etiket wolff?

3xh

VWC lid
beste freaks.
zo rond 1990 tot 1995 verkocht
brands(eindhoven) kanonslagen van wolf!
heb ze 2 jaar gehad, deze kanonslagen hadden 2 witte lontjes
en de kanonslag was groen(leek op een widdow maker met lond)
de verpaking was van bruin papier en op het etiketje stonden 3 wolven koppen(zo als nu op de wolf pack van wolf)
deze kanonslag heb ik daarna nooit meer gezien... zelfs geen bewaart etiket of iets dergelijks.

mijn vraag is er nog een freak die deze kan herinneren?
die een etiket of iets dergelijks heeft?
maar een mening delen mag ook!

mvg 3xh

jaah en dit waren mijn eerste kanonslagen.
voor mij puur nostalgie.
en soms was het zo dat hij weigerden.
en dan had je nog een 2e lond.
al is een weigeraar op nieuw afsteken niet slim tog deed ik het.
had vroeger hooguit een slof dus vond dat altijd zonde als die het dan niet deed:)

nee de kanonslag die ik bedoel was helemaal groen.
stond met wite letters op de grond.......bla bla
en de londjes waren 2 losse witte/grijze londjes

Jaja, de Wolff kanonslagen uit de jaren 90, voor mij als ouwe vent is dat gisteren, maar goed. :cool: Hier onder het wikkel van de kanonslagen zelf, d.w.z. ik denk dat 3xh deze bedoelt. Het wikkel komt trouwens uit de collectie van VWM lid 'Butcher', zo'n dikke 1500 labels van de jaren 70, 80 en 90. Grtz, Roel.

heey roel ja deze is het!!!
mooi om de wikkel te zien!
jammer dat ik geen foto van de hele kanonslag heb gevonden (met de aparte 2 lontjes)
maar wel echt helemaal top!!(Y)

Dit stukje vuurwerk is me altijd bijgebleven. Rond 1995 kocht ik ze bij de plaatselijke wolff dealer. Ze waren idd helemaal groen en er kwam zover ik me kan herinneren een doffe dreun vanaf. Rond 1995 was er volgens mij ook een hoop gezeik mbt tot kanonslagen welke gevuld zouden zijn met zilverkruid. Mijn dealer werd toen gek van mij want ik had hem voor de 29e al 10x gebeld of ik mijn bestelling van 10 sloffen wel zou krijgen hahaha.........helemaal zenuwwappig.

Best kans dat in deze kanonslagen flash verwerkt zat. Ik ben daarna nooit meer een kanonslag tegengekomen die net zo hard of harder klapten.

groet,
Havenmeester

Laatst bewerkt:
Deze dingen knalden inderdaad prima, maar of er flash inzat waag ik te betwijfelen.
Helaas, ze zijn er niet meer.

Back
Bovenaan