Fans die vuurwerk meebrengen naar stadions zullen hard worden aangepakt.

ylke

VWC lid
De KNVB heeft clubs gevraagd extra streng op te treden tegen fans die gedurende competitieduels vuurwerk te steken. De oproep van de voetbalbond komt er na de aanslagen van vrijdag in Parijs.

Tijdens de oefeninterland tussen Frankrijk en Duitsland waren er diverse harde knallen te horen. Achteraf bleek het om zelfmoordterroristen te gaan die zichzelf buiten het stadion opbliezen.

“Het afsteken van vuurwerk brengt sowieso risico’s met zich mee, maar voor nu kan het ook associaties met de aanslagen veroorzaken”, luidt het in de verklaring van de KNVB.

Bron

Het afsteken van vuurwerk brengt sowieso risico’s met zich mee, maar voor nu kan het ook associaties met de aanslagen veroorzaken
Wat een onzin. Vuurwerk hoort toch al niet thuis in een voetbalstadion, maar deze uitspraak slaat helemaal nergens op.

Toch kan ik me hier wel iets bij voorstellen. Zolang het Bengaalse fakkels blijft zal dat meevallen. Maar ik kan me goed indenken dat een knal in een stadion op het moment veel paniek veroorzaakt.

mwah ik denk dat het toch niet zo een rare opmerking is, aangezien er eigenlijk minimaal 1 aanslag in het stadion de la stade gepland was, en er in hannover ook al dreiging was. veel mensen houden het nu toch wel in hun achterhoofd, denk ik hoor...

Back
Bovenaan