwerkhaters die er na een week per jaar weer vanaf zijn

Back
Bovenaan