Geen nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug tijdens de jaarwisseling.

Nou we gaan lekker!!!

Mensen het mag duidelijk zijn dat voor het beschikbare budget een betere show neergezet kan worden. En zoals Jack zegt, EUROPEES!!!! Iedereen weet dat deze kwaliteit vele malen beter is dan het doorsnee Chinees vuurwerk.

En zeker dat je gebonden bent aan een max. kaliber van 75mm, Nou ga dan eens bij de Italiaan kijken, dan heb je vaak een vele malen groter effect voor het zelfde kaliber.

Er is namelijk een groot verschil tussen shows met max 75mm Chinees en 75mm Europees!!! En je kan er om heen draaien, maar Europees vuurwerk is hardstikke in! Kijk maar eens de shows die tegenwoordig in België worden geschoten, daar wordt vrijwel altijd een aantal (of veel meer) Europees vuurwerk geschoten!

Knokke (ja ik weet het dat zijn niet Belgische deelnemers) was voor het grootste deel Europees! En dat was aan de shows af te lezen. Kwaliteit tot en met. Zelfs een Canadees die al zijn vuurwerk liet komen van Igual!

Ook zie ik DBK Fireworks en H.C. Pyrotechnics veel Europees schieten! Ja dat zijn Belgen, maar kijk eens naar L&F, die schiet ook wel degelijk Europees (Oud en Nieuw Antwerpen, Hoorn, Vlissingen om maar wat op te noemen).

Zeker een show met dit soort budgetten moet het mogelijk zijn extra kwaliteit te kunnen bieden dan alleen te rampenstampen met Chinese bommetjes.

Gegroet

Edit:
Ja ik ben er van bewust dat niet volle 200.000 euro voor de show was weg gelegd.

nogmaals, herhaling van Palmtree.
Budget is geen 200.000 voor het vuurwerk. Dat zou het budget voor het hele evenement zijn.
Misschien dat er dit jaar omdat er geen evenement buiten het vuurwerk is al het geld naar het budget van het vuurwerk zetten maar dat lijkt me sterk.

En daarbij, mag je niet eens alles wat je wilt. Waag het niet om de brug te beschadigen met je candletje want dan heb je het probleem..En oh jah, vergeet even niet dat de RET (metro/tram) het verdomd om de brug eerder vrij te geven. Die willen namelijk blijven rijden tot 20.00uur in de avond..En dan mag er dus niet op de brug gebouwd worden.

Ik vraag me werkelijk af of er wel een bedrijf in NL is die een topshow naar onze wensen weet neer te zetten. Ik denk het zelf niet.

En daarbij, mag je niet eens alles wat je wilt. Waag het niet om de brug te beschadigen met je candletje want dan heb je het probleem..En oh jah, vergeet even niet dat de RET (metro/tram) het verdomd om de brug eerder vrij te geven. Die willen namelijk blijven rijden tot 20.00uur in de avond..En dan mag er dus niet op de brug gebouwd worden.

Ik vraag me werkelijk af of er wel een bedrijf in NL is die een topshow naar onze wensen weet neer te zetten. Ik denk het zelf niet.

Een beetje bedrijf werkt veilig en let op hoe hij zijn producten plaatst om geen zaken te beschadigen. Daarbij hoeft het geen enkel probleem te zijn om die brug laat te sluiten.. Immers je kunt je posten met vuurwerk op pallets zetten en ze zo de brug op zetten. Dat hoeft niet tijd rovend te zijn. Ik meen me te herinneren dat dat vorig jaar ook al gebeurde.. Ik kan het fout hebben natuurlijk :)

Er zijn in mijn ogen bedrijven in Nederland die zo ie zo de potentie hebben om top shows te kunnen schieten. Maar ook veel bedrijven die het gewoon niet kunnen.

In het nieuws artikel spreken ze alleen over het vuurwerk dat dat 2 ton zou gaan kosten. Ook al zou alleen al de helft naar het vuurwerk gaan. Dan nog kun je daar gigantisch mee uitpakken. Kaliber is zoals al eerder aangegeven geen op stakel. Met 3inch Europees, en kwaliteits candles, singleshots, mines uit europese keuken kun je een super show neer zetten ook voor 100.000 euro.

Zoals Rembo het mooi verwoord: een show met dit budget moet gewoon met extra (europeese) kwaliteit aangekleed worden. in plaats van goedkoop rampestampen met chinees. Maar als hetzelfde bedrijf dat gaat doen.. dan zie ik het er niet van komen. Ik kan het fout hebben.. maar gezien het verleden...

Belachelijk.. gewoon weg belachelijk.. dat is meten met 2 maatstaven.. Nu kan dat ineens wel vlot geregeld worden. En ja als je inderdaad voor een normaal vuurwerk 1 uur te laat ben binnen die 14 weken termijn dan kan het al niet eens meer geregeld worden. Echt belachelijk en kan eigenlijk gewoon niet!

