Eigenaar Rijswijkse vuurwerkhal : ‘Minister Opstelten komt echt uit een ei’

Brother heeft wel een punt dat je niet alles op het illegale vuurwerk kan gooien. Er zijn zeker artikelen in de legale handel die overlast en letsel veroorzaken. Frits kan niet zeggen dat de gebruiker daarvoor verantwoordelijk is. Ondanks zijn gelijk in beginsel is dat een te makkelijk excuus. Die dooddoener moet eens opzij gezet worden door de handel.

Ik heb als verkooppunt ook al tegen diverse importeurs gezegd dat de branche het voortouw zou moeten nemen om enige negativiteit van de naam vuurwerk te halen door zelf bepaalde producten niet meer te importeren. Dat kleine spul levert voor niemand iets op. Ik ben het liever kwijt dan rijk, maar zoals Frits wel terecht zegt... Als je enige verkoper deze stap neemt dan raakt dat je in je omzet. Klanten gaan daarvoor dan naar een ander en kopen daar ook hun andere artikelen. Dit geldt in het grotere geheel ook voor de importeurs. Om van dat probleem af te zijn zou de overheid het simpelweg moeten verbieden. Ik maak me sterk dat dit ook een van de aanbevelingen is in de brief naar de Tweede Kamer.

Back
Bovenaan