• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Einde in zicht voor vuurwerkwinkels in centrum Baarle?

Knettermans

VWC lid
Bron: rtv.be
Gepubliceerd: 22 januari 2024 - 13:48
Link: https://www.rtv.be/artikels/einde-zicht-voor-vuurwerkwinkels-centrum-baarle-a140480

Is er nog een toekomst voor de vuurwerkwinkels in het centrum van Baarle-Hertog ? De vergunningen van de zaken moeten worden vernieuwd, maar het gemeentebestuur van het Nederlandse Baarle-Nassau gaf al een negatief advies.
Baarle-Hertog neemt deze maand nog een standpunt in. En dat is een moeilijke kwestie. Het gaat om winkels die bijzonder goed draaien maar tegelijk ook voor overlast zorgen, zeker in de aanloop naar de jaarwisseling met veel extra bezoekers en verkeersproblemen in de kleine enclavegemeente.

De gemeente wil de winkels niet weg uit Baarle, maar onderbrengen in een aparte KMO-zone die buiten het centrum ligt. Maar die plannen lopen al jaren vertraging op.

En zodra dat er in baarle niet meer gekocht kan worden,is het eindelijk makkelijker om hier een vuurwerkverbod in te stellen.
Want dan kan het dus ook niet meer zo makkelijk elders gehaald worden.

Genoeg winkels nog in België. Zena Olen, Knalgoed, HQFireworks, Alpeco, Salon Roger, je moet dan alleen wat meer rijden.

was toch allang niet meer wat ooit geweest is kwa producten. zeker nadat toen die nieuwe wet kwam op betrekking met dat knalvuurwerk. had ik het wel gehad.kwa siervuurwerk hoef je daar echt niet meer heen maar dat is mijn mening.

Maar ondanks boven genoemde, blijft het gewoon heerlijk om er jaarlijks een dagje heen te gaan. Geweldig om midden in het jaar eens lekker producten en kruit te snuiven!

was toch allang niet meer wat ooit geweest is kwa producten. zeker nadat toen die nieuwe wet kwam op betrekking met dat knalvuurwerk. had ik het wel gehad.kwa siervuurwerk hoef je daar echt niet meer heen maar dat is mijn mening.

De mooiste tijd is inderdaad al lang geweest. Al is Zena wel een beetje op de weg terug met mooie aanbiedingen en ook bij Loots en Pyroshop kom je wel eens wat leuks tegen. Je moet er niet naartoe gaan omdat ze beter vuurwerk hebben (wij weten wel beter) of omdat het daar goedkoper is (nogmaals, wij weten wel beter) maar ze hebben daar wel producten die we hier niet hebben. Dan heb ik het niet alleen over vuurwerk dat hier verboden is maar ook over kleine cakes bijvoorbeeld die hier van de markt gaan omdat ze om kunnen vallen (met een vuurwerkklem zal dat niet gebeuren).

Het is vooral jammer dat ook dit dreigt te verdwijnen door een aantal hersenloze figuren die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen, net zoals de hele vuurwerktraditie die onder druk staat omdat ook daar een aantal van die eencelligen de jaarwisseling aangrijpen om zich zoveel mogelijk te misdragen en daarmee de linkse politiek maar voer blijft geven om om een verbod te roepen. De winkeliers daar doen hun best om alles in goede banen te leiden, verkeersregelaars, toiletten en afvalcontainers. Dan nog gooien ze overal hun auto neer, staan tegen de gevel te pissen en pleuren hun afval op straat. Ik snap de inwoners van het dorp echt wel, als het bij mij in de straat zou gebeuren zou ik daar ook niet blij van worden. Helaas hebben al die misdragingen er inmiddels voor gezocht dat de gemeente alles uit de kast trekt om de winkeliers het leven zuur te maken.

Toch een stukje cult dat verdwijnt. Fundamenteel onderdeel in de vorming van mijn hobby.
Obsessief lijstjes maken, alle winkels afwegen tegen elkaar. Mijn vader wilde mij er altijd maar meenemen naar 2:). En dat met zoveel keuze.

Lijkt mij niet dat de gemeente er mee weg gaat komen. Al jaren proberen de winkels mee te denken voor een andere locatie binnen dezelfde gemeente waar zij ook bereid zijn om in te investeren maar dat wordt ook al jaren tegen gehouden. Typisch de overheid om te roepen dat ze bereid zijn om mee te werken aan alternatieven maar op de achtergrond alles vertragen en weigeren..

Persoonlijk hoeft het van mij niet in het centrum zelf. Bouw gewoon nieuw op een industrie terrein verderop en klaar. Geen gezeur meer over het verkeer en wachtende mensen tijdens de drukke dagen.

Loots heeft het ook over op Facebook.

https://www.facebook.com/LootsVuurwerk/posts/pfbid0AH6xT7dMYiMLgBgsNFrhzYfR9LYkGkjX1io3vpwpMm7j LT9623vEtxnLf4eXzFHKl​

ULLIE ZIJN GEWELDIG!!!
BEDANKT OM MASSAAL JULLIE MENING TE GEVEN AAN HLN.be!
NET GEEN 1000 REACTIES WERDEN ONTVANGEN BIJ DE KRANT EN DIT VANUIT HEEL NEDERLAND! BIZAR VEEL!!!
Dit leverde een mooi artikel op waarin eindelijk ook de stem van de vuurwerkliefhebber in deze gehoord wordt.
Gemeente Baarle-Hertog stop met de positieve effecten van de vuurwerkverkoop te negeren. Het cliënteel van de vuurwerkwinkels combineert hun vuurwerkaankopen met een bezoek aan de Baalse horeca, winkels en maakt er zelfs minivakanties van met overnachting.​

Ben gister bij Zena geweest en toen ik er naar vroeg zei hij: niet alles geloven wat op internet staat. Ipv dat ze gewoon effe communiceren krijg je dus dit gezeur

Back
Bovenaan