Eigen schietbedrijf beginnen.

Peter

VWC lid
Ik was aan het denken en ik zat mijzelf af te vragen wat er allemaal nodig is als men een eigen schietbedrijf wil beginnen in Belgie, aangezien het in Nederland amper te doen valt.
Ik weet dat het daar met de regels anders gestelt is als hier, als men al bijvoorbeeld 1 a 2 bunkers van bijvoorbeeld 52m2 per bunker heeft is het dan al mogelijk een opslagvergunning te krijgen via de gemeentelijke instelling?
En hoe zit het met het schieten zelf?
Enige certificaten vereist?

Ik denk dat veel mensen er wel het 1 en ander van weten, zoals Redbaron o.i.d.

Alvast bedankt:cool:

Netzoals in nederland dien je idd een schietvergunning te hebben maar daar blijft het niet bij.

Je dient een goedgekeurde vervoerwagen te hebben voor vuurwerk.
Goed verzekerd zijn en dan niet voor 1 of 2 k maar voor 1 of 2 miljoen euro wat enorm veel geld kost.

Daarnaast moet jij ook tegen de bestaande bedrijven aan kunnen boxen zeg maar.

Als je dat lukt heb je een redelijke kans op slagen.

Over de bunkers dat weet ik niet mischien redbaron ?!!!

Interressant topic Pyromaster.
Loop jij met het idee om een bedrijf te beginnen of is dit topic puur informatief bedoeld?
Wat ik mij ook afvraag in deze is welke opleiding in belgie gevolgd dient te worden om de juiste papieren in huis te hebben.

:bye:

Interressant topic Pyromaster.
Loop jij met het idee om een bedrijf te beginnen of is dit topic puur informatief bedoeld?
Wat ik mij ook afvraag in deze is welke opleiding in belgie gevolgd dient te worden om de juiste papieren in huis te hebben.

Hey, Fred.

Euhmm ja ik zit er al aan te denken met nog wat personen, aangezien ik al het 1 en ander geinformeerd had en het blijkt dat het wat beter te doen is dan hier in Nederland.:D

Maargoed ik weet helaas niet in hoeverre het echt mogelijk is, ik kan me wel heel goed indenken wat Gerwin zegt, alleen tegenwoordig worden de shows electronisch ontstoken en ik heb mij laten vertellen dat je hier geen GV-certificaat voor nodig hebt, enkel (en dit weet ik ook niet geheel zeker als het ook in BE geldt) als je kiest om de show handmatig te vuren.

Maar er zullen wel een aantal mensen zijn die ons wat heldere informatie kunnen geven.:cool:

Zeker Peter, het wordt tijd dat meester kenner Red Baron dit topic leest want als er een persoon hier op het forum is die alles wat over dit onderwerp is hij het wel.
Mocht je ooit een eigen bedrijf beginnen dan wens ik je alvast heel veel succes.
Want van je hobby je werk maken is de ultieme droom niet?

Zeker Peter, het wordt tijd dat meester kenner Red Baron dit topic leest want als er een persoon hier op het forum is die alles wat over dit onderwerp is hij het wel.
Mocht je ooit een eigen bedrijf beginnen dan wens ik je alvast heel veel succes.
Want van je hobby je werk maken is de ultieme droom niet?

Achja als alles meezit en het lukt dan mag je van mij gerust meehelpen, zal dat prachtig vinden namelijk.:D

Peter, in de eerste alinea van je eerste post plaats je een opmerking dat een eigen schietbedrijf in Nederland niet te doen valt.
Is dat een opmerking die slaat op de wetgeving in Nederland of gebaseerd op het geringe aanbod van vuurwerken in ons land.
Volgens mij is de concurrentie in Nederland moordend en lijkt het haast niet lucratief voor je om in Nederland een opstart te maken.

Peter, in de eerste alinea van je eerste post plaats je een opmerking dat een eigen schietbedrijf in Nederland niet te doen valt.
Is dat een opmerking die slaat op de wetgeving in Nederland of gebaseerd op het geringe aanbod van vuurwerken in ons land.
Volgens mij is de concurrentie in Nederland moordend en lijkt het haast niet lucratief voor je om in Nederland een opstart te maken.

Ja hier in Nederland is het haast niet te doen, de concurrentie is te groot maar ook qua wetgeving is het haast niet te doen.
In Belgie en daar buiten is het allemaal wat makkelijker, alhoewel in Belgie ook zat concurrentie is, kijk maar naar de starrenhoflaan, zit er zowat vol mee.
Maar ik ga er toch voor, alhoewel het wel aardig wat inbeslag neemt, vooral tijd.
Maar ik hoop dat zich meer mensen willen voegen, liefst mensen waar ik een goede band mee heb of waarvan ik zeker weet dat ze toevoegende waarde zijn voor het bedrijf.
Maar de plannen zijn licht gewijzigd, er is al een beetje een idee om een vuurwerkwinkel te vestigen die daarnaast shows gaat schieten, dit zit al bij mij en nog 4 mensen in het hoofd.
Maargoed ik kan er nog niet echt over gaan oordelen of het wat wordt ja of te nee, we gaan iig kijken en we nemen waarschijnlijk volgend jaar al enkele stappen.
Maar we gaan er zobiezo voor.:D

Waarschijnlijk gebeurd dat de komende jaren wel, dat men daar ook langzamerhand vraagt naar de certificaten.
Momenteel is het nog niet nodig.

Back
Bovenaan