Geen nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug tijdens de jaarwisseling.

Torrr

VWC lid
Donderdag 25 november 2010, 10:11,

Er komt definitief geen nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug tijdens de jaarwisseling.

Wel zal er een groot vuurwerk worden afgestoken. Dat heeft wethouder Dominic Schrijer donderdag gezegd bij RTV Rijnmond. Het vuurwerk zal 200.000 Euro gaan kosten.

Eerder liet het college weten dat het feest, bij de Erasmusbrug, dit jaar niet doorgaat omdat geen van de 7 ingediende plannen van organisatoren haalbaar was. De plannen waren of te duur of voldeden niet aan de voorwaarden die de gemeente Rotterdam gesteld had.

http://www.megastadfm.nl/article.php?id=15325

200.000 euro. Ammenooit niet!
Dan betalen ze zeker 100.000 euro teveel als het een show is als vorig jaar!
Haal dan een buitenlands bedrijf. Ricasa kan voor 200K ook wel iets leuks neerzetten!

ROTTERDAM - Een feest met optredens van bekenden artiesten zit er echt niet in, maar op oudejaarsavond komt er toch een grote vuurwerkshow aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam. Dat heeft verantwoordelijk wethouder Dominic Schrijer donderdag om 11.20 uur laten weten.

Rotterdam vierde de afgelopen twee jaar aan de voet van 'de Zwaan' de Nationale Nieuwjaarsnacht. Het feest met veel vuurwerk werd ook live uitgezonden op tv. Vorige week liet Schrijer nog weten dat een dergelijk feest er niet in zit. Het stadsbestuur had 200.000 euro subsidie beschikbaar gesteld voor een feest, maar geen van de ingediende plannen voldeed aan de eisen of bleef binnen het budget.

Dat zorgde voor kritiek vanuit de gemeenteraad. Inmiddels hebben Schrijer en organisator Tridee dus wel afgesproken dat er een vuurwerkshow komt.

en hoe gaan ze die vergunning nu nog regelen binnen de 14 weken termijn???????? Of kan het nu ineens wel vlotter omdat het voor een grote gemeente als Rotterdam is?? Of krijgen de bewoners alleen een consumentenvuurwerkje te zien wat geregeld kan worden binnen 2 weken omdat het onder de 100kg, en dus een melding volstaat

Ik ben eens benieuwd....

Vorig jaar is er igg goed verdient aan het vuurwerk.. gezien de videobeelden die ik heb mogen zien.

en hoe gaan ze die vergunning nu nog regelen binnen de 14 weken termijn???????? Of kan het nu ineens wel vlotter omdat het voor een grote gemeente als Rotterdam is?? Of krijgen de bewoners alleen een consumentenvuurwerkje te zien wat geregeld kan worden binnen 2 weken omdat het onder de 100kg, en dus een melding volstaat

Ik ben eens benieuwd....

Vorig jaar is er igg goed verdient aan het vuurwerk.. gezien de videobeelden die ik heb mogen zien.

Gezien de belangen van de gemeente kan het gewoon ineens wel geregeld worden.
Deze vraag stelde ik namelijk ook aan een van de bedrijven die offerte hebben moeten uitbrengen.
Moet jij als bedrijf eens 2 dagen te laat zijn kan het het schudden.

offerte hebben moeten uitbrengen.

Dat klinkt net alsof ze het onder dwang hebben moeten doen...maar dat zul je ongetwijfeld niet zo bedoelen. Tenzij ze het echt snel geregeld willen hebben natuurlijk :p Dan kan alles natuurlijk wel snel geregeld worden. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor show ze zullen neerzetten, aangezien ze een best budget overhouden nu er geen feest bij zit...

Binnen de gemeente kunnen de lijntjes erg kort zijn. Korter dan voor de burger. Dat is helaas een nare eigenschap die overheden hebben.

Wel goed dat er nu een nationaal vuurwerk komt. Heel goed nieuws voor de Rotterdammers. Ten minste 1 ding dat wél door gaat.

Belachelijk.. gewoon weg belachelijk.. dat is meten met 2 maatstaven.. Nu kan dat ineens wel vlot geregeld worden. En ja als je inderdaad voor een normaal vuurwerk 1 uur te laat ben binnen die 14 weken termijn dan kan het al niet eens meer geregeld worden. Echt belachelijk en kan eigenlijk gewoon niet!

FD. Je moet het oud en nieuw vuurwerk van Antwerpen en\of Brussel maar eens vergelijken met dat van Rotterdam. Dan weet je dat er goed (lees: zeer goed) aan verdient is in Rotterdam! Om je een vergelijk te geven. Het budget van Antwerpen is 30.000 euro incl btw ( hou je netto 23.700 over). Dat van Brussel is 50.000 euro.

Het vuurwerk van Antwerpen is op muziek. en daar moet je dan ook het geluid van bekostigen. Ik kan je zeggen dat voor Antwerpen alles uit de kast wordt getrokken om daar een zo groot en spectaculair vuurwerk te schieten op de Schelde. En dat 20 minuten lang. Een zeer mooie show!

Voor Brussel geld hetzelfde, echter is dat niet op muziek. Toch wordt ook voor dit vuurwerk alles uit de kast getrokken door het bedrijf van Cleemput. en zie je in die show een massa aan europees vuurwerk van het spaanse Zarragozana.

en wat hebben we gezien voor 1 ton ( 2 a 3x zoveel budget dus!) in Rotterdam? Alleen maar chinees vuurwerk (Jorge) van soms bedenkelijke kwaliteit. Salvo, na salvo, na salvo.

