[Film] Crown Collectie Promo VHS uit de jaren '90

Kwam weer wat oude beelden tegen van vuurwerk op mijn VHSjes,
en dit keer van een oude promotie VHS uit de jaren '90
van de Crown Collectie van Broekhoff vuurwerk uit Dronten.
Let op : het is na 25 jaar niet meer het beste beeld,
maar best leuk om te zien wat er vroegah zo al te koop was.

veel van die potjes had je nog zo rond 2005 in het Crown Executive pakket zitten. leuk om terug te zien,. wat kunnen tijden veranderen..

Toch jammer om te zien dat vele merken van toen het nu wel deels hebben verneukt. Al is wat vernieuwing ook goed. En blijft het ook wat nostalgie gevoel :)

gaaf om te zien. hoop herkenbaar spul wat ik zelf ook heb gehad.
mijn eerste vuurwerkongeluk meegemaakt met die red splitsing comets toendertijd.
zo instabiel als wat dat ding en na het eerste schot ging dat ding helemaal wildstyle in de straat. mn moeders autoband in de fik en mn zus ondersteboven gelopen door een dekking zoekende menigte.

Prachtig :D

ja die ken ik nog wel ja leuk spul maar idd een beetje wind en hij schoot richting hert publiek , zelfs zonder wind vielen die dingen soms nog om :frusty:

Super om te terug te zien waar vroeger al mijn verdiende geld naar toe ging..met al deze potten is toch mijn vuurwerk verslaving begonnen ;)

Hallo,

Ik ben in de jaren 90 begonnen met een vuurwerk winkel in Leeuwarden. Mijn leverancier was Broekhoff in die tijd.
Allemaal bekende producten zie ik voorbij komen. Fantastisch zijn ook de zilver en goudvulkanen van die periode, werden volgens mij toen in Nederland gemaakt door Van Der Nat Steenwijk.

Gerrit

De eerste jaren werden deze fonteinen inderdaad geproduceerd bij van der Nat. ( ook het bengaals vuur?) Later, na Enschede is de productie naar china gegaan.

Leuk om weer een terug te zien!
De jaren 90 was mijn jeugd en heb veel van deze potjes etc gehad :)

Aleen het muziekje doet me aan hele andere films denken :bonk:

Geweldig om terug te zien, veel van deze producten gehad toen ik net begon met vuurwerk, zoals de silverblast en de Flowerpower bijvoorbeeld. Broekhoff is altijd wel mijn eerste liefde geweest als het gaat om vuurwerk, dus extra mooi om terug te zien hoe het allemaal begonnen is voor mij.

Hallo,

Ik ben in de jaren 90 begonnen met een vuurwerk winkel in Leeuwarden. Mijn leverancier was Broekhoff in die tijd.
Allemaal bekende producten zie ik voorbij komen. Fantastisch zijn ook de zilver en goudvulkanen van die periode, werden volgens mij toen in Nederland gemaakt door Van Der Nat Steenwijk.

Gerrit

Aah nooit geweten dat het van der nat betrof.
Vandaar dat ik ze zi goed vo d.
Vooral die zilveren was fantastisch

Ken dat ook nog van de jaren 90 ja dat was toen wat 200 gram vuurwerk heldere kleuren betere kruit samen stelling ja dat was top spul

Ja ik kan me deze dingen nog goed herinneren .
Het gevoel van toen kwam weer even terug .
Als je dit had was je echt de man in de straat .

Kwam weer wat oude beelden tegen van vuurwerk op mijn VHSjes,
en dit keer van een oude promotie VHS uit de jaren '90
van de Crown Collectie van Broekhoff vuurwerk uit Dronten.
Let op : het is na 25 jaar niet meer het beste beeld,
maar best leuk om te zien wat er vroegah zo al te koop was.

Geweldig dit filmpje.....ik kijk deze vaak. Dit waren de jaren dat de eerste lucht effecten uit de potten kwamen (dat is qua uitwerking ook te zien) maar wat blijven deze tijden mooi. Ik stond uren bij de fietswinkel Jo Sluyter in Geleen te kijken buiten bij de etalage.

Heel leuk om te zien. Ik was toen helemaal niet met vuurwerk bezig, mijn zwager wel en wat die niet uit Belgie haalde toen...Zo. Ging ook een paar keer maar net goed trouwens. Herinner me een extreem koude oud en nieuw in 96/97 waarbij het -12 of zo was bij veel wind. Afsteken werd bemoeilijkt en de wind deed pijlen etc afbuigen en flessen met pijlen erin omvallen. Echt levensgevaarlijk. Dan iedereen met een zatte kop ook nog.
Maar leuke film hier en ik wist niet eens dat er toen al cakes waren. Dacht pas na 2005 of zo.

Ik heb het 1 en ander van vhs naar dvd laten overzetten.
Een paar van die video banden en cd-roms staan op mijn YouTube kanaal.

Ik moet alleen een programma downloaden, dat ik voor de film wat info erbij kan zetten.

Heel leuk om te zien. Ik was toen helemaal niet met vuurwerk bezig, mijn zwager wel en wat die niet uit Belgie haalde toen...Zo. Ging ook een paar keer maar net goed trouwens. Herinner me een extreem koude oud en nieuw in 96/97 waarbij het -12 of zo was bij veel wind. Afsteken werd bemoeilijkt en de wind deed pijlen etc afbuigen en flessen met pijlen erin omvallen. Echt levensgevaarlijk. Dan iedereen met een zatte kop ook nog.
Maar leuke film hier en ik wist niet eens dat er toen al cakes waren. Dacht pas na 2005 of zo.

Ja weet ook nog wel was echt koud . ff na buiten weer na binnen
Nieuw 200 grams cakes Crown Collection Bijzondere tijd:biertje::thumbup:

Back
Bovenaan