Extra agenten tegen overlast van vuurwerk

ylke

VWC lid
BUSSUM – Net als in voorgaande jaren zet de politie Gooi en Vechtstreek agenten in burger in om de overlast van vuurwerk tegen te gaan.

Vroegtijdig afsteken en het het gebruik van illegaal vuurwerk moet op deze manier de kop worden ingedrukt.

Vanaf dinsdag 27 december wordt extra gesurveilleerd en controleert de politie bekende overlastplekken, of wordt actie ondernomen op basis van meldingen van Bussumers.Het interregionaal vuurwerkteam Midden-Nederland ondersteunt bij het opsporen van illegaal vuurwerk en het belemmeren van de handel hierin.

Vuurwerk mag alllen worden afgestoken op 31 december van 10 uur ’s ochtends tot 2 uur ’s nachts. Overlast kan worden gemeld via het centrale nummer van de politie: 0900-8844.

Bron

Waar halen ze die extra agenten vandaan dan?
Grappig dat de het KLPD dit jaar miljoenen moet bezuinigen, maar dat er continu berichten in de media verschijnen dat er meer blauw op straat komt. Wat dus niet kan en mag. Er wordt alleen aangegeven dat er niet minder blauw op straat zal zijn.

Ik lees het al. Lonen zijn omlaag gegaan bij de politie. Tja, dan word je gedwongen meer uren te maken voor hetzelfde geld. Word je ook niet bepaald blij van volgens mij. Logisch dat agenten aangeven niet blij te zijn met maatregelen als meer boetes uitschrijven om de staatskas te spekken. Zij moeten meer werken en ook tijdens feestdagen, omdat politici hun targets moeten halen.

En dan hebben ze in de Tweede Kamer het lef een wetsvoorstel in te dienen om 10% loonsverhoging te krijgen.
Tja, € 7.311,56 bruto per maand plus 8% vakantiegeld en een eindejaarstoeslag is natuurlijk niet genoeg in tijden van crisis.

:bonk:

Waar halen ze die extra agenten vandaan dan?
Grappig dat de het KLPD dit jaar miljoenen moet bezuinigen, maar dat er continu berichten in de media verschijnen dat er meer blauw op straat komt. Wat dus niet kan en mag. Er wordt alleen aangegeven dat er niet minder blauw op straat zal zijn.

Ik lees het al. Lonen zijn omlaag gegaan bij de politie. Tja, dan word je gedwongen meer uren te maken voor hetzelfde geld. Word je ook niet bepaald blij van volgens mij. Logisch dat agenten aangeven niet blij te zijn met maatregelen als meer boetes uitschrijven om de staatskas te spekken. Zij moeten meer werken en ook tijdens feestdagen, omdat politici hun targets moeten halen.

En dan hebben ze in de Tweede Kamer het lef een wetsvoorstel in te dienen om 10% loonsverhoging te krijgen.
Tja, € 7.311,56 bruto per maand plus 8% vakantiegeld en een eindejaarstoeslag is natuurlijk niet genoeg in tijden van crisis.

:bonk:

Ik had laatst een uitzending gezien van Zembla geloof ik en ze gebruiken dus ook beveiligers als agenten :bonk:

Alleen hebben ze niet veel bevoegdheden

Back
Bovenaan