NOOTDORP - Vanaf dinsdag zendt TV West de nieuwe serie ‘Feest met de Vosjes’ uit. Verslaggever Marjolein van den Berg volgt het wel en wee van de Familie De Vos. Ze wonen op het woonwagenkamp in Nootdorp en runnen een vuurwerkhandel.
Vuurwerkhandel de 10-tonner is een echt familiebedrijf. 'Mijn dochters zitten achter de kassa', zegt vader Coert de Vos. 'Iedereen wil wel graag achter de kassa zitten', roept zoon Theo de Vos. Hij is verantwoordelijk voor de vuurwerkbunker. Neefje Louis van tien jaar oud stuurt het personeel in de bunker aan.
Of iedereen dit jaar mee kan helpen is nog maar de vraag. Schoondochter Romana is namelijk hoogzwanger. 'Ik denk dat jij straks al bevallen bent en dat je thuis zit', zegt dochter Hedy tegen haar schoonzus. 'Dan douwen we de baby gewoon terug!', grapt broer Tim.
Winkel net open
De winkel is net opengegaan. Het loopt nog niet echt storm in de zaak, maar de online verkoop gaat goed. 'De eerste bestellingen zijn binnen', vertelt vader Coert. Of het een goed vuurwerkjaar gaat worden durven de heren nog geen uitspraak te doen. 'Op 1 januari kan ik het jullie vertellen', grinnikt zoon Theo.
Elke dinsdag en donderdag op TV West
'Feest met de Vosjes' wordt de komende weken elke dinsdag en donderdag uitgezonden in het TV West nieuws.
Video: Feest met de Vosjes aflevering 1
Link: http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-12-2013/feest-met-de-vosjes-tv-west-volgt-familiebedrijf