[FOTOS & Videos] Teteringen 3-10-2008 Opening Golfpark de Haenen

RedBaron

Pyroworld
Golfpark de Haenen bij gelegen naast het Dorpje Teteringen onderdeel van de Gemeente Breda was vorigeweek al officieel geopend. Maar voor de leden van de Golfclub zelf aldaar werd deze opening nog eventjes dunnetjes overgedaan met een feest en een groot prive vuurwerk op muziek.

Gekozen werd voor het concept van Hoorn, geschoten door Laser & Fireworks. Dit vuurwerk op muziek heeft menig kijker, zowel live als op video verbaast dat het toch mogelijk is in Nederland een goed vuurwerk op muziek te schieten. Ze staat dan ook hoog in mijn lijst van favoriete vuurwerken van 2008!

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_127.JPG

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_090.JPG

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_094.JPG

Daan helemaal in zn element

Het vuurwerk moest kwa kaliber een beetje aangepast worden. Ook werd er 1 nummer uitgehaald. Verder werd er wat met effecten geschoven, aangepast. En hier en daar een foutje uit de show verwijderd die er in Hoorn nog inzaten.

Pyroworld werd gevraagd door Laser en Fireworks om mee te helpen bij de bouw van deze show. Aangezien deze show haast een thuis wedstrijd voor mij was hoefde men dat dus geen twee keer te vragen. Met een delegatie van 3 personen (ik, Firespree en Blackbaron) sterk van Pyroworld. Welke ook werkzaam zijn voor DBK Fireworks, zijn we zaterdagochtend in alle vroegte al naar Teteringen afgereisd waar we om 8 uur al aan de slag gingen.

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_106.jpg

Ook voor de catering werd gezorgd, Broodjes met Frikandellen en kroketten werden rond gebracht door Hayo in een golfkarretje. vanuit de laadbak lag het lekkers op je te wachten

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_105.jpg

en wat is er dan lolliger natuurlijk. als je net een broodje wil pakken om even gas te teven zodat je mis pakt hahahahaha :p

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_092.JPG

Ook Hayo in zijn element, hahahaha

Het was een prima ochtend, wel ontzettend koud. Maar toen het zonnetje doorbrak werd het al snel wat warmer. We hebben dan ook bijna een hele dag vlot kunnen bouwen onder prima weersomstandigheden. Ik zeg bijna, want tegen de avond begon de wind op te steken.

Het was dus allerminst zeker of de show wel door kon gaan. Er werd contact gezocht met het KNMI, de Meteorlogische dienst van Luchtmachtbasis Gilze-Rijen, en werd er met de gegevens van deze 2 diensten overleg gepleegd met de opdrachtgever, en de provincie Noord-Brabant.

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_107.JPG

Singleshots verstopt onder afdekzeil

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_084.JPG

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_074.JPG

een beste verzameling Singleshots

Besloten werd op basis van de voorspellingen van het weer de show te vervroegen van 23:30 naar 21:00. Rond dit tijdstip zou er een soort van dipje komen in de wind. Indwerdaad riond 20:00 uur toen we klaar waren met alles begon de wind af te zwakken. Om 21:00 uur stipte ging de show dan ook los.

Het was helaas een prive show. Dus het was nergens bekend. Dit betekende dat in de woonwijk erachter ook niets bekend was. Dus voor de show zag je zo bij enkele wooningen en appartementen licht branden. Het gevolg was dus dat nadat de eerste bommen onplofte boven het golfpark dat je overal de lichten zag aangaan, en de voordeuren dus open zag gaan hahahaha.

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_070.JPG

bommen, 4inch

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_072.JPG

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_076.JPG

vulcan, 1e klas kwaliteit.

Het was weer een geweldige show. Goed op de muziek gesynchroniseerd. Ondanks dat het kaliber van 6 naar 4inch terug was gebracht ivm met de veiligheidsafstanden heb ik de 6inches niet echt gemist. Ook de locatie op zo een golfterrein was goed uitkozen.

