Geef jouw mening: ‘Bruls heeft gelijk, ingrijpende maatregelen nodig tegen vuurwerko

Babiloot

VWC lid
Geef jouw mening: ‘Bruls heeft gelijk, ingrijpende maatregelen nodig tegen vuurwerko

Geef jouw mening: ‘Bruls heeft gelijk, ingrijpende maatregelen nodig tegen vuurwerkoverlast’

NIJMEGEN - Met stevige taal trok de Nijmeegse burgemeester Bruls van leer tegen veroorzakers van vuurwerkoverlast in zijn stad. Ook al zijn er geen grote rampen gebeurd, we mogen volgens Bruls niet accepteren dat er veertig branden en incidenten zijn geweest rondom de jaarwisseling.

Helemaal klaar is de burgemeester met het vuurwerkvandalisme. Hij wil niet doorgaan op de huidige voet en meer maatregelen nemen. Komend jaar onderzoekt de politiek dan ook of er meer vuurwerkvrije zones moeten komen.

De Gelderlander is benieuwd naar jouw mening. Moet vuurwerk overal kunnen en hoort het bij de traditie van oud en nieuw? Of moet er echt iets veranderen: bijvoorbeeld een verbod en één centrale vuurwerkshow of meer vuurwerkvrije zones? Stem op onderstaande stelling en laat ons jouw mening weten in de reacties!

Bron: https://www.gelderlander.nl/nijmege...egelen-nodig-tegen-vuurwerkoverlast~ad654bed/

Ik vind het maar een rot poll .
Meer vuurwerkvrije zones daar ben ik niet zo n voorstander van .
Maar het aanpakken van overlast snap ik best .

precies, de vraagstelling is inderdaad niet helemaal 'pro-vuurwerk' of 'anti-vuurwerk'. Ik neem ook aan dat iedereen overlast wil tegengaan. De vraag is alleen wat voor overlast het is. Want als ik die auto op het plaatje zie, en maatregelen wil treffen, dan kan ik me niet voorstellen dat je bij een vuurwerkverbod komt. Die auto brand volgend jaar net zo hard als ze vuurwerk komend jaar zouden verbieden.

Back
Bovenaan