GEEN vuurwerk in Brasschaat op 11 juli 2011

Politiek gekrakeel rond 11 juli-viering

BRASSCHAAT - De 11 juli-viering op de VRT wordt dit jaar uitgezonden vanuit Brasschaat. Oppositiekartel SP.A-Spirit vindt het niet kunnen dat daardoor het vuurwerk afgeschaft wordt én dat er geen kraampjes van verenigingen zullen staan.

Brasschaat‘Juist het vuurwerk en de kraampjes trekken veel mensen aan en zo houden de Brasschaatse verenigingen er nog iets aan over. In plaats van naar het volk gaat het geld nu naar de VRT. Citymarketing is voor N-VA en CD&V blijkbaar belangrijker dan goed bestuur', stelt Herman Lauwers (Spirit).

‘Om de samenwerking met de VRT budgettair rond te krijgen, hebben we besloten het vuurwerk af te schaffen. Vorig jaar was er trouwens ook geen vuurwerk door het slechte weer. De kraampjes voor verenigingen kunnen wel geplaatst worden. Door de televisieuitzending geven we onze gemeente net veel uitstraling. Dit is echt spijkers op laag water zoeken', reageert schepen Jan Jambon (N-VA).

hm... dit vuurwerk werd altijd verzorgd door de firma Schrauwen, ook uit Brasschaat.. het was een vuurwerk met een erg laag budget.. Ik vind het dan ook erg raar dat een idioot rijke gemeente als Brasschaat dit afschaft...Volksvermaak, dat zoals dit kranten artikel al stelt veel volk lokt, en dus inkomsten oplevert voor o.a de verenigingen al daar.

hm... dit vuurwerk werd altijd verzorgd door de firma Schrauwen, ook uit Brasschaat.. het was een vuurwerk met een erg laag budget.. Ik vind het dan ook erg raar dat een idioot rijke gemeente als Brasschaat dit afschaft...Volksvermaak, dat zoals dit kranten artikel al stelt veel [/b]volk[/b] lokt, en dus inkomsten oplevert voor o.a de verenigingen al daar.

Even wakker schudden. Sinds wanneer zijn het begrip "volk" en "rijk" te matchen? Je benoemd in één alinea een gigantische tegenstelling. Exact de tegenstelling tussen elitair en gewoontjes die ook van toepassing is de discussie rondom een vuurwerkverbod.

Daar ben ik het wel een klein beetje mee eens ja... Elitaire mensen moeten vaak niks van volksche dingen hebben. Maar goed lijkt me dat zelfs die mensen vuurwerk wel moeten kunnen waarderen. Het heeft toch iets speciaals en feestelijks.

Wonen de Pfaffs niet in Brasschaat :D

pfaff-champagne-millesime.jpg

JM Pfaff champagne :handsup:

Back
Bovenaan