Geen controles op strenger afsteekverbod vuurwerk in Twente

Maar ze hebben nog steeds een kapstok. Als je het te bont maakt kunnen ze je nu wel aanpakken. Zo'n ter ring herrie show zit er niet meer in

En dit is nou precies het probleem nu, want je weet dat er niet meer controles worden gehouden dan voorheen maar toch kan je ook niet zo vrij stoken als voorgaande jaren. Ook het stukje gezeik dat het je oplevert bij buurtbewoners die nu nog meer te zeiken hebben, geeft ook geen fijn gevoel. Ik heb dit trouwens nu al met categorie 1 vuurwerk, ik wacht tot het donker is en ik steek geluidloos vuurwerk af op een plek dat niemand het ook kan zien. Ook al kan het en mag het bij dit geval, er zijn toch mensen die gaan zeiken. Een 10 uur herrie show zit er komende jaren hier ook jammer genoeg niet meer in..

Dit viel mij ook al op Torr. Beginnen direct met extreem zware knallers in het filmpje. Alsof dit het vuurwerk is waar de gemiddelde afsteker heel de dag mee staat te smijten...:bonk:

Dit viel mij ook al op Torr. Beginnen direct met extreem zware knallers in het filmpje. Alsof dit het vuurwerk is waar de gemiddelde afsteker heel de dag mee staat te smijten...:bonk:

Je zou bijna zeggen dat niet degene die de zware knallers afsteken de vuurwerktraditie kapot maken maar de media die dit soort berichten plaats/maakt. Ik denk dat deze twee gecombineerd een hele hoop bijdragen aan het steeds meer opkomende verzet tegen vuurwerk. Ik vraag me trouwens ook af dat de media met grote regelmaat ongestoord zijn gang kan gaan met het verspreiden van valse/verkeerde/ niet complete informatie en daar door de burger op het verkeerde spoor zet ?

Ja dat de media daar aan bijdraagt weet ik 100% zeker. Het is voornamelijk angst zaaien onder mensen die overal al op tegen zijn. Ooh 3 pakjes nitraten gevonden, weer een ramp ala Enschede voorkomen... De media brengt dit naar buiten, de mensen die er niks mee hebben zien dit en gaan nog harder roepen om een verbod. Maar zo gaat het niet alleen met vuurwerk, maar met allerlei zaken.

Ik ken best een hoop mensen die weinig met vuurwerk hebben, maar kunnen die zware knallen best wel accepteren ( op oudjaarsdag dan ) en denk dat dit voor het overgrote deel van de bevolking zo is.

Toch kleeft er een wrange nasmaak aan dit bericht in mijn ogen.....

men geeft nu aan dat dit verbod niet te handhaven valt, wat ik prima snap en ook al eerder heb aangegeven. Echter er is nu eenmaal een wet die dit voorschrijft....wat gaan men volgend jaar dan doen? Een totaalverbod? Dan is handhaving namelijk een stuk makkelijker....
De wet terugdraaien zou in mijn ogen zeker ook een goede optie zijn, maar op veel verzet in de politiek komen te staan (zeker vanuit groen links en pvdd)...ik denk daarom dat men met deze uitspraken in een lastig parket komt te zitten....

Ik ben benieuwd of in deze het spreekwoord.
Als er 1 schaap over de dam is .....volgen er meer gerealiseerd wordt.

Gr

Éen slaat een nieuwe weg in
De tweede durfde niet te beginnen en is de schakel naar de derde
De derde trekt de rest met zich mee

Let's hope so:D

Back
Bovenaan