Feyenoord verbied vuurwerk op eerste training

Torrr

VWC lid
Het onderstaande bericht had ik enkele weken al opgevangen, maar wilde het toch even delen omdat Feyenoord de sfeer van de eerste training verkloot. Mensen die weleens beelden hebben gezien van de eerste training zullen dit beamen. Wel heeft de supporters vereniging van Feyenoord de fans opgeroepen zich om 10 uur deze dag te verzamelen bij het Maasgebouw en zoveel mogelijk vuurwerk mee te nemen als actie.

Feyenoord-supporters die in het bezit zijn van een gratis toegangskaart voor de ochtendsessie van de eerste trainingsdag kunnen vroeg terecht op Varkenoord. Het sportcomplex opent aanstaande zondag 27 juni al om 09.30 uur haar poorten, zodat supporters ruim de tijd hebben een plaats uit te zoeken rondom het hoofdveld, waar Feyenoord-trainer Mario Been en zijn spelers om 10.30 uur de eerste training ter voorbereiding op het seizoen 2010/2011 starten.

Feyenoord roept alle supporters die de eerste training willen bezoeken op om met het openbaar vervoer te komen. Supporters die toch met de auto komen, kunnen parkeren op P5 en P6. De parkeerplaatsen P2, P3 en P4 zijn niet toegankelijk voor publiek. Op het gedeelte van P5 tussen de winkels en de woonhuizen (P5 a/b) geldt betaald parkeren. Op het gedeelte van P5 dat hierbuiten ligt (P5 c) en op P6 kunnen supporters gratis parkeren. De Fanshop bij het stadion is op de dag van de eerste training vanaf 9.00 uur geopend. De nieuwe Puma-collectie, waaronder de nieuwe tenues van Feyenoord, is dan voor het eerst te koop.

Het voorhanden en/of in bezit hebben van vuurwerk en/of fakkels is niet toegestaan. Op en rondom het terrein geldt een geheel alcoholverbod, met uitzondering van de aangegeven gebieden.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik had het bericht ook al opgevangen op het internet en ik heb er toch wel gemengde gevoels bij. Het zijn zo veel fakkels, de kans is groot dat er een keer eentje uit iemands handen valt en hij dan op de voorganger belandt. Daar kan ik Feyenoord gelijk in geven maar toch geven die fakkels een geweldige sfeer!

Ik denk daarom niet dat je het zou moeten verbieden, dan krijg je zulk soort accties en de kans is dan groot dat het een stuk grimmiger word.

Zo, die hebben hun portie kruitsnuiven ook weer gehad voor de rest van het jaar haha. Wat geven die fakkels een rook zeg.

Sorry dat ik het vraag, ik ben geen supporter en voetbalfreak, maar wie/wat verkloot men dan bij de eerste training?

Het is spijtig want de eerste trainingen zijn altijd geweldig om bij te wonen en de sfeer is altijd geweldig.
Vanwaar dit strenge beleid, maar ik kan hier wel begrip voor op brengen in naam van de veiligheid

Zo, die hebben hun portie kruitsnuiven ook weer gehad voor de rest van het jaar haha. Wat geven die fakkels een rook zeg.

Sorry dat ik het vraag, ik ben geen supporter en voetbalfreak, maar wie/wat verkloot men dan bij de eerste training?

De sfeer.
Een kort antwoord dat veel inhoud heeft in het voetbal.

Er wordt met die fakkels helemaal niets verkloot, zonder die fakkels wordt de sfeer zeker te weten minder. Helaas denkt feyenoord daar anders over.

Het is spijtig want de eerste trainingen zijn altijd geweldig om bij te wonen en de sfeer is altijd geweldig.
Vanwaar dit strenge beleid, maar ik kan hier wel begrip voor op brengen in naam van de veiligheid

Zeker geweldig Marco, maar wat betreft de veiligheid : ik heb nog nooit iets negatiefs gehoord betreft deze eerste training !!

Ok. Ik maakte eruit op dat men die eerste training ver***** juist doordat men die fakkels aan had. Je ziet gelijk geen fuck meer...

Ja, nu jij het mij zo duidelijk maakt snap ik het.
Kleinzerig Nederland weer ten top. Dan kun je inderdaad brandgevaar opmerken, dat is waar, maar als ik die gasten zo zie springen rechts in beeld op die stelling tribune...alsof dat geen gevaar kan...

Jammer dat Feyenoord niet wil dat er fakkels komen, maar als Feyenoord supporter garandeer ik je, dat ze toch fakkels meenemen :devil:. Om maar een voorbeeld te nemen, je mag geen vuurwerk in het stadion meenemen en afsteken, maar tegen Twente dacht ik: Hoezo beveiliging? :bonk:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik druk me vorzichtig uit als ik zeg dat f-noord niet mij cluppie is :p
Maar die fakkels zijn juist zo goed voor de sfeer, althans dat vind ik! , ook dat filmpje wat pryromaan post, ik vind dat echt helemaal geweldig ! jammer dat je dit zoiezo niet ziet in amsterdam :-(

Toch vuurwerk bij Feyenoord, afgestoken net voor de eerste training voor het Maasgebouw als protestactie tegen het fakkelverbod etc.

+ YouTube Video

Twee aanhoudingen bij training Feyenoord ROTTERDAM -

De politie Rotterdam-Rijnmond heeft zondag twee fans van voetbalclub Feyenoord aangehouden omdat er eentje zonder kaartje het oefenveld wilde betreden. Toen de politie de supporter wilde aanhouden, probeerde een ander dat te verhinderen. Ook die persoon werd toen aangehouden.
Dat heeft een woordvoerder van de politie zondag gemeld. Ongeveer driehonderd Feyenoordfans hielden zondag, bij de eerste training van hun team, een demonstratie tegen de nieuwe maatregel dat er in het vervolg maar vijfduizend fans naar de trainingen van de voetballers mogen komen kijken. Verschillende fans zijn het er niet mee eens dat deze beperking nu is opgelegd. Soms kwamen tien- tot twintigduizend fans naar de trainingen.

De demonstranten hielden zich eerst op bij het stadion en staken daar wat vuurwerk af. Daarna liepen ze onder het gejoel van clubliederen, sommige met fakkels, naar het trainingsveld. Daar bleef het redelijk rustig, al probeerde een kleine groep zonder kaartjes de training te gaan volgen. De politie hield uiteindelijk twee mensen aan.

Back
Bovenaan