Geelse Kanaalfeesten: voorzorgen voor vuurwerk

moontan

VWC lid
Geelse Kanaalfeesten: voorzorgen voor vuurwerk

Dit weekend vinden aan het Albertkanaal in Geel-Winkelomheide de jaarlijkse Kanaalfeesten plaats.

Ook nu is er vuurwerk voorzien dat omwille van het tienjarig bestaan van de Kanaalfeesten extra groot in omvang is. Het stadsbestuur wil de omwonenden informeren zodat geen ongerustheid ontstaat en eventuele maatregelen inzake dieren kunnen genomen worden.

Het vuurwerk gaat door op zaterdag 11 juli en bestaat uit twee gedeelten. Het eerste gedeelte gaat van start om 22u en wordt gevolgd door een tweede, grootser gedeelte, om 23u. Beide keren wordt het vuurwerk afgeschoten vanaf het Albertkanaal ter hoogte van Winkelomheide.

Landbouwers worden aangeraden hun dieren niet in de weide te laten staan maar op stal te zetten. Huisdieren kunnen best zoveel mogelijk in de woning gehouden worden tijdens het vuurwerk zodat incidenten door opgeschrikte dieren vermeden worden.

http://www.thalsfm.be/nieuws/lokaal/index.php?ge=11&tid=41958

Ja erg netjes, vooral voor huisdieren bezitters. Voor zover ik weet doen ze dit in Nederland nooit voor een grote show.

Goed bezig!

Ik zie in Nederland een boer zijn dieren niet op stal zetten voor een vuurwerk trouwens.

Goed bezig!

Ik zie in Nederland een boer zijn dieren niet op stal zetten voor een vuurwerk trouwens.

Sterker nog, als er dieren binnen een bepaalde omtrek zijn moeten die naar mijn weten zelfs verplicht worden verplaatst naar een andere wei/stal.
Ik praat dus over Nederland, allemaal heel goed dat dat in Belgie gedaan wordt maar hier is het effe heel anders!

Back
Bovenaan