Géén vuurwerk door computercrash

ylke

VWC lid
Géén vuurwerk door computercrash

WEERSELO - De vuurwerkshow in Weerselo is dinsdagavond op het laatste moment afgeblazen. Een computercrash was er de oorzaak van dat het vuurwerk niet kon worden ontstoken.

Honderden bezoekers werden teleurgesteld. „Dit is pure overmacht”, aldus voorzitter Geert Eberhardt van het plaatselijke Oranje Comité. „Maar Weerselo houdt het vuurwerk nog tegoed.”

Bron

Het ergste wat een pyrotechnicus kan overkomen. Heb zelf 1 keer bij een show meegemaakt waar ik aan het kijken was waar het systeem na een paar minuten kapte. Veel ***ter kun je je niet voelen.

Ook ik heb zo'n show meegemaakt, inderdaad ***ste wat je als bedrijf kan meemaken.
Alles verliep perfect prachtshow, en na 10 minuten bam helemaal systeem eruit...

Niet leuk!

Erg verrot als dat gebeurt, maar ik vind eigenlijk dat de schieters ook een plan B zouden moeten hebben om alles toch de lucht in te krijgen. Teveel vertrouwen op die computertjes...weten we hier ook alles van hea :rolleyes:

ja mannen, het overkwam mij. dit is idd het ergste wat je mee kan maken. na 5 cues trok die ineens leeg. normaal hebben we een back up! maar het is 30 april alles is in gezet.
je hebt geen tijd meer om alles te herstellen om met handje te schieten, veiligheid gaat dan voor.
tja wel even buikpijn na de tijd, maar we mogen het goed maken.

Gr. Wim Rubro Events

Overgaan tot Fakkelen heeft geen tot weinig zin.
Aangezien je dan weer ontstekers en bedrading moet verwijderen. Bij een show met candles etc is het nietxeens te doen.
Maar met cakes/shells moet dat toch wel lukken niet?

Maar dit lijkt me meer iets voor als de show al bezig is. Als die nog moet beginnen kun je hem beter cancellen!

Laatst bewerkt:
Hmmm dat is ***** zeg ..
Dan heb ik geluk gehad door Weerselo over te slaan en gelijk naar Wierden te gaan .
Maar 1 voordeel er komt dus nog wel weer een vuurwerk in Weerselo

ik was er zelf bij maar dit gun je niemand,na een paar minuten zie je het rode lampje
en kunnen ze niks meer.tja en dan kan je niks anders doen dan het aflassen.
het was trouwens het schietsysteem explo.
Rubro zal dit zeker goed maken in Weerselo,en dan zal ik er ook weer bij zijn.

weerselo.jpg

heb trouwens de show in Wierden nog net kunnen halen,een prima show

Dit gun je inderdaad niemand en is verschrikkelijk.
Laat maar weten wanneer de show over gedaan wordt.

Wow, da's balen zeg! Je moet maar zo denken Wim: dit komt gelukkig niet heel vaak voor (noknok, even afkloppen) en je hebt het nu al een keer gehad! Dus de kans dat je het nog een keer krijgt ie theoretisch een stuk kleiner geworden...

tjonge dat de boel het zo laat afweten voel je diep in je ziel .
of je nou een proff bent of gewoon liefhebber .
het is dood gewoon balen als alles zo diep de soep in loopt

ja mannen, het overkwam mij. dit is idd het ergste wat je mee kan maken. na 5 cues trok die ineens leeg. normaal hebben we een back up! maar het is 30 april alles is in gezet.
je hebt geen tijd meer om alles te herstellen om met handje te schieten, veiligheid gaat dan voor.
tja wel even buikpijn na de tijd, maar we mogen het goed maken.

Gr. Wim Rubro Events

Ik wil niet heel ***lig doen maar meerendeels zijn consumenten cakes die mensen met een dronken kop met oud en nieuw afsteken. De volgorde zou dan niet goed zijn maar je kan toch wel wat de lucht in jassen?

Maar het is zuur, zeker na al het werk wat je verricht hebt en de mensen die telleurgesteld zijn en bovenal eventueel de volgende keer. Hopelijk heeft de opdrachtgever er begrip voor maar dat weet je pas volgend jaar

Overgaan tot Fakkelen heeft geen tot weinig zin.
Aangezien je dan weer ontstekers en bedrading moet verwijderen. Bij een sjow met candles etc is het nietxeens te doen.
Maar met cakes/shells moet dat toch wel lukken niet?

Maar dit lijkt me meer iets voor als de show al bezig is. Als die nog moet beginnen kun je hem beter cancellen!

Die fakkel je toch gewoon compleet weg, fik erin en klaar.

@karol,lees de post van tristen nu eens goed dan.
je kan dit niet even de lucht in blazen.:rolleyes:
je zit met de ontstekkers en bedrading die je eerst moet verwijderen.
en dan in het donker de lontjes die deels ook weg zijn weer te vinden?
nee dat werkt niet,veiligheid is dan nummer 1 ook al is het consumenten vuurwerk.
er komt een nieuwe afspraak in weerselo komt goed.

Ik had het gelezen Oerend. Maar zo'n onsteker kan toch ook gewoon onstoken worden. Als je sowieso fakkelt dan steek je toch ook alles los af.

Nouja, het zal wel. Het is jammer in elk geval dat het zo gelopen is. Volgende keer alle reservelontjes ook voor de zekerheid vrij maken, schiet je de cakes achterstevoren :)

Ik had het gelezen Oerend. Maar zo'n onsteker kan toch ook gewoon onstoken worden. Als je sowieso fakkelt dan steek je toch ook alles los af.

Nouja, het zal wel. Het is jammer in elk geval dat het zo gelopen is. Volgende keer alle reservelontjes ook voor de zekerheid vrij maken, schiet je de cakes achterstevoren :)

Het lont zit in de ontsteker. De ontsteker is omhuld met een plastic kapje voor de bescherming. Dit is tegen vonkoverslag, aangezien het ontbrandingsmateriaal in een ontsteker erg gevoelig voor vuur is!

En helaas zit niet aan iedere cake een reserve lont... Maar ik begrijp je punt.

Meestal is fakkelen de laatste optie als een show 20 minutrn bezig is en nog 5 minuten zou moeten duren. Een finale fakkelen kan wel. Maarja zoals ik al zei, candles fakkelen is moeilijk want je krijgt nauwelijks alles tegenlijk aan omdat je eerst die ontstekers en bedrading etc moet uitzetten.

Ook moet je vaak nadat de show opeens stopt een vastlopend systeem bijvoorbeeld. Moet eerst het systeem uitgezet worden. Want anders heb je ook nog eens de kans dat als er mensen aan het fakkelen zijn dat de show opeens verder gaat. En jij staat daar opeens mooi op een schietende cake etc. Ligt overdreven maar dit kan.

Is helaas zo makkelijk nog niet :p

Back
Bovenaan