Geen vuurwerkspektakel bij de Sloterplas op 30 april

ylke

VWC lid
AMSTERDAM Er is dit jaar op Koninginnedag geen spectaculaire afsluiting met vuurwerk bij de Sloterplas.

Het traditionele vuurwerk bij de plas gaat dit jaar niet door, omdat er niet aangetoond kan worden dat vuurwerk geen negatief effect heeft op de vogels rond het water. Dat heeft het Ministerie van Economische Zaken besloten.

Het ministerie kwam tot dit besluit, nadat de Amsterdamse fractie van de Partij van de Dieren samen met de dierenbescherming in Den Haag aanklopten over de zaak. De partijen zijn van mening dat het afsteken van vuurwerk, juist in het broedseizoen, schadelijk is voor de vogels op en rond de Sloterplas. Zij vroegen daarom het ministerie om te handhaven.

De organisator van het vuurwerkspektakel, het Oranje Comité, heeft op last van het ministerie besloten om de traditionele afsluiting met vuurwerk af te blazen.

Bron

waar gaat het heen met dit land... -.-
als die vogels last hebben vliegen ze toch wel weer weg, of niet soms.
die paar pokke vogels die alleen maar op je dak schijten zijn blijkbaar belangrijker dan een paar honderd mensen die plezier hebben :(

AMSTERDAM Er is dit jaar op Koninginnedag geen spectaculaire afsluiting met vuurwerk bij de Sloterplas.
omdat er niet aangetoond kan worden dat vuurwerk geen negatief effect heeft op de vogels rond het water.
Aaaaaaaaaargh, wat een boutredenering!!! Ze konden NIET aantonen dat er GEEN negatief effect is...dat zegt dus óók niet dat ze WEL een negatief effect konden aantonen, maar potentieel WEL een positief effect! En dan ga je 't verbieden?! Echt, ik sla steil achterover van zoveel imbeciliteit. Onnavolgbaar. Ongelooflijk, wat een...

Toon dan ook eens aan dat al boten die op die plas rond dobberen geen negatief effect hebben ja of nee.. of al die vliegtuigen die er rond vliegen geen of wel negatief effect hebben... man man man

De partijen zijn van mening dat het afsteken van vuurwerk, juist in het broedseizoen, schadelijk is voor de vogels op en rond de Sloterplas.

Er is dus geen bewijs dat het daadwerkelijk zo is?

Zelfs al was ik een vogel, dan zou ik mij alsnog ergeren aan de pvdd, ook vervelend dat er gewoon geen keihard bewijs is. Wat een zeikerds!

Wat een enorm gezeik!! Laat ze maar eens aantonen dat door het afsteken van vuurwerk de afgelopen jaren de vogelstand achteruit is gegaan.

Wat een geneuzel......ben wel bang dat deze reden vaker misbruikt gaat worden door deze dierenknuffelaars en de milieuterroristen van groen links.

En daar gaan we.
Steeds meer van dit soort onzinnige redeneringen worden aangehaald om maar geen vuurwerk af te steken.
En die smerige groene rakkers hebben schijnbaar niks beters te doen dan burgers hun pleziertjes te ontnemen.
Bah krijg er gewoon een naar gevoel van in mn maag.
Lat ze eens daadwerkelijk orde op zaken gaan stellen bij de belangrijke dingen in deze samenleving.

ik heb hier al eens eerder over gelezen en het blijft me beroeren .
het is kroningsdag dat is toch een dag dat je op een waardige manier afsluit .
maar nee oplast van het milieu laten we dat maar achterwegen .
had dan op zijn minst een lasershow gehouden had je toch iets vervangens gehad

ik heb hier al eens eerder over gelezen en het blijft me beroeren .
het is kroningsdag dat is toch een dag dat je op een waardige manier afsluit .
maar nee oplast van het milieu laten we dat maar achterwegen .
had dan op zijn minst een lasershow gehouden had je toch iets vervangens gehad

Helemaal gelijk in magnolia.
Gewoon knallen met die ballen.
Wat mij betreft hadden ze de afstand regels ook een uur van de tafel kunnen schuiven.
Gewoon tot en met 12 inch de lucht in knallen op de Sloterplas.
Maar nee, de cancelen de hele zooi, omdat een paar linkse rakkers weer met verdraaide feiten komen....

Wat een geneuzel......ben wel bang dat deze reden vaker misbruikt gaat worden door deze dierenknuffelaars en de milieuterroristen van groen links.

Valt mee dat we(vuurwerkwereld)er nu pas last van hebben/ktijgen de bouw wereld heeft hier al tientallen jaren last van,bouwstop vanwege de vondst van een bospad makreel met bretels of een kanarierups met vuurvlooien etc etc.we gaan dit vaker zien

Inderdaad, dit kan wel eens het begin zijn.
Eerst was ik er zeker van dat ze dit niet voor elkaar zouden krijgen.
Maar uit mn hoofd zijn er dit jaar al 2 afgeblazen.
Te gek voor woorden.

En al die concerten op en rond het ij dan met de knallende speakers, heeft dat dan wel een positief effect op de vogels. Die partij wordt steeds waanzinniger want hoe haal je het in je hoofd om op zo'n feestelijke dag een deel van het feest te laten schrappen ????

En al die concerten op en rond het ij dan met de knallende speakers, heeft dat dan wel een positief effect op de vogels. Die partij wordt steeds waanzinniger want hoe haal je het in je hoofd om op zo'n feestelijke dag een deel van het feest te laten schrappen ????

voor wat ik van tv heb gezien leek het mij eerder een havengebied .
dat is naar mijn idee al heel wat anders .
gelukkig hadden ze het tenminste nog met een klein beetje vuurwerk afgesloten .
ik vind dit soort dingen echt niet passen bij de hoofd stad van Nederland .
laat staan als er in jou stad er een kroning plaatst vind

Ben ik de enige die blij is dat er geen show is gegeven? In elk ander land word er een show neergezet waar je U tegen zegt. Als nederland hier een show had gegeven was het (zeker naar internationale maatstaven) werkelijk een bommetje bommetje show (met kleine kalibers) geweest. Nederland had zichzelf echt voor *** gezet hiermee.

Vergeet ook eerder op de dag niet de 101 (!!) salute schoten vanaf een grote boot van de Marine niet.. de Straaljagers die savonds met veel herrie laag over kwamen.. Dat verstoord de rust niet dan van broedende vogels??

Vergeet ook eerder op de dag niet de 101 (!!) salute schoten vanaf een grote boot van de Marine niet.. de Straaljagers die savonds met veel herrie laag over kwamen.. Dat verstoord de rust niet dan van broedende vogels??

Ik vind dat wat overdreven iedereen daar weet dat de vogels in de omgeving daar netjes een folder in zijn vogelnest krijg met alle info dus ze zijn op de hoogte

Back
Bovenaan