Feestje en vuurwerk in Tynaarlo kunnen zonder vergunning

moontan

VWC lid
Feestje en vuurwerk in Tynaarlo kunnen zonder vergunning

vries -
Een vergunning aanvragen is in de gemeente Tynaarlo niet altijd meer nodig. Voor onder meer het organiseren van een klein evenement of het verkopen van vuurwerk hoeft geen toestemming meer te worden gevraagd.

De gemeenteraad ging dinsdagavond unaniem akkoord met het voorstel van het college om twaalf vergunningen uit de Algemene Plaatselijke Verordening te schrappen. De lijst met vergunningen die niet meer hoeven worden aangevraagd, is binnenkort te zien op www.tynaarlo.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/d...vuurwerk-in-Tynaarlo-kunnen-zonder-vergunning

Dus daar mag nu gewoon vuurwerk verkocht en afgestoken worden? Of begrijp ik het verkeerd. Lijkt me vreemd gezien die landelijk geregeld is.

ik denk dat ze nog wel aan landelijke regels betreft verkoop en afsteken gebonden zijn... maar in die gemeente hoeven ze waarschijnlijk geen vergunning meer aan te vragen om het vuurwerk te verkopen. of begrijp ik dit bericht nou verkeerd?

Waarschijnlijk zal het wel gaan om schertsvuurwerk of een bunker tot 1000 kilo alleen daarvoor heb je nog nooit een vergunning nodig gehad maar alleen een vermelding (en natuurlijk moet je dan nog wel de andere regeltjes volgen zoals sprinkler ed.).

Met z'n allen naar Tynaarlo verhuizen en iedere dag een evenement organiseren. Ter afsluiting vuurwerk en BBQ :D

Lijkt me dat er nu gewoon een meldingsplicht is voor kleine evenementen, ipv. een hele vergunningaanvraag te moeten doorlopen.
En voor het verkopen van vuurwerk is gewoon geen vergunning meer nodig (uiteraard nog wel alleen de laatste 3/4 dagen v/h jaar en zijn er nog standaard regels aan verbonden). Vergunningen voor opslag/bunker e.d. blijven wel gewoon bestaan, als dat gewoon op orde is was het ook gewoon onzin dat je óók nog een vergunning voor verkoop moest hebben, nu dus niet meer.

Zijn wel meer gemeenten waar ongeveer hetzelfde geld. Tijdje terug was er ook een bericht van een gemeente waar geen vergunning meer nodig was voor het verkopen.

Landelijk zijn die regels dacht ik versoepeld, gemeenten mogen voor meer dingen zelf bepalen of er een vergunningaanvraag nodig is of niet, scheelt de gemeente en burgers ontzettend veel tijd/geld/moeite.

Back
Bovenaan