Geen vervolging voor vuurwerkbom

pyroboy

VWC lid
Geen vervolging voor vuurwerkbom

Een 39-jarige man uit Opheusden die eind vorig jaar zwaargewond raakte toen een zelfgemaakte vuurwerkbom op zijn zolder ontplofte, wordt niet vervolgd. Volgens het functioneel parket van het Openbaar Ministerie heeft een strafrechtelijke vervolging geen meerwaarde, laat een woordvoerder donderdag weten.

De man raakte door de ontploffing in november zwaargewond aan zijn onderlichaam, armen en gezicht. Hij moet beide onderarmen missen. De zolder en het dak van het huis aan de Fazantstaat raakten zwaar beschadigd. Dertien woningen in de omgeving moesten worden ontruimd.

De zegsvrouw wilde niet zeggen of het feit dat de man zo zwaargewond raakte aanleiding is om de man niet te vervolgen. “Alle factoren zijn meegewogen.”

In het huis werd twee weken na de explosie opnieuw zwaar illegaal vuurwerk gevonden. Mogelijk was dat tijdens het eerdere onderzoek in de woning onontdekt gebleven.

Bron; Nederlands Dagblad

Naar mijn mening zou een straf neerkomen op dubbel straffen,beide onderarmen missen is een hele hele zware straf

Omdat ze het hadden over experimenteren met vuurwerk, maar als je vuurwerk verlengt met QM of Visco valt dat al onder experimenteren(volgens de wet). Als men bijv. erachter is gekomen dat het vuurwerk door statische ontlading is ontploft, omdat die man op de vloerbeddeking met open blackmatch in de weer was, dan lijkt me dat wel erg informatief.

Nee ,jo omdat hij ze onder armen heeft verloren moeten we hem maar niet strafen .
Wtf nl kom op wie loop gelijk te zeiken als vuurwerk bom gewoon lief slangetje :p word gevonden.
Vuurwerk MOET je niet mee *****n vooral geen zelfbouw!

Nl bedankt ,land met de meest vreemde regels !

Jojo

Nou dat lijkt mij op naschoppen hij is genoeg gestraft,als hij er nou zonder kleerscheuren vanaf was gekomen was een zware straf op zijn plaats.nu je weet dat hij zwaar lichamelijk letsel heeft nog loopt te roepen dat hij zwaar gestraft moet worden lijkt mij dat jij vol wraakgevoel zit.iedereen heeft recht op zijn mening maar de jouwe is de mijne in ieder geval niet.

Sorry maar vuurwerk moet je zelf niet mee lopen *****!!
Zo geef je vuurwerk gewoon een slechte naam.

Maar is mijn mening !

Kan wel wezen dat die z,n armen kwijt is. De wet blijft de wet,daar hoef je geen oogje voor dicht te knijpen.

Dat klopt maar vind jij dan verantwoord op een zolder kamer te doen?

Nee, maar er zijn gevaarlijkere situaties. En als je ziet in welke omstandigheden er in China vuurwerk wordt gemaakt dan zou het misschien beter zijn om helemaal met vuurwerk te kappen, onrechtstreeks brengen wij die mensen tenslotte ook in gevaar..

Ach ik was er niet bij maar dit ging niet om een doorlont projectje of een simpel thuis showtje waar hier vaker over gespoken word,naar mijn idee een onschuldig iets(dat doorlonten).maar dit ging echt om knutselen dus NEE ik vind extra info niet raadzaam vooral niet om wannebe knutselaars te informeren.naar mijn mening gaan we al ver hier om mensen voor te lichten over het schieten van shells en zelfs dat valt niet onder dit hoofdstuk van knutselen,waarom zou je willen weten wat er mis ging tijdens dit knutsel project???zelf van plan iets te knutselen met kans op gevolgen als dit??ik vind extra info in deze een geval van NIET DOEN NIET NODIG

Luister wonko hoe graag jij ook wil laten voorkomen dat ik fout zit over dat doorlonten zal ik nog een toelichting geven,ik versta onder onschuldig doorlonten met een groen of roze lont een paar potjes aanelkaar doorverbinden..deze explosie is niet daardoor ontstaan ik geloof niet meer in sprookjes.punt 2 jij kan misschien goed praten dat je buurman zijn huis niet opblaast als hij de goede info had gehad,je kan de boel ook omdraaien door te zeggen dat we een hoop buurmannen redden door ze niet dat laatste zetje te geven zelf te gaan knutselen omdat ze hier info hebben gevonden hoe die man zijn dak eraf heeft geblazen' en hun laten denken dat ze dat ze dat kunnen voorkomen en daarmee dak 2 eraf te blazen als het weer fout gaat

Ik hoef ook geen gedetailleerd verslag, maar 'de man was aan het knutselen' is zo eenvoudig nietszeggend. Groen lont doorknippen stelt nog steeds een beetje blackmatch bloot dus d.m.v. statische elektriciteit kan het nog steeds een vonkje ontvangen.

Back
Bovenaan