Ik hoop echt vurig dat het bedrijf dat dit geschoten heeft vorig keer, nu thuis blijft.. En dat dit gegund wordt aan bedrijven die het wel serieus nemen. en voor 2 ton een degelijke show neer zetten. Met hier en daar Europees materiaal. Want dat kan er écht wel af voor 200.000 euro!

en ohja.. om nog een vergelijk er bij te halen: Het grote 14e juli vuurwerk van Parijs bij de Eifeltoren heeft een gemiddeld budget van 3 ton. Moet je eens kijken hoe ze voor dat geld daar gigantisch uitpakken ieder jaar!

Laatst bewerkt:
ik geloof nooit dat de vuurwerkshow 200.000 euro zal zijn,dit zullen de kosten van het totale evenement zijn?

Mocht het wel zo zijn dan, met alle respect voor onze Nederlandse en vuurwerkers is mijn tip om een bedrijf uit het buitenland in te schakelen. Ricasa, Groupe F,Parente, Göteborgs FyrverkeriFabrik dan krijg je waar voor je geld.

De shows van Dream kennen we nu wel en ik heb er nog nooit 1 gezien waarvan mijn echt van open viel (rotterdam, waal in vlammen), ik zeg niet dat ze slecht zijn maar iedereen hier weet ook dat de bovengenoemde bedrijven meer bekwaam zijn / ervaring hebben om een budget van 2 TON recht te doen! Klinkt misschien heel bot maar het is zo in mijn ogen. ;-)

en oja dat van die vergunning aanvraag is natuurlijk absurd, net zo absurd als ons vuurwerkbeleid.

jm2c

Ik weet niet waar Red Baron zijn budget info vandaan haalt , maar die €100.000,00 die hij noemt die klopt van geen kanten, het budget ligt in de grote van antwerpen, de rest is puur voor de dingen er omheen, hekwerk/politie verkeersregelaar heel de ratteplan.

En de max caliber op het ponton is 3 inch en op de brug zelfs nog kleiner.
Dus dit soort shows als in antwerpen waar ongetwijfeld ook 6 en/of 8 inch geschoten wordt zul je in rotterdam nooit (meer) zien.
Daarbij is de korte tijdsduur de wens van de opdrachtgever blijft er weinig over als pompen. En vorigjaar is er niet 1 jorge bommetje geschoten.

Dat is een bedrag waar vorig jaar op ingeschreven werd. Wat ik thans begrepen heb. Daar heb ik dat vandaan. En kaliber in een show zegt helemaal niks.. het gaat er om wat je met dat kaliber doet.. Daarnaast..

Daarbij een show bestaat niet alleen uit chinese bommen en cakeboxen.. of wel? wat dacht je van Singleshots, mines, candles, bengalen, fonteinen, girandolas, zonnen, en weet ik wat allemaal nog meer.

En ook al is er geen Jorge geschoten.. Dan nog een beetje Europees had er wel in gemogen. En als het budget volgens jou op dat nivo van Antwerpen lag.. Ook in Antwerpen is redelijk wat Europees de lucht ingegaan. Zoals Singleshots van Parente en Portugese bommen van Luso.. dus wat dat betreft...

Als het aan mij ligt Laat er maar een Azuma, Pyro4, Xena, Jaco, of een Laser en Fireworks schieten.

Ik zou de film nog eens goed na kijken als ik jouw was, want candles zaten er in hoor , niet zoveel maar toch een royale 500, een waterfall van 250 meter lengte, ook single shots en mines, water bengalen , en zelfs watermines.
Girondola's mogen er niet geschoten worden zoals je zelf weet deze hebben de afstand van 4 inch.

Het enige argument wat ik kan verzinnen is dat je niks met dream fireworks hebt.

ja dat is al een tijdje duidelijk,hij valt nog wel eens in de herhaling:frusty:.
laten we nu eerst eens kijken wie er zal schieten 31 dec.
en dit zou best weer eens Dream kunnen worden,en het maakt mij ook niks uit. het is gewoon goed dat er weer een groot vuurwerk is dit jaar.

Dat jij een Dreamfireworks fanboy bent Oerendhard dat is ook inmiddels bekend. Want zodra iemand het in zn hoofd haalt om ook maar iets negatiefs over dit bedrijf te uiten dan sta jij in brand. Ook al hebben ze het vaak bij het rechte eind. Dan nog sta je het te verdedigen.. Ik herinner mij nog wat leuke discussies over de "top" shows van de Sail 2010 uit Amsterdam...Wat dat betreft.. he?

Met candles bedoel ik fatsoenlijke candles die je koopt bij een Panzera, Parente, Vaccalluzzo, Ricasa, enz.. niet de 30 in een dozijn el cheapo candletjes uit China. kortom europees kwaliteits spul. En dat geld in mijn ogen ook voor mines en singleshots.

Ik moet eerlijk zeggen dat als er 200.000 wordt betaald voor het vuurwerk in Rotterdam ze idd beter kunnen kijken welke bedrijven er nog meer intresse hebben.
Want voor dat bedrag kan er meer en mooier dan wat we tot nu toe gezien hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat als er 200.000 wordt betaald voor het vuurwerk in Rotterdam ze idd beter kunnen kijken welke bedrijven er nog meer intresse hebben.
Want voor dat bedrag kan er meer en mooier dan wat we tot nu toe gezien hebben.

Lees nou eens wat er staat, er wordt geen 2 ton betaald voor het vuurwerk.

Het stadsbestuur had 200.000 euro subsidie beschikbaar gesteld voor een feest, maar geen van de ingediende plannen voldeed aan de eisen of bleef binnen het budget.

Probleem opgelost.

Back
Bovenaan