Effectbreedte per x inch??

pyrorboy

Banned
ik ben al heel lang omzoek of vele sites en ik kan het gewoon niet vinden

1 inch hoe groot boeket
2 inch
3 inch
4 inch
5 inch
6 inch

het effect breedte he want 1 inch de bol is 2.54 cm maar daar heb ik niks aan :)

Inderdaad heeft geen vaste grootte. Een Salute zal een 'boeket' hebben van nog geen twee meter breed en een willow waarschijnlijk iets in de twintig meter.

en wat heb je aan die maten in de lucht is het altijd heel anders ,we pakken gewoon even een 20 meter boeket op de grond is dat een goed eind maar in de lucht oogt dat al weer heel erg anders..

15 tot 25 meter :s kom op zeg 75 tot 100 meter lijkt me veel realistiser :) 15 tot 25 meter haald een consumenten pot nog wel :p

Kan je nog wel eens lelijk in vergissen.
Een BKV Peony bom heeft een radius van meen 15 of 20 meter, reken dubbel kom je op 30 tot 40 meter.
75 tot 100 meter komt eerder uit op een 4 of 5''.

De NL legale single shots mortieren 2" zit daar gewoon zo'n 2"shell in?
Dus schiet die 50 meter hoog en is de effect diameter 13m groot?

:bye::bye:

Gemiddeld is de doorsnee van een profeffect de 10x de inchgrootte.
Dwz. 3 inch is +/- 75 meter. Dit geldt natuurlijk niet voor alle bommen maar is een goede richtlijn.
Waarom dit makkelijk is om te weten is nml : indien men in graden gaat schieten ( dus schuin) weet je hoever de effecten uit elkaar komen of overlappen. Handig is dan wel dat je dan ook de stijghoogte weet.

Mvg tommy-gun

Ik heb ooit een gehoord Dat Peony's en Brocade shells per MM in wereklijk één meter is dus 100mm zou 100meter breedte moeten hebben...

of het klopt denk het zelf wel want ik vind ze beide even groot en één 4'' Brocade haalt makkelijk 100meter effectbreedte

maar over andere effecten weet ik het niet zeker... m.n.a. willow/crossete/rings/cocconut/wave enz...

Jaja...

4x10 is 40 meter, 6x10 is 60, 12x10 is 120, kan best.
Wat denk jij, effecten van tien kilometer breed?

ik denk dat je er het dichtste bijkomt door gewoon het aantal mm in Meters te veranderen
75mm = 75m
100mm = 100m
150mm = 150m

enz enz.

Gemiddeld is de doorsnee van een profeffect de 10x de inchgrootte.
Dwz. 3 inch is +/- 75 meter. Dit geldt natuurlijk niet voor alle bommen maar is een goede richtlijn.
Waarom dit makkelijk is om te weten is nml : indien men in graden gaat schieten ( dus schuin) weet je hoever de effecten uit elkaar komen of overlappen. Handig is dan wel dat je dan ook de stijghoogte weet.

Mvg tommy-gun

Ik heb ooit een gehoord Dat Peony's en Brocade shells per MM in wereklijk één meter is dus 100mm zou 100meter breedte moeten hebben...

of het klopt denk het zelf wel want ik vind ze beide even groot en één 4'' Brocade haalt makkelijk 100meter effectbreedte

maar over andere effecten weet ik het niet zeker... m.n.a. willow/crossete/rings/cocconut/wave enz...

Zou een klein effektje zijn......doe maar 1000x de inchgrootte:)

Jaja...

4x10 is 40 meter, 6x10 is 60, 12x10 is 120, kan best.
Wat denk jij, effecten van tien kilometer breed?

ik denk dat je er het dichtste bijkomt door gewoon het aantal mm in Meters te veranderen
75mm = 75m
100mm = 100m
150mm = 150m

enz enz.

Hier wordt steeds hetzelfde bedoelt!:wink:

O dus jij wilt graag een shell van dichtbij zien die na lansering 2 meter hoog komt ? Betaal je de ziekhuiskosten zelf ook ?

75 M voor een 3" is de MINIMALE ik herhaal MINIMALE afstand alles daarbinnen valt in de gevaren zone!!!

Wat jij zegt is overdijven!

Back
Bovenaan