Explosief van lantaarnpaal in Nijmegen verwijderd

killerdome

VWC lid
NIJMEGEN -De Nijmeegse politie heeft vrijdagmiddag de afsluiting van de Agenetenweg in stadsdeel Lindenholt opgeheven. De weg was afgesloten omdat er een verdacht voorwerp aan een lantaarnpaal was aangetroffen.

De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) werd ingeschakeld en er werden een ambulance en een brandweerauto ter plaatse geposteerd.

Het voorwerp is volgens de politie een soort van spuitbus met daaraan een zogenaamde 'strijker', een zwaar knalvuurwerk. Het explosief zat met een tie-wrap (sjorbandje) aan de lantaarnpaal vast. Inmiddels is het voorwerp van de paal afgehaald en onschadelijk gemaakt. Het Nederlands Forensisch Instituut heeft het gevaarlijkste deel -de strijker- voor onderzoek meegenomen.

De schrik zat er wellicht in door de gebeurtenis in Voorburg waar afgelopen weekeinde een soort zelfgemaakte bom werd aangetroffen op een flitskast. Dit voorwerp ontplofte nadat het verwijderd was. Daarbij raakte een EOD'er zwaargewond.

Bron

onvoorstelbaar!! word dit een nieuwe hype ofzo??
Hopen dat de daders snel gepakt worden dan kunnen ze op de blaren zitten

Je kan ook zeggen dat de volledige gekte in het land toe is geslagen.
Als je ergens maar een tasje laat liggen of er een stuk tape ergens geplakt is, dan haalt het de krant.

Tevens vermoed ik een slotje. Mijn topic met dezelfde inhoud is immers ook gesloten.

Oh nee. Nu is er ineens wel sprake van een strijker. Oh jee. Ja, nu kunnen we weer met zijn allen klagen dat vuurwerk in een slecht daglicht wordt gezet. Goh, gaan we dan alsnog een statement maken als groep vuurwerkliefhebbers zijnde?

Standaard gevalletje van er moet eerst weer wat gebeuren, voor we wat gaan doen. Ik word kotsmisselijk van die mentaliteit. :bonk:

Je kan ook zeggen dat de volledige gekte in het land toe is geslagen.
Als je ergens maar een tasje laat liggen of er een stuk tape ergens geplakt is, dan haalt het de krant.

Tevens vermoed ik een slotje. Mijn topic met dezelfde inhoud is immers ook gesloten.

Oh nee. Nu is er ineens wel sprake van een strijker. Oh jee. Ja, nu kunnen we weer met zijn allen klagen dat vuurwerk in een slecht daglicht wordt gezet. Goh, gaan we dan alsnog een statement maken als groep vuurwerkliefhebbers zijnde?

Standaard gevalletje van er moet eerst weer wat gebeuren, voor we wat gaan doen. Ik word kotsmisselijk van die mentaliteit. :bonk:

Wie zijn de gekmakers dan?

De mensen die deze berichten overal moeten plaatsen!

Verbeter de gedachte achter vuurwerk en begin bij jezelf.

Back
Bovenaan