en weer een poll.

Men heeft het in veel polls over vuurwerkvrije zones omdat dat nu veelvuldig in de media naar voren komt, maar in mindere mate over een totaal verbod. Ik snap best dat men in bepaalde delen van steden en dorpen (bijvoorbeeld het historische centrum of bij ziekenhuizen) geen vuurwerk duldt.

Daarom is het, voor mij althans, nogal dubbel om op een stelling als deze 'eens' te stemmen aangezien ik wel brood zie in deze vuurwerkvrije zones. Sterker nog, als men daarmee de overlast weet te verminderen kunnen we dat totaal verbod misschien wat langer uitstellen....

zones worden alleen maar groter, het begin van het eind. :wink:

I agree, ik wek mijzelf ook geen illusies. Het totaal verbod gaat er gewoon een keer komen. Maar als we dat met die vuuwerkvrije zones uit kunnen stellen moeten we daar maar even mee leven denk ik. Liefst had ik ze natuurlijk ook niet gezien, maar kan het me goed voorstellen dat men vuurwerk in bepaalde delen van steden niet wil zien.

Met bepaalde vuurwerkvrije zones is niks mis (centrum,scholen,kinderboerderijen etc)
Maar we moeten niet gaan overdrijven inderdaad.

Maar ik hoor en lees alleen maar vuurwerkVRIJe zone's
Ik lees nergens dat een gemeente een bepaald weiland o.i.d beschikbaar stelt met een vuurton van de gemeente bvb dat je direct je zooi kunt opruimen. Eventueel een eurotje betalen om er op te kunnen? Prima toch?

Maar ik hoor en lees alleen maar vuurwerkVRIJe zone's
Ik lees nergens dat een gemeente een bepaald weiland o.i.d beschikbaar stelt met een vuurton van de gemeente bvb dat je direct je zooi kunt opruimen. Eventueel een eurotje betalen om er op te kunnen? Prima toch?

Met de mentaliteit van de maatschappij en jeugd tegenwoordig??? Nee dank u, als ik gewond wil raken spring ik wel voor de tram.

De zones worden idd groter. Bonte zei al dat dit een mooi resultaat is, maar nog lang niet hetgeen wat men er echt mee wil bereiken. Juist een totaalverbod. Je moet er toch niet aan denken.:shocked:

Back
Bovenaan