Na de show nog even wat drinken en dan snel aan de slag om alles af te breken en in de trailer te mikken. Zo tegen 22:00 begon de wind echt enorm aan te trekken. Op de windmeter van Hayo konden we windstoten meten van windkracht 9 tot zelfs 10. Een verstandige beslissing dus om de show te vervroegen. Anders hadden we het echt niet mogen afschieten, en konden we het afbreken, en overzichter zaken terug naar huis.

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_097.JPG

Ja Daan aanpakken die mines! :)

TETERINGEN_L_EN_F_SETUP_03-10-2008_065.JPG

TETERINGEN_L_EN_F_03-10-2008_031.jpg

Na het afbreken stond er nog een stevige verdiende warme maaltijd op ons te wachten in het Clubhuis van de golfclub. Eenmaal ons bord volgegooit met eten werd onze Daan nog haast besprongen door een aangeschote Dame van middelbare leeftijd. Deze Dame, die eerst de andere in de groep vroeg over het vuurwerk, Ondekte ineens Daan ( de jongste uit de groep). Ze keek hem aan, en riep: En wat hebben hier dan voor een Prulleke?! :D:p

Deze uitspraak van deze Dame resulteerde in een bulderende slappe lach van mij. Daan die kennelijk zich even geen houding wist te geven, at zonder een spier te vertrekken door. Hhahahahahhaha. Toen ze maar door bleef ratelen tegen hem. En plotseling tegen hem zei: Je had me zoon kunnen zijn toen had ik het echt niet meer. De hele groep lach dan ook in een lachstuip. Toen ze dan óók nog eens riep: Je lijkt wel een jonge god.. je kon me toen echt wegdragen.. Ik kwam niet meer bij! Hahahahahaha :D:D:p

TETERINGEN_L_EN_F_03-10-2008_045.jpg

TETERINGEN_L_EN_F_03-10-2008_053.jpg

TETERINGEN_L_EN_F_03-10-2008_063.jpg

Nadat ze toch in de gaten kreeg dat Daan niet echt op haar gezelschap zat te wachten stond ze op en riep: Ja ik voel me best eenzaam hierzo ik ga wel ergens ander zitten.. :D:D Toen ze ook nog met haar dronken kop een dure chineese vaas omver liep even evrderop werd het me echt bijna even teveel hahahaha.

Het werd zo stillaan tijd dat we gingen, dus dat deden we dan ook. Tijdens het weglopen werd Daan zowat kwijlend nagestaard door de stevig aangeschoten dame inmiddels. Toen we eenmaal ind e auto zaten barste het nood weer goed los. We zijn dus echt goed weggekomen met het weer.

TETERINGEN_L_EN_F_03-10-2008_037.jpg

TETERINGEN_L_EN_F_03-10-2008_032.jpg

Het was een bijzonder leuke dag. Ik wil Laser & Fireworks, Hayo en zijn team dan ook bedanken dat we mochten meehelpen bij deze show. Het was weer erg leuk! Van deze show heb ik Natuurlijk een video beschikbaar. Deze kun je dan ook *hier* downloaden.
Meer fotos zijn uiteraard beschikbaar in ons fotoalbum welke je *hier* kunt vinden.

Dit was echt een TOP show, gelukkig ben ik erbij geweest, ik had echt gebaald als ik het had gemist.

Het was genieten geblazen, zeer veel single shots en hele mooie kwaliteits bommen. Er werd flink gas gegeven en de timing was perfect, en dat zie je maar bar weinig in Nederland vind ik. Ook lekkere salutes tot 4" en die fluitblokken naar crossettes waren ook heel gaaf.
Petje af voor de mensen van Hayo wolff en pw.

Persoonlijk vond ik de intro met bengalen iets te lang duren maar verder is het gewoon een hele mooie goede show.

Hayo is echt zeer goed bezig, ik heb nog maar weinig nl bedrijven gezien die zo mooi gebruik maken van single shots en mooi themas schieten.
:bye:

firespree heb ik jou gezien daar??

Helaas door een miscommunicatie met thresher dit moeten missen. Ik dacht dat hij niet kon, en hij dacht dat ik niet kon. Conclusie hij stond er wel en ik niet.

Maar goed een erg mooie show met erg mooie bommen. De vulcan shells zijn naar mijn mening van zeer goede kwaliteit. Jack bedankt voor deze film. En sorry dat ik niet ben gekomen. Maar komt de volgende keer zeker goed :bye:

Helaas door een miscommunicatie met thresher dit moeten missen. Ik dacht dat hij niet kon, en hij dacht dat ik niet kon. Conclusie hij stond er wel en ik niet.

Maar goed een erg mooie show met erg mooie bommen. De vulcan shells zijn naar mijn mening van zeer goede kwaliteit. Jack bedankt voor deze film. En sorry dat ik niet ben gekomen. Maar komt de volgende keer zeker goed :bye:

Ja ik dacht dat je zoals gewoonlijk weer aan het zuipen was in de stad haha ach gvolgende keer beter.

die vulcan bommen zijn heel goed, die tourbillion mine to report , echt heerlijk :cool:

Goed werk geleverd Gerdo, Jack en Daan, en uiteraard ook Hayo! Hij heeft weer een top show geschoten zie ik wel, prachtig die single shots op muziek en ook die Vulcan Tourbillions to report zien er heel tof uit! Ook weer een hele goede muziekkeuze, ik herken er daar dus ook een paar van die Hayo had gebruikt bij de show in Hoorn maar dat had je volgensmij ook al aangegeven in je verslag.

Bedankt voor het delen van de foto's en filmbeelden!

Groeten,
Pyro-rola

Werkelijk schitterende show dit.
Met deze show snoert Laser Fireworks al haar criticasters de mond.
Alles klopt in deze show, de muziek, synchroniteit, en prachtig vuurwerk.
De show dendert in een snel tempo voort maar wel in gelijke pas met de muziek.
Mooiste thema voor mij persoonlijk de fluiters naar crosette,s
Verder gedurende de gehele show lucht constant gevuld met prachtige bommen.
Top show en wederom mooi gefilmd.
Compliments to all of you.

Laatst bewerkt:
Bedankt tot zover voor alle complimenten. Ja het is voor mij een beetje preken in eigen kerk. Maar je ziet het weer. Net als bij Hoorn. Er kan in Nederland dus echt wel een goed vuurwerk (met beperkt kaliber) op muziek geschoten worden.

Bedankt tot zover voor alle complimenten. Ja het is voor mij een beetje preken in eigen kerk. Maar je ziet het weer. Net als bij Hoorn. Er kan in Nederland dus echt wel een goed vuurwerk (met beperkt kaliber) op muziek geschoten worden.

Heeft iemand ooit gezegd dat dit niet kan dan?

Vraag me wel af wat hiervoor het budget was. Want zoals velen weten schort het door nog wel eens aan bij voor onze Nederlandse ogen "groot vuurwerk".

De show is trouwens erg goed te noemen.

Groet,

San Quinton

Heeft iemand ooit gezegd dat dit niet kan dan?

Vraag me wel af wat hiervoor het budget was. Want zoals velen weten schort het door nog wel eens aan bij voor onze Nederlandse ogen "groot vuurwerk".

De show is trouwens erg goed te noemen.

Groet,

San Quinton

Meestal als er een vuurwerk op muziek wordt aangekondigd is het niet bepaald op muziek. Maar meer met de muziek mee. Of duw maar een CDtje in de installatie en stoken maar.

Wat vonden jullie van de salutes helemaal op het einde ? Want die heb ik op een speciale manier geladen en doorgelont :D

Nou, een vriendin van mij vondt het niet zo leuk aangezien ze ernaast woont.
Ach het is zo sund voor haar :), Zag er goed uit Jack.

Het was juist de bedoeling dat ze niet allemaal tegelijk gingen maar een soort langgerekte donder...
Dus heel snel achter elkaar...
Er is telkens enige vertraging tussen gemaakt met schietlont en zo zijn ze wat langgerekt en niet in 1 keer...
Overweldigend :wink:

Back
Bovenaan