Forsere straffen tijdens jaarwisseling met illegaal vuurwerk

ylke

VWC lid
Nederland – Iedereen kent het wel tijdens de laatste feestsdag van het jaar, Vooral na oud en nieuw is de schade in sommige steden en dopen goed te zien. Bushokjes,Brievenbussen,Vuilcontainers zijn de afgelopen jaren de lucht in gegaan. De schade bedroeg tienduizende euro’s die wij met zijn alle betalen.

Afspraken

Eenheid Den Haag heeft de afgelopen maanden afspraken gemaakt met het OM ver de vervolging van de handel, Opslag en afsteken van illegaal vuurwerk. In combinatie met het opblazen en of vernielen van straatmeubilair gaat het OM forse straffen eisen.

Straffen

De meeste straffen zijn voor de meeste nederlanders wel bekend, Maar toch gaat er iets veranderen. Voor het afsteken van vuurwerk buiten de afgesproken tijden word er in de meeste gevallen een geld boete opgelegd helaas voor de mensen die het willen uitproberen zijn dit forse boetes vanwegen de eisen van het Om.

Voor het afsteken van Illegaal vuurwerk word tijdens de jaarwisseling 2017/2018 flinke straffen geeist zokan je voor het afsteken van illegaal vuurwerk 2 weken in hechtenis worden genomen of soms nog erger enkele weken doorbrengen in de gevangenis. Of deze straffen definitief blijven is nog niet bekend.

Bron

Dat er harder opgetreden moet worden prima! Maar voor het afsteken van een nitraat in de gevangenis belanden :rolleyes: lijkt me weer teveel van het goede.

Helemaal mee eens douw iedereen die illegaal vuurwerk afsteekt Belgisch duits en de rest maar 6 maanden in de bak daar is het probleem wel mee opgelost:frusty:.

Helemaal mee eens douw iedereen die illegaal vuurwerk afsteekt Belgisch duits en de rest maar 6 maanden in de bak daar is het probleem wel mee opgelost:frusty:.

Zou me niks verbazen als de straffen echt nog een keer zo woorden dat dit inderdaad kan.

Als je wat pakjes van een gemiddelde nitraat in je huis hebt liggen schijnt de EOD tegenwoordig ook al te komen omdat er zomaar iets spontaan van af zou kunnen gaan tijdens het vervoer. :bonk:

Zou me niks verbazen als de straffen echt nog een keer zo woorden dat dit inderdaad kan.

Als je wat pakjes van een gemiddelde nitraat in je huis hebt liggen schijnt de EOD tegenwoordig ook al te komen omdat er zomaar iets spontaan van af zou kunnen gaan tijdens het vervoer. :bonk:
Zou op mijn leeftijd dat niet meer aan moeten trekken pffffffffff om moe van te worden gel.ul van de bovenste plank.

Back
Bovenaan