Zo werkt het nu eenmaal Jack. En ja, dat is gewoon storend in de ogen van de burger. Punt is vaak: de gewone man steekt vuurwerk af. Degenen die de regels bepalen niet, die láten het af steken. Als het ze bevalt ten minste.

Je komt met een dergelijke discussie op een raakvlak terecht waar burger en overheden elkaar kruisen. Dat noemen ze in de politiek de "frontlijn". Dit is een hot item binnen politiek Nederland. Wordt onder andere in colleges gegeven als je bv. bestuurskunde doet.

Is allemaal hoog niveau. Enige optie om hier van te profiteren is om hoog genoeg te komen op de sociale ladder. Dan gaan die deurtjes ineens open. Anders is het geirriteerd toezien hoe er inderdaad met twee maten gemeten wordt in Nederland. Just go with the flow or shut up lijkt het motto te zijn.

Edit: afgelopen wereldhavendagen was er 4" geschoten. Wellicht dat ze dat nu weer zouden doen.

Een beetje bedrijf werkt veilig en let op hoe hij zijn producten plaatst om geen zaken te beschadigen. Daarbij hoeft het geen enkel probleem te zijn om die brug laat te sluiten.. Immers je kunt je posten met vuurwerk op pallets zetten en ze zo de brug op zetten. Dat hoeft niet tijd rovend te zijn. Ik meen me te herinneren dat dat vorig jaar ook al gebeurde.. Ik kan het fout hebben natuurlijk :)

Er zijn in mijn ogen bedrijven in Nederland die zo ie zo de potentie hebben om top shows te kunnen schieten. Maar ook veel bedrijven die het gewoon niet kunnen.

In het nieuws artikel spreken ze alleen over het vuurwerk dat dat 2 ton zou gaan kosten. Ook al zou alleen al de helft naar het vuurwerk gaan. Dan nog kun je daar gigantisch mee uitpakken. Kaliber is zoals al eerder aangegeven geen op stakel. Met 3inch Europees, en kwaliteits candles, singleshots, mines uit europese keuken kun je een super show neer zetten ook voor 100.000 euro.

Zoals Rembo het mooi verwoord: een show met dit budget moet gewoon met extra (europeese) kwaliteit aangekleed worden. in plaats van goedkoop rampestampen met chinees. Maar als hetzelfde bedrijf dat gaat doen.. dan zie ik het er niet van komen. Ik kan het fout hebben.. maar gezien het verleden...

Ja idd , met een ton zou je er een geweldig vuurwerk neer kunnen zetten, maar helaas dat je met dit soort bedragen door blijft drammen, wat zoals je al weet is het slechts een derde van dit bedrag.

En ook hier geldt dat de opdrachtgever bepaald en betaald.

Het ging er mij om dat iedereen het over vorig jaar had en gelijk die 200.000 euro voorbij zag vliegen wat absoluuut niet waar is. Wat er dit jaar gebeurt ? Who knows. We zullen het zien..En jawel, de brug eerder dicht is een probleem.

Hans (Son-t) werkt bij de gemeente en onderhoud deze bruggen en die heeft ons het verhaal bevestigd dat ze gewoon niet eerder dicht willen.

In andere landen werkt dit nou eenmaal wat makkelijker en sneller. Ik vind het absurd vinden hoe de regels hier in elkaar steken.

Op naar de 31ste! :bye:

Dat is een bedrag waar vorig jaar op ingeschreven werd. Wat ik thans begrepen heb. Daar heb ik dat vandaan. En kaliber in een show zegt helemaal niks.. het gaat er om wat je met dat kaliber doet.. Daarnaast..

Daarbij een show bestaat niet alleen uit chinese bommen en cakeboxen.. of wel? wat dacht je van Singleshots, mines, candles, bengalen, fonteinen, girandolas, zonnen, en weet ik wat allemaal nog meer.

En ook al is er geen Jorge geschoten.. Dan nog een beetje Europees had er wel in gemogen. En als het budget volgens jou op dat nivo van Antwerpen lag.. Ook in Antwerpen is redelijk wat Europees de lucht ingegaan. Zoals Singleshots van Parente en Portugese bommen van Luso.. dus wat dat betreft...

Als het aan mij ligt Laat er maar een Azuma, Pyro4, Xena, Jaco, of een Laser en Fireworks schieten.

Zoals ik al eerder aangaf in een (verwijderde post) iedereen preekt voor eigen parochie.
Net als 500 gram gun ik het een ieder die er zijn best voor heeft gedaan de klus te krijgen. Een show als in Rotterdam zal altijd moeilijk zijn om voor iedereen naar de zin te maken. Hoe groter het publiek hoe meer critici, hoe meer critici, des te meer verschillende smaken.

Daarnaast zoals eerder gezegd wanneer hier in dit kikkerlandje iets geregeld moet worden dan krijg je altijd te maken met de bureaucratie en het ambtelijk apparaat dat je op de één of andere wijze tegenwerkt of niet kan/wil meedenken. Hoe anders is dat in andere landen:shocked:

Back
Bovenaan