Forza wil gratis vuurwerkbril

ylke

VWC lid
HAARLEMMERMEER - Bedrijven die vuurwerk verkopen in Haarlemmermeer zouden verplicht gratis vuurwerkbrillen moeten geven aan hun klanten. De gemeenteraadsfractie van Forza denkt zo het aantal vuurwerkslachtoffers op oudejaarsnacht terug te kunnen dringen.

Forza wil de ondernemers desnoods dwingen de brillen gratis aan te bieden.

De fractie zal vandaag tijdens de gemeenteraadsvergadering een motie indienen waarin het college van burgemeester en wethouders wordt opgeroepen actie daartoe te ondernemen en zich aan te sluiten bij een landelijke campagne.

Forza-raadslid Michel van Dijk vergelijkt het afsteken van vuurwerk met de veiligheid op de weg. ,,Het dragen van een vuurwerkbril zou net zo vanzelfsprekend moeten zijn als het dragen van een autogordel. Niet alleen de afstekers van het vuurwerk moeten zo’n bril dragen, maar ook de kijkers, en dat zijn vaak kinderen. Onder die leeftijdscategorie valt het grootste deel van de vuurwerkslachtoffers.’’

Haarlems Dagblad

Misschien een idee om de zorgverzekeraars daar voor op te laten draaien en niet de winkeliers, tenslotte hebben de zorgverzekeraars er meer profijt van dat er geen slachtoffers vallen, toch ?

Zullen we de motorzaken ook gelijk verplichten een helm te leveren bij een motor?
En zo kan ik uren doorgaan.

Ik vind het verstrekken van vuurwerkbrillen helemaal top.
Echter stoor ik me aan het woordje verplicht!

gr

Misschien een idee om de zorgverzekeraars daar voor op te laten draaien en niet de winkeliers, tenslotte hebben de zorgverzekeraars er meer profijt van dat er geen slachtoffers vallen, toch ?

Nee volgens mij degene die afsteekt toch?? En buiten dat vind ik dat als je degene die niet afsteekt een brilverplichting geeft hetzelfde is als het paard achter de wagen spannen.het zou toch beter zijn om als voorwaarde om vuurwerk te kopen je de AFSTEKER verplicht eerst een bril te kopen in de vuurwerkwinkel voordat de persoon vuurwerk mag kopen.belangrijker is toch hoe verplicht je de kijker das het moeilijkts lijkt mij

Zullen we de motorzaken ook gelijk verplichten een helm te leveren bij een motor?
En zo kan ik uren doorgaan.

Ik vind het verstrekken van vuurwerkbrillen helemaal top.
Echter stoor ik me aan het woordje verplicht!

gr

Hier ben ik het helemaal mee eens en heb er eigenlijk niets aan toe te voegen.
Het is mooi dat het er is en dat er importeurs/winkeliers zijn die ze gratis weg geven bij een bestelling.
Vind echter ook dat je dit niemand kunt verplichten.

Back
Bovenaan