GEEN Vuurwerkverbod in Nederland + Twitter Tweets VVD Kamerlid.

tristen

VWC lid
Na een Tweet op Twitter van Klaas Dijkhoff (Kamerlid VVD) kwam ik erachter da het vandaag in de Kamer over vuurwerk ging:

Via Twitter bereikte mij deze tweet van Klaas Dijkhoff van de VVD:
"@dijkhoff: Debat over de Jaarwisseling. Bemoedigende daling geweldsincidenten tegen hulpverleners. Hopen dat het blijvend is en niet aan de regen lag."

Vraag daarop naar Dijkhoff:
"@JakobVVDTilburg: @dijkhoff een half jaar na dato? De kamer zit er bovenop? :-)"

Antwoord daarop van Dijkhoff:
"@dijkhoff: @JakobVVDTilburg vorig jaar was 't in December pas ;-)"

Tweet Dijkhoff:
"@dijkhoff: En voor de vuurwerkliefhebbers onder jullie: ondanks de traditionele poging van GL+PvdD, gaan we ook dit jaar vuurwerk NIET verbieden."

Vraag naar Klaas Dijkhoff:
"@deniedhumrights: Nu steun ik @groenlinksTK & @PvdD_Nieuws
Waarom #vuurwerk: milieuvervuiling, lawaai, al die beschadigde oren/ogen/handen & dieren? @dijkhoff"

Antwoord van Dijkhoff:
"@dijkhoff: @deniedhumrights snap ik. Maar is eigen keuze en verantwoordelijkheid. Meeste ellende komt van illegaal vuurwerk, daar stevig tegen optreden"

Tweet terug van onbekende:
"@deniedhumrights: @dijkhoff Nee, punt is juist:ook legaal vuurwerk is zo krachtig dat het bommen zijn geworden.En oogletsel is vaak bij onschuldige omstanders"

Antwoord van Dijkhoff daarop:
"@dijkhoff: @deniedhumrights daarom moeten mensen er ook verstandig mee omgaan. Net als alles met risico."

Tweet naar Dijkhoff:
"@deniedhumrights: „Het hele legerVS heeft in 3,5 jaar tijd 534 oogletsels opgelopen in Irak-oorlog. Dat halen wij in 2jaarwisselingen" @dijkhoff @TimEngelbart"

Antwoord van Dijkhoff:
"@dijkhoff: @deniedhumrights @TimEngelbart ja, appels en peren. Slim gevonden, maar demagogisch"

Tweet van Klaas Dijkhoff:
"@dijkhoff: Veel zwaar illegaal ellendig vuurwerk komt uit Polen en Tsjechië. NL leidt Polen en Tsjechen op om daar al de pakketten te onderscheppen."

Tweet daarop naar Dijkhoff:
"@ronbee2000: @dijkhoff scannertje bij de post?"

Antwoord daarop van Klaas Dijkhoff:
"@dijkhoff: @ronbee2000 ja, distributiediensten ook betrokken. En speurhonden bij de douane."

Zo denkt een Kamerlid van de VVD er dus over. Ook dit jaar dus geen vuurwerkverbod! Als ik nog wat over dit debat vind dan zal ik het erbij zetten!

Laatst bewerkt:
Net nog via Google Nieuws hierachter gekomen, dit was wel nog voor dit overleg! De Tweets van Klaas Dijkhoff in de startpost waren van na dit overleg!

Terugblik op de jaarwisseling

Het verloop van de jaarwisseling 20/12/2013 is woensdag 5 juni 2013 onderwerp van overleg tussen de commissie voor veiligheid en Justitie en minister Opstelten. Op de agenda staan twee brieven die de minister – mede namens enkele collega’s – aan de Kamer heeft gestuurd. Daarin schrijft hij dat dat de jaarwisseling naar zijn mening nog steeds niet goed is verlopen. De hoeveelheid en de aard van de incidenten en de mate van geweld tegen werknemers met een publieke taak zijn nog steeds onacceptabel. De jaarwisseling is nog niet overal het feest dat het moet zijn. Ook de vraag hoe moet worden omgegaan met vuurwerkoverlast komt aan de orde.Het overleg is van*17:30 -20:30 uur in de Troelstrazaal en is live te volgen via deze website.

Bron:http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/terugblik_op_jaarwisseling.jsp#0

Laatst bewerkt:
Tweet terug van onbekende:
"@deniedhumrights: @dijkhoff Nee, punt is juist:ook legaal vuurwerk is zo krachtig dat het bommen zijn geworden.En oogletsel is vaak bij onschuldige omstanders"

Het hele legerVS heeft in 3,5 jaar tijd 534 oogletsels opgelopen in Irak-oorlog. Dat halen wij in 2jaarwisselingen
hey daar hebben we die mafketel weer

tjeerdo.jpg

Ja vind je het gek Dr. Oog, als je een granaatscherf in je oog krijgt of een kogel word je als dode gezien, niet als iemand met oogletsel.

Ja vind je het gek Dr. Oog, als je een granaatscherf in je oog krijgt of een kogel word je als dode gezien, niet als iemand met oogletsel.

Klopt, ik reageerde ook al op die persoon. Maar diegene wil natuurlijk niet erop terug reageren. Ontkrachtigde meteen al zijn feiten...

Mijn tweet terug:
Legaal vuurwerk is niet krachtig genoeg om iets op te blazen of om je hand op te blazen leer eerst de feiten!

Hij reageert terug:
"@deniedhumrights: Legaal knalvuurwerk tot152 of156dB; al v.a.120dB gehoorschade, pijngrens v.a.140(Disco 110dB,laag straalvltuig 125) @HetIsTristen @dijkhoff"

Mijn reactie:
@deniedhumrights @dijkhoff Klopt niet, het hardste knalvuurwerk is nauwelijks 114 dB op 2 meter afstand. Te hard niet toegestaan!!!

"@deniedhumrights: 2010;347 ogen beschadigd. Faber,oogarts Oogziekenhuis R'dam:
3% oogletsel door illegaal cons.vuurwerk;84% agv legaal @HetIsTristen @dijkhoff"

Mijn reactie:
Ze hadden geen vuurwerkbril op. En wie zegt dat het geen illegaal vuurwerk was. En zelfgemaakte bommen.
En niet vergelijken met het leger, een granaat of kogel overleven nee...

"@deniedhumrights: 13%gevallen onbekend welk soort vuurwerk;dit ondanks meer gebruik vuurwerkbrillen.
&Legaal vuurwerk wordt krachtiger @HetIsTristen @dijkhoff"

Mijn reactie:
Legaal vuurwerk wordt niet krachtiger. We hebbem hier al jaren hetzelfde vuurwerkbesluit!

Nog een tweet van mij:
Vuurwerk overlast van voor 29 december is illegaal vuurwerk! Dit is geen reden/argument!

Als iedereen nou op Twitter Tweets stuurt naar @deniedhumrights en onze mede vuurwerkfanaat @dijkhoff (Kamerlid.VVD) kunnen we hem even uit***len.

Discussie gewonnen! Heb gelijk. Heb ook het met de dBs uitgelegd met filmpje van Checkpoint! Etc!

hey daar hebben we die mafketel weer

Bekijk bijlage 13205

Stuur hem dit maar toe:

946635_585032524853640_287880816_n.png

Back
Bovenaan