"Feuefächer Triple Nr. 2" - Singlerow with 3-layered mines [Batch 2021]

ajaxciedjuhh

VWC lid
"Feuefächer Triple Nr. 2" - Singlerow with 3-layered mines [Batch 2021]

Artikelnummer: FSR30-13-6
Artikelnaam: Feuefächer Triple Nr. 2
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 416 gram
Aantal Schoten: 13 schoten
Effectomschrijving: 13shots in caliber 30mm with the following effects:
3 layer mine:
1.) Gold strobe
2.) Green glittering willow
3.) Violet Stars

Tube diameter: 30 mm
Kartoninhoud: .../...
Tijdsduur: shooting instantly
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: 35

From conversations with pyrotechnicians, which showed that our current items are not so suitable for shows, emerged the idea to make a line of items, which mostly by having only one effect per item are more suitable for professional shows, while still being free to sell to consumers.
After our T1-fountain-series, the next products of this line are some singlerows, of which sadly so far only 3 types have been produced.
Those are nothing really new - they use effects, which are already present at the market in professional fireworks. Effect of this one turned out mostly ok, but sadly the violet stars burn too short compared to the blue stars of the "Feuerfächer Triple Nr. 1".

Nou ja. Hoe hoog ik Funke ook heb zitten, ergens is er wel een grens tot hoe ver ze in mijn ogen kunnen gaan. Het lijkt alsof ze de grens opzoeken van het toelaatbare. Dit soort waaiers werden in grote hoeveelheden verkocht door o.a. Zena En kostte toch beduidend minder dan dit. Ja ik hoor jullie al zeggen, kwaliteit mag toch wat kosten, maar daar zit dan ook de valkuil. Funke lijkt misbruik te maken van hun populariteit. 35 euro in 2 sec. en het effect is ook niet het WOW effect dat je zou mogen verwachten. Kun je het voorstellen om het even in perspectief te plaatsen, dat je een compound hebt met 10 van deze dingen. Een doosje van 130 shots voor, ach.. slechts 350 euro.
Daarnaast, klopt het kruitinhoud wel? Immers 416 delen door 13 is toch 32 gram. Lijkt me, ook gezien het effect zelf, totaal niet te kloppen.

ps. Funke blijft wel mijn favoriet qua effecten en kwaliteit maar niet meer als het komt op inkopen, dit merk is voor mij te duur geworden.

mines is volgens mij weer anders ingedeelt dan een bombette per tube qua max kruit ?

Oké, maar daar doelde ik niet op. Ik vind dat wat eruit komt niet op 32 gram kruit per tube lijkt te zijn. Inhoud is wat je doorgaans gebruikt voor 1.5" namelijk. Nah ja, mijn mening is wel duidelijk zo. Ik laat Funke links liggen met die prijzen van hun, want vuurwerk is nu al duur, maar Funke spant de kroon.

Ook deze is mooi zo op film!

En wat ik bij d andere ook zei: ze hadden wel een wat stabielere constructie mogen geven, dit kan je toch niet meegeven aan de consument?

Back
Bovenaan