GB en VVD Vught vragen aandacht voor afsteken vuurwerk

ghoost

VWC lid
bron: http://www.brabantsdagblad.nl/regio...gen-aandacht-voor-afsteken-vuurwerk-1.4199296

VUGHT - Gemeentebelangen en de VVD Vught vroegen donderdagavond tijdens raadscommissie Bestuur & Samenleving aandacht voor het afsteken van vuurwerk tijdens nieuwjaar.

Onder andere de algemene plaatselijke verordening (APV) stond op de agenda. Marion Quekel (Gemeentebelangen) pleitte voor inkorting van de periode dat vuurwerk mag worden afgestoken. "Vuurwerk leidt tot angst. Welke mogelijkheden heeft een gemeente eigenlijk? Hoe kunnen we van nieuwjaarsdag meer een feestdag dan een ramp- en strafdag maken?"

Saskia Heijboer van de VVD ging nog een stapje verder. "Persoonlijk ben ik voor het afsteken van vuurwerk op één bepaalde plaats. Zoals ik de APV lees is het verboden 'gevaarlijk' vuurwerk af te steken. In mijn optiek is vuurwerk altijd gevaarlijk."

Burgemeester Roderick van de Mortel liet weten dat het afsteken van vuurwerk landelijk is geregeld. "We kunnen dus niets doen aan tijdstippen. We kunnen wel plekken aanwijzen waar geen vuurwerk afgestoken mag worden. In de regio is dat ook gebeurd rondom een bejaardencentrum."

Van de Mortel kon melden dat er dit jaar minder meldingen van vuurwerkoverlast zijn geweest dan andere jaren. "Maar dat zegt niets over de werkelijkheid. Hinderlijk gedrag richting ouderen of slechtzienden, daar heb ik een broertje dood aan. Onze boa heeft extra gecontroleerd in wijken waar voorheen overlast was. Mochten er gebieden zijn waar evident veel overlast is, schroom ik niet die aan te wijzen als een plek waar geen vuurwerk meer mag worden afgestoken."

Gaan we nu elk gehucht hier posten met elke keer de zielige vraag:

"Wat kunnen we eraan doen" en in elke gemeente komen ze er achter dat er niets aan te doen is

Saskia Heijboer van de VVD ging nog een stapje verder. "Persoonlijk ben ik voor het afsteken van vuurwerk op één bepaalde plaats. Zoals ik de APV lees is het verboden 'gevaarlijk' vuurwerk af te steken. In mijn optiek is vuurwerk altijd gevaarlijk."

Ja als je zulke domme mensen al hebt, daar valt niet mee te praten. Dus wordt niks...

Even voor de goede orde... zou je liever zien dat ik dergelijke berichten niet meer plaats?

Ik vind het eigenlijk gewoon prettig leesvoer. Dit forum is anders zo dood als wat, dus beter iets dan niets? En 90% van alle vuurwerk-gerelateerde berichten gaan hierover, dus ik heb niets te klagen.

Gr,
Derk

"Wat kunnen we eraan doen" en in elke gemeente komen ze er achter dat er niets aan te doen is

Ja als je zulke domme mensen al hebt, daar valt niet mee te praten. Dus wordt niks...

Je kan het toch ook gewoon niet lezen en reageren ? p.s voordat het persoonlijk wordt opgevat , dit is niet de bedoeling :-)
Ik ben juist de mensen dankbaar die er moeite voor doen om de nieuws berichten te delen

Ik snap karol wel; ik ben ook een seizoen nieuwsposter geweest op AVP, er verschijnt een hoop negatieve berichtgeving, zo werkt media nu eenmaal.

Het zou leuk zijn om alle positieve berichten te bundelen of op één pagina te combineren.
Maar dit gebeurt al door verschillende pagina's op fb en internet.

Ja sorry misschien kwam het wat ***lig over, was niet de bedoeling maar elke gemeente gaat nu bekijken hoe ze het probleem kunnen aanpakken en elke dorpskrantje gaat hier over schrijven. Nieuws is leuk maar misschien selectief zijn in wat je post. Zoals Fric ook zegt, media doet veel negativiteit maar dat doen we allemaal. Nieuws is eigenlijk alleen maar negatief kijk zometeen maar om 20.00 naar het nieuws

Echter kern van het verhaal is overal hetzelfde. Ze gaan kijken voor het verkorte van afsteektijden, algemeen verbod etc. Of het nu Goes is of Staphorst of Amsterdam. Je kunt met deze berichten 4 pagina's dik vullen.

We hebben vandaag gezien wat het oplevert, weinig. Opstelten had gezegd dat die er niets voor voelde en vandaag zagen we hoe Opstelten echt is. "Ze kunnen 10 manifesten houden ik blijf bij het verbod op het kweken van Wiet" En dat is waarschijnlijk voor vuurwerk ook "Ze kunnen op hun kop staan maar vuurwerk blijft legaal, ik zie niets in een verbod"

En ja Stefan, idd ik zal de volgende reeks negeren ;)

Het trieste is wel dat ik denk zo;n 80% van deze berichten het van Groen links vandaan komt. Ik begrijp niet dat zo een kleine partij dit zomaar allemaal mag doen. Moeten we niet uitgaan zoeken wat dit allemaal kost onnodige vergaderingen + vragen bij elke gemeente over het veranderen van vuurwerk regels. Laat die mensen iets nuttigs doen, zoals het opheffen van groenlinks. Zijn we ook snel van de crisis af door alle debiele kosten die ze maken.

Tjonge jonge zien we alleen maar posts over waar vuurwerk verboden word of waar je niet meer mag afsteken? Ben er kotsmisselijk van en dit is ook de laatste keer dat ik op zulk soort posts reageer!! Walg met gemak van elke keer dat gezeur van die vuurwerkverboden:mad::bonk::frusty:

Dit is echt z'n muts van in andere gemeenten zeggen ze er wat over laat ik ook even iets zeggen. Even de APV er op na slaan dat ik niks stoms zeg.
Nou k*t als je niets beter kunt verzinnen als in de APV staat niet dat je zwaar vuurwerk mag afsteken hou dan je kop,ga kinderen baren.
Er is nog nooit zo weinig gebeurd in Vught als dit jaar, een buurt honk gesloopt meer niet.
Echt ik word alleen maar kwader van dit soort berichten en zeker als het zo dicht bij komt,
zal wel even stuk of 100 Evil extreme van extreme pyro bestellen kunnen ze klagen volgend jaar stelletje #$^&*^%$#@@#$%

ik vind het toch wel goed dat ook dit soort berichten geplaatst worden .
want dit soort onderwerpen worden nooit aan de grote klok gehangen .
nu weet je tenminste wat er speelt bij jou in het dorp/regio .

Back
Bovenaan