Geen straf na verwonden met vuurwerk

ylke

VWC lid
HALLE - Een 18-jarige jongen die op 31 december in Halle met vuurwerk gooide waardoor een andere jongen brandwonden opliep heeft van de politierechter geen straf gekregen. De politierechter vond dat de verdachte, destijds wonend in Elst, wel schuld had maar legde hem geen straf op omdat de jongen excuses had aangeboden en de schade had vergoed.

Ook had de verdachte vlak na het incident contact met het slachtoffer gezocht. De verdachte gooide met een discoflitser en die kwam in de nek van het slachtoffer.

Die liep brandwonden op en moest voor een huidtransplantatie naar het brandwondencentrum in Beverwijk. De verdachte had spijt en vond het heel erg wat er was gebeurd.

De politierechter: "Ik geloof dat uw schuldgevoel oprecht is, ook hier op zitting."

Bron

Uit het mediabericht kun je wel opmaken dat de dader oprecht spijt heeft van wat er gebeurd is.
Ook denk ik dat oprechte excuses en een schade vergoeding een slachtoffer veel beter doet, dan een simpel taakstrafje.

Goed om te zien dat de rechter hier in ieder geval geen straf oplegt. Vermoed ook dat de dader in het vervolg wel beter op zal letten voor hij zijn disco flash de lucht in slingert :p

Spijt of niet maar dit is toch belachelijk! Als je een Cobra 7 op zak hebt dan ben je de grootste crimineel maar verwond je iemand met vuurwerk dan ga je vrijuit na het "sorry" zeggen.

Als je zo idioot doet met vuurwerk verdiend je gewoon hard gestraft te worden. Door dit soort eikels wordt vuurwerk verboden! Dat verbod komt er niet alleen door illegaal vuurwerk of vandalisme maar van dit soort simpele zielen die maar met vuurwerk in het rond gooien

Dus jij gooit nooit met je rotjes.. leg je die altijd neer?
Schiet jij baby pijltjes altijd weg uit een pvc buisje?
Plaats jij altijd de romeinse kaarsjes in de grond?
Zet jij altijd de cakes vast tussen 2 stenen?
Juist een ongelukje zit in een klein hoekje!
Ook mij is het wel eens overkomen dat ik wel eens iemand met vuurwerk heb geraakt.
Gelukkig met minder erge afloop.
Ik weet ook wel zeker dat deze jongen in kwestie voortaan uit zal kijken.
Ook zijn spijt geloof ik wel.
Geloof me een slecht geweten en/of een schuld gevoel is een van de vervelendste straffen die je kunt hebben.
Vaak is dat dan ook voor levens lang.
Dat deze rechter geen verdere straffen op lecht vind ik zeker te begrijpen en terecht!

Ik vind dit bericht te mager.
Gooide hij opzettelijk richting die jongen of was het een ongeluk waar hij niks aan kon doen..
Als ik lees schuldig dan lijkt mij dat hij opzettelijk naar die jongen gooide, dan vind ik dat er wel een straf moet komen.Hij is 18 en sorry is dan te mager.

Dus jij gooit nooit met je rotjes.. leg je die altijd neer?
Schiet jij baby pijltjes altijd weg uit een pvc buisje?
Plaats jij altijd de romeinse kaarsjes in de grond?
Zet jij altijd de cakes vast tussen 2 stenen?
Juist een ongelukje zit in een klein hoekje!
Ook mij is het wel eens overkomen dat ik wel eens iemand met vuurwerk heb geraakt.
Gelukkig met minder erge afloop.
Ik weet ook wel zeker dat deze jongen in kwestie voortaan uit zal kijken.
Ook zijn spijt geloof ik wel.
Geloof me een slecht geweten en/of een schuld gevoel is een van de vervelendste straffen die je kunt hebben.
Vaak is dat dan ook voor levens lang.
Dat deze rechter geen verdere straffen op lecht vind ik zeker te begrijpen en terecht!

Ja, die afsteekt is verantwoordelijk voor zijn vuurwerk. En dit geeft andere ook gewoon de ruimte om roekeloos te worden. Als er nu jaarlijks mensen in de cel gezet worden voor roekeloos vuurwerk gedrag dan zouden de slachtoffers dalen

Doen we toch ook in het verkeer? Als je te hard rijd krijg je toch ook dood door schuld als je iemand aanrijdt.

En dat diegene spijt heeft. Ja, weet ik niet. Kunnen ook de komedianten zijn die voorbij trekken en meestal denk ik het laatste. Stunten prima, maar wel op de blaren zitten als het fout gaat

Back
Bovenaan