Geen vuurwerk op Markt Geertruidenberg tijdens jaarwisseling.

ylke

VWC lid
GEERTRUIDENBERG - De Markt in Geertruidenberg blijft komende jaarwisseling vuurwerkvrij.

Althans, als het aan burgemeester Willemijn van Hees ligt. "Wij willen geen vuurwerk op de historische Markt", zei Van Hees.

Ze reageerde op vragen van GroenLinks/D66 en Keerpunt' 74, die om een duidelijk standpunt van het gemeentebestuur van Geertruidenberg vroegen. "Extra inzet van handhaving zal wel nodig zijn." Vuurwerk afsteken mag vanaf 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur.

Bron

Jammer dat hun mening elke keer vanuit een negatief standpunt moet komen.

NIET hier en NIET daar... Weetje, als we nou gewoon afspreken NIET bij asiels, ziekenhuizen, bejaardenhuizen, winkelcentra, en andere voor de hand liggende locaties. En buiten het dorp/ de stad op weilanden.. doe wat je niet laten kunt.. en zelfs voor nitraatjes zal daar een oogje dicht geknepen worden. Dan gaat toch iedereen lekker daar heen.. heb je altijd veel mensen = veel vuurwerk om te zien. En beloon je mensen ook om daar naar die gebieden te trekken. Er zal dan minder overlast ervaren worden op punten die er toe doen en die kunnen dan ook veel beter gecontroleerd worden (I.p.v de hele stad alleen bepaalde gebieden. De rotte appels haal je er dan snel tussen uit. Ook hier zal enkele jaren overheen gaan voor dit er goed in zit.
Maar dan hoef je geen regels op te stellen waarvan je van te voren weet dat het niks gaat uitmaken en waar de handhavers zelf al aangeven dat het niet te doen is en als ze je vinden is het ook maar net wie je treft.. Bangmakerij om niks en het help niks.

Gewoon 10:00 tot 18:00 mooi buiten de woonerven en dichtbevolkte gebieden en vanaf 18:00 (want dan moet iedereen ook ff eten etc.. opwarmen.. ff buurten etc..) gewoon dan weer normaal als van ouds.

Goed idee ? :D

Jammer dat hun mening elke keer vanuit een negatief standpunt moet komen.

NIET hier en NIET daar... Weetje, als we nou gewoon afspreken NIET bij asiels, ziekenhuizen, bejaardenhuizen, winkelcentra, en andere voor de hand liggende locaties. En buiten het dorp/ de stad op weilanden.. doe wat je niet laten kunt.. en zelfs voor nitraatjes zal daar een oogje dicht geknepen worden. Dan gaat toch iedereen lekker daar heen.. heb je altijd veel mensen = veel vuurwerk om te zien. En beloon je mensen ook om daar naar die gebieden te trekken. Er zal dan minder overlast ervaren worden op punten die er toe doen en die kunnen dan ook veel beter gecontroleerd worden (I.p.v de hele stad alleen bepaalde gebieden. De rotte appels haal je er dan snel tussen uit. Ook hier zal enkele jaren overheen gaan voor dit er goed in zit.
Maar dan hoef je geen regels op te stellen waarvan je van te voren weet dat het niks gaat uitmaken en waar de handhavers zelf al aangeven dat het niet te doen is en als ze je vinden is het ook maar net wie je treft.. Bangmakerij om niks en het help niks.

Gewoon 10:00 tot 18:00 mooi buiten de woonerven en dichtbevolkte gebieden en vanaf 18:00 (want dan moet iedereen ook ff eten etc.. opwarmen.. ff buurten etc..) gewoon dan weer normaal als van ouds.

Goed idee ? :D

een van de beste plannen die ik gehoord heb in een hele lange tijd hoor..
en dan van 18:00.. ik vind het wel lekker zo, er word meer sier voor s'avonds gekocht enzovoorts..
desondanks er toch al volop gestookt voor voor die tijd haha

In de binnenstad geen vuurwerk klinkt meer dan logisch. Overdag omdat mensen t verdienen rustig hun boodschappen te kunnen doen en vanwege het verkeer (JAP, zelfs zonder auto's is dat er volop). In de avond is t weer logisch omdat er snel brand kan ontstaan en, binnensteden zijn voor de brandweer erg lastig te bereiken / zelfs al waren ze wel goed te bereiken zijn t meestal ouderwetse niet brandveilige panden die snel affikken en omdat alles zo dicht op elkaar staat kan t gruwelijk mis gaan. Aan de andere kant, wat van al die mensen die echt tich kilometers moeten rijden om vuurwerk te kunnen afsteken, beetje oneerlijk. Maar goed, dit is t begin van t einde voor heel Nederland, steeds meer gemeenten doen dit, en over 10 jaar is t verbod er 100% zeker. Dankzij n paar mensen die t leven niet waardig zijn. Laat staan vuurwerk of "macht". Gelukkig woon ik zelf niet daar en/of in de binnenstad, dus, eigenlijk boeit t me niks. Maar omdat ik weet dat t er niet bij blijft, boeit t me wel.

Back
Bovenaan