Fakkel blijkt vuurwerk, man moet vingers missen nadat vuurwerk in zijn hand ontploft

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Fakkel blijkt vuurwerk, man moet vingers missen nadat vuurwerk in zijn hand ontploft in Udenhout

UDENHOUT - Een 38-jarige man is vrijdagavond in zijn achtertuin in Udenhout zwaargewond geraakt toen een stuk vuurwerk in zijn linkerhand ontplofte. Hij zal waarschijnlijk enkele vingers moeten missen. Het slachtoffer is voor behandeling naar een ziekenhuis in Tilburg gebracht.

Het slachtoffer dacht dat hij een stadionfakkel in zijn handen had. Hij besloot deze in de tuin aan te steken. Het bleek echter niet te gaan om een fakkel die ging branden, maar om een stuk vuurwerk dat ontplofte.

Het is niet duidelijk om wat voor soort vuurwerk het ging. De man zei tegen de politie dat hij het ooit had gekregen om tijdens oud en nieuw te gebruiken.

print corrigeer
Publicatie: vrijdag 19 februari 2016 - 19:00
Gewijzigd: zaterdag 20 februari 2016 - 18:59
Auteur: Youssef Zerrouk

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...urwerk+in+zijn+hand+ontploft+in+Udenhout.aspx

Wat dacht je van bijv een cobra 6 of andere knaller met preburner. Voor een leek die denkt een fakkel in handen te hebben levensgevaarlijk. Doet me denken aan dat filmpje van oudjaarsdag in Amsterdam op youtube waarbij een jongen ook iets oppakt en weg wil gooien waarbij z'n hand aan gort knalt, hij dacht waarschijnlijk ook dat het iets van een fakkel/rookbom was.

Het is niet uit te sluiten dat het daadwerkelijk om een fakkel ging die uit elkaar klapt door drukopbouw (denk aan een fontein met een TE smalle spuitmond). Het is niet voor niets dat er een houdbaarheidsdatum op die dingen staat.

Het is niet uit te sluiten dat het daadwerkelijk om een fakkel ging die uit elkaar klapt door drukopbouw (denk aan een fontein met een TE smalle spuitmond). Het is niet voor niets dat er een houdbaarheidsdatum op die dingen staat.

Dit dus, ik heb genoeg vuurwerk uit elkaar zien knallen dat dat niet hoorde te doen (eenmalig een cake, ook een relatief kleine fontein, maar eveneens bijvoorbeeld knalvuurwerk dat veel te snel afging). Zelfs een 10 shots romeins kaarsje, in de tijd dat er op het label stond deze in de hand te houden. Sindsdien heb ik er nooit meer 1 vastgehouden.

Het enige wat ik in mijn hand waag te houden zijn sterretjes of een pyrotorch.

Back
Bovenaan