Explosie kelderbox door vuurwerk

Wie zegt dat voetbal mij niks kan schelen?

Het probleem zit hem inderdaad in het gedrag van mensen. Dat is bij voetbal zo en met oud & nieuw zo. Bij voetbal heeft het wel degelijk met (de rivaliteit in) het voetbalspel te maken.

De grootste problemen rond oud & nieuw, waardoor er misschien ooit een verbod zou kunnen komen, hebben niet echt met vuurwerk te maken maar ook met gedrag.
Dat die linkse figuren dan van het middel af willen dat de grote chaos veroorzaakt, waardoor mensen denken dat er op die dag geen wetten gelden. Dat begrijp ik wel. Niet dat ik het er mee eens ben..
Nu gooien ze het vaak ook op overlast. Mensen die last hebben van wat knalletjes. Want het zullen heus niet altijd cobra's en salutes zijn waar men over klaagt. Dat vind ik dus triest. Ik vraag me af hoeveel klachten er zouden zijn als het niet bij wet verboden was en er bijvoorbeeld iets van een vergunningsysteem zou bestaan zoals in België.
Zelf ervaar ik ook weleens overlast van buurtbewoners of hun huisdieren. Bel ik meteen een meldpunt of de politie? Nee ik draai me er voor om en als het echt te ver gaat ga ik wel naar die gene toe voor een oplossing.
Helaas versplintert onze samenleving steeds verder en krijgen we in de toekomst steeds vaker gezeur over wetten en regels op politiek niveau.. Mede dankzij internet en (sociale) media. Iedereen komt alles veel sneller te weten dan vroeger en iedereen heeft zijn mening klaarliggen zonder zich te verdiepen in het onderwerp.. Met betrekking tot vuurwerk kan dat voor ons erg frustrerend zijn omdat bijna al het geleuter op onzin is gebaseerd.

Zeikende mensen,die alleen maar op een ander kunnen letten en vergeten wat ze zelf vroeger hebben gedaan.

Oh, dat is raar zeg... ik dacht altijd dat het hele andere oorzaken had. Maar bedankt voor de uitleg.

Nu ben ik nog steeds heel benieuwd naar het antwoord van Karol.

@Infinity

De mensen die niet om kunnen gaan met vuurwerk.
Denk aan vandalisten.
Wanneer er geen vuurwerk meer is verzinnen ze wel wat anders om tog de verveling te stillen.
Ik zie het al voor me.
Op 31dec is heel Nederland een groot veen.
Overal auto's in de fik, rellen , gevechten door drank enzv.

Nee onze traditie wordt verkloot door rad draaiers!
Niet door het vuurwerk zelf.
Illegaal of niet.
Het licht aan de personen die het voorhanden hebben. !

Zeikende mensen,die alleen maar op een ander kunnen letten en vergeten wat ze zelf vroeger hebben gedaan.

Zelfde als ex rokers, stoppen met iets daarom moet de rest ook maar stoppen!
Als die niet stoppen gaan we ze gewoon zielig lopen afzeiken of dom commentaar geven...
Ieder zen ding, vind wel dat dit topic niet echt meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat, zoals zo vele topics die worden verpest door sommige hier met deze eindeloze discussies....

En zo kan je altijd wel argumenten vinden om de boel te verdraaien karol. Dat doet de media vaak ook. Het is gewoon vuurwerkgerelateerd. Hoe je het ook wend of keert..

De big picture ( en dat weet je denk ook wel ) is het afpakken van je vrijheid. Nu met de nieuwe wetten kun je je bijna niet meer verweren tegen de overheid zelf. En hoe gek het ook klinkt is dit voor hun een grote stap vooruit. Binnenkort is er voor de elite een totale controle... en kun je niks meer terugdoen.
Niks terroristen of mensen die overlijden... dat word alleen maar gebruikt om mensen te brainwashen.
Binnenkort betalen om te ademen en gescanned worden als je je deur uitstapt. Bah. Van mij part mogen ze het hele digitale tijdperk afkappen en teruggaan naar de postduiven. Want het gaat nu echt rap. En veels te weinig mensen zien het.

Oh, dat is raar zeg... ik dacht altijd dat het hele andere oorzaken had. Maar bedankt voor de uitleg.

Nu ben ik nog steeds heel benieuwd naar het antwoord van Karol.

Genius zegt toch wat ik ook elke keer zeg alleen in andere woorden. Nismo heeft gelijk. Ook steve met ex rokers jij rookte toch ook?

Niemand boeit het of vuurwerk illegaal is of niet. Overlast is klacht 1 en dat geeft legaal vuurwerknook zeker de laatste 3 dagen. Het land gaat kapot door klagers die overal wat op te zeiken hebben. Vuurwerken werden verboden door broedende vogels. Was professioneel aangestokendoor professionals. Jaren lang ging dat goed totdat een paar mensen klaagde. Die xeden dat vroeger ook alleen werden ze niet gehoord en ieder had schijt eraan. Maar tegenwoordig zijn we allemaal politiek correct. Vuurwerk wordt verboden omdat het slecht is voor het milieu en overlast geeft dus dat wil zeggen: geluidsoverlast, dieren die bang zijn en deze klachten gelden ook voor legaal

Back
Bovenaan