• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Explosief Nederland (Videoland)

MarkVW

VWC lid
Op Videoland is een 3-delige docu serie te zien over het illegale vuurwerk circuit.
Ook gaat het over de vuurwerkliefhebber.
In deze serie wordt goed het onderscheid gemaakt tussen het normale vuurwerk en het illegale circuit .
Hierin is heel duidelijk waar het probleem ligt en dat het niets te maken heeft met het normale consumentenvuurwerk wat wij 8 uurtjes per jaar afsteken.

Dus mocht je Videoland hebben, het is het kijken waard!!

Hieronder een kort fragment uit de serie.

Net aflevering 1 gekeken.
Bijzonder wereldje. Waar ze granaten en semtex gebruikten, zijn het nu cobra’s.

Benieuwd naar de twee andere afleveringen.

Ik had als PTD niet mee gedaan denk ik. Vond dat ‘liefhebber’ gedeelte bijzonder kort waarna ze vervolgens even laten zien hoe makkelijk het wel niet is om aan die bende te komen.

Cobra’s, kiloknallers, bakje flitspoeder etc.. heeft naar mijn mening niets met de Nederlandse liefhebber van vuurwerk te maken en had als je het mij vraagt ook niet samen in een docu geplaatst moeten worden.

Kan zijn dat ik een zuurpruim ben hoor.. maar dat vond ik er van.

Ik weet niet of ik hier met een andere bril naar kijk, maar vind het wel goed dat beide kanten van de “vuurwerkwereld” belicht worden.
Aan de ene kant het illegale spul met duidelijk uitleg dat dit de zware knallers zijn en in het criminele milieu gebruikt kunnen worden.. en aan de andere kant Heron Fireworks met een afkeur naar illegaal vuurwerk en een uitleg waarom dit invloed heeft op consumenten vuurwerk.

We zijn er nog lang niet, maar in mijns inziens kan dit wel bijdragen om “het normale publiek” te overtuigen dat vuurwerk niet gewoon vuurwerk is.

Ik denk dat overtuigen weinig zin heeft. Maar ik hoop uiteraard dat ik er naast zit. Vuurwerk wordt nagenoeg altijd negatief in het nieuws gezet. Elke mogelijke kans neuken de journalisten ons.

Als er ook maar iets met vuurwerk is, dan staat het met dik gedrukte letters in de krant. Als iemand vermoord wordt met een mes staat er niet in de krant Mes vermoord vrouw of ergens in die richting. Daarmee gezegd zou ik het mooi vinden als ze een keer benadrukken dat de mens het grote probleem is. Het vuurwerk gaat niet vanzelf af.. al kan dat natuurlijk wel volgens de krant? 😅

Ik vind het een bijzondere docu waarin eigenlijk niet meer vertelt wordt dan dat een kleine groep criminelen aanslagen plegen met geknutselde bommen.

Het stukje zelfbouw en liefhebberij heeft hier niets mee te maken en voegt naar mijn mening niks toe aan de docu. Wel vind ik het absurd om te zien dat mensen die zichzelf veilig wanen bij het spelen met flash..

De beelden bij verkooppunten/ demo en van PTD zijn een beetje misbruikt om iets duidelijk te maken over de verkrijgbaarheid van F4 maar er is een grote kans gemist om te laten zien dat het echt niks met consumenten vuurwerk te maken heeft.

Wederom ook de kans gemist om te laten zien dat een cobra geen handgranaat is en lawine pijlen niet gebruikt worden in de Alpen.. iets wat elke dag nog in de media wordt geschreven.

PTD was afgelopen vrijdagavond bij AVP op visite voor z'n livestream,en daar vertelde hij zelf ook dat als hij had geweten dat men de boel zou gaan verdraaien dmv beelden waar zij voor gevraagd waren,dat hij dan niet had meegewerkt aan dit gebeuren.
Maar goed,dat is nu een leer momentje geworden,en de kans dat hun ooit nog medewerking zullen verlenen aan zoiets is nagenoeg nihil geworden.
Stream is overigens op de youtube pagina van AVP terug te kijken voor wie dat zou willen.

PTD was afgelopen vrijdagavond bij AVP op visite voor z'n livestream,en daar vertelde hij zelf ook dat als hij had geweten dat men de boel zou gaan verdraaien dmv beelden waar zij voor gevraagd waren,dat hij dan niet had meegewerkt aan dit gebeuren.
Maar goed,dat is nu een leer momentje geworden,en de kans dat hun ooit nog medewerking zullen verlenen aan zoiets is nagenoeg nihil geworden.
Stream is overigens op de youtube pagina van AVP terug te kijken voor wie dat zou willen.

Tja.... een leer momentje.....
De PTD heren zijn volgens mij geen slechte kerels.

Maar naïef zijn ze zeker wel.
De pers / media / journalistiek zijn uiteindelijk het verlengde van de overheid.
En de overheid heeft het absoluut niet goed voor met ons.

Dan vinden ze een stelletje 16-jarigen die een snoeiharde cipolla afsteken.
En gaan ze dat direct linken aan aanslagen in het drugsmilieu.

Terwijl de meesten hier gewoon een goeie sierbak willen afsteken tijdens de jaarwisseling.
We zijn alweer flink genaaid.

Back
Bovenaan