Geen vuurwerk meer tijdens septemberkermis ( BE )

ylke

VWC lid
STADEN - Er zijn niet alleen veranderingen bij de kermis in juni, dat is ook zo voor de septemberkermis. Het kermiscomité besliste om het vuurwerk af te schaffen dat traditioneel geldt als de afsluiter bij de septemberkermis in Staden.

Die traditie verdwijnt nu evenwel om redenen van veiligheid.

‘De vuurwerkmakers willen geen vuurwerk meer lanceren in het centrum van Staden’, zegt burgemeester Francesco Vanderjeugd. ‘Er is simpelweg te weinig ruimte en het is niet veilig genoeg.’

Is er geen mogelijkheid om uit te wijk naar het voetbalveld? ‘dat zou kunnen, maar dan is de charme weg. Dus doen we dat niet.’

‘Dus hebben we meteen beslist om het vuurwerk meteen maar te schrappen. Ter vervanging komt er wel een muzikaal spektakel als afsluiter van de septemberkermis.’

Bron

Toch blijf ik het vreemd vinden als het jaren kan dat het ineens onveilig zou zijn. Jammer voor Staden en vreemd genoeg is het hier niet de overheid die er een einde aan maakt maar de vuurwerkschieters zelf

Die traditie verdwijnt nu evenwel om redenen van veiligheid.

‘De vuurwerkmakers willen geen vuurwerk meer lanceren in het centrum van Staden’, zegt burgemeester .....

Bron

Ik geloof er werkelijk geen hol van.
Kan het niet zo zijn dat de burgemeester het te onveilig vind.
Ik denk dat menig pyro bedrijf daar een (consu) showtje wil schieten.
Belgie wordt al net zo paniekerig als Nederland. .. bah bah

Back
Bovenaan