Explosie in garagebox, blijkt vuurwerk

ylke

VWC lid
JOURE - De brandweer van Joure werd zondagmiddag net voor één gewaarschuwd voor een brand in een garagebox aan de Hofcamp. Omwonenden hadden een explosie gehoord in de garagebox die gepaard ging met rookontwikkeling.
Aangezien men geen duidelijkheid kon verschaffen over de aanwezigheid van personen in de garagebox, werd voor de zekerheid ook een ambulance gewaarschuwd.

Toen de brandweer arriveerde op de Hofcamp bleek er van rookontwikkeling geen sprake meer te zijn. In de garagebox stond een auto, waar niets mee aan de hand bleek. Na wat onderzoek vond de brandweer wat vuurwerkresten in de vorm van papier in de openstaande box ernaast.

Samen met de politie werd er geconcludeerd dat de explosie van vuurwerk afkomstig moest zijn. En zo kon de brandweer weer naar de kazerne.

Geplaatst: 26-09-2010
Bron: www.jouwjoure.nl

Als er niks aan de hand is aan de auto, en er nog papier is gevonden van het geëxplodeerde vuurwerk, vraag ik me toch sterk af wat vuurwerk dit was en of het rechtvaardig is dit een explosie te noemen (ookal kun je in theorie al het ontplofte vuurwerk een explosie noemen, maar in de krant klinkt dit dan weer erg heftig..).
En als er geen vuur was in de garage moet iemand het vuurwerk haast wel zelf hebben aangestoken, het gaat niet vanzelf aan!

Laatst bewerkt:
het is ook onschuldig, ik kan het weten.
@bovenstaande: het was wel een nitraat.

(kennelijk lagen er stapels folders in de box